امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هفت زندانی واجد شرایط ندامتگاه دزفول آزاد به دستور رییس دستگاه قضایی استان آزاد شدند.

به گزارش حبیب خبر، رییس کل دادگستری خوزستان در راس هیاتی متشکل از مسوولان ارشد قضایی استان و شهرستان های دزفول، شوش و اندیمشک وارد زندان دزفول شد و به مدت دو ساعت با زندانیان دیدار کرد و از نزدیک مسایل و مشکل ها و درخواست های پرونده ای آنان را بررسی کرد.

در این نشست- که پروین مدیر کل زندان های استان حضور داشت- دکتر علی دهقانی مجموعاً با یکصد نفر از زندانیان دیدار کرد و پس از استماع درخواست ها و مشکل های پرونده کیفری آنان، برای رسیدگی به موارد عنوان شده دستور لازم را به مراجع قضایی ابلاغ کرد.

همچنین به دستور رسیس کل دادگستری خوزستان ۷ نفر از زندانیان واجد شرایط پس از بررسی پرونده و با اعطای تمهیدات و ارفاقات قضایی و قانونی، از زندان آزاد شدند و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

دکتر دهقانی در خاتمه بازدید و رسیدگی قضایی، حضور در زندان و بازدید از موسسات کیفری و ارتباط چهره به چهره با زندانیان را به عنوان یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی استان دانست و آن را در راه عمل به منویات ریاست معزز قوه قضاییه درباره برنامه های تحول و تعالی محور نظام قضایی معرفی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های مکانیزه در دادرسی الکترونیک، توسعه میزان استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان واجد شرایط، کاهش میزان ورودی به زندان ها از طریق رویکرد زندان زدایی در روند رسیدگی به مجازات ها و همچنین کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از رویکردهای مهم است. ضمن این که همسو با این سیاست ها، برخورد قاطع با مجرمان خاص- خشن و حرفه ای و صیانت از امنیت و آسایش مردم در مواجه با مجرمان حرفه ای را نیز با جدیت دنبال می کنیم.

رییس کل دادگستری خوزستان همچنین بر ضرورت اشتغال حداکثری محکومان تاکید کرد و گفت: توصیه ما به مقامات قضایی این است که در تحقق سیاست  اشتغال حداکثری زندانیان، نهایت همکاری و مشارکت را با مجموعه زندان داشته باشند.

 گفتنی است: رییس کل دادگستری خوزستان و هیات همراه در ادامه از بخش‌های زندان به ویژه درمانگاه جدیدالتاسیس- که به زودی با حضور رییس سازمان زندان ها افتتاح و به بهره برداری می رسد- بازدید کرد و با توضیح پژمان پروین مدیر کل زندان های استان، در جریان برنامه های تحولی و تعالی محور این مجموعه در حوزه زندان قرار گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید