امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

چگونه امام رضا (ع) به محور وحدت دنیای اسلام تبدیل شد؟

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور امام رضا (ع) در عرصه سیاسی موجب شد ایشان به محور وحدت امت اسلام تبدیل شود.

 

آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، اظهار کرد: امام رضا (ع) در یک برهه تاریخی و خاص در عالم اسلام ظهور پیدا کرد و در ابتدای قرن سوم در عرصه تضادهای سیاسی جهان اسلام مطرح شد.

 

وی افزود: حضور امام رضا (ع) در عرصه سیاسی موجب تحولات شگرفی در دنیای اسلام شد. پیش از آن جریان، با توجه به اینکه بعد از امام حسن مجتبی (ع)، ائمه اطهار (ع) از عرصه سیاسی و حکمرانی دور بودند، امت اسلامی آن طور که شایسته مقام ائمه اطهار (ع) بود از آنها قدردانی نمی‌کردند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از حضور امام رضا (ع) در عرصه سیاسی به عنوان ولیعهد و شخصیت دوم جهان اسلام از نظر حکمرانی، مردم با مقام ایشان و سایر ائمه اطهار (ع) آشنایی پیدا کردند و این آشنایی برکات زیادی برای امت اسلام پدید آورد.

 

حیدری خاطرنشان کرد: بنابراین مردم با فرهنگ ناب اسلام محمدی (ص) که پرچمدار آن اهل بیت (ع) بودند آشنایی پیدا کردند و تاسف خوردند که چرا پیش از آن با این اسلام ناب بیگانه بودند.

 

وی تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ ناب محمدی (ص) موجب حسادت و تنگ نظری مامون عباسی شد و مقدمات شهادت امام رضا (ع) را پدید آورد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همچنین حضور امام رضا (ع) در این عرصه موجب شد تا ایشان به محور وحدت امت اسلام تبدیل شود و حتی کسانی که شیعه نبودند ایشان را قبول داشتند.

 

وی بیان کرد: در حدیثی آمده که از امام جواد (ع) سوال شده چرا پدرشان رضا نام دارد و ایشان در جواب گفتند به دلیل اینکه همه امت اسلامی از پدرشان رضایت داشتند ایشان رضا نامیده شده‌اند.

 

حیدری گفت: اکنون هم به برکت دهه کرامت زمانی که از سوی آستان قدس رضوی به عنوان کاروان زیر سایه خورشید به برخی کشورها رفتیم و پرچم را بین اهل سنت و حتی مسیحیان بردیم آنها نیز مانند شیعیان به آن توسل و تبرک می‌کردند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید