امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

اهواز/ حبیب خبر- سید مهدی ابوس:

پروفسور "امیدعلی شهنی کرمزاده" چهره ماندگار کشور و از ریاضی دانان نابغه جهان عصر سه شنبه سوم خرداد به ملاقات قهرمان دو و میدانی کشور در دهه سی رفت.

پیش از پرداختن به این موضوع بهتر دیدم با مقدمه ای سخن آغاز کنم:

از سیزده سالگی درمدرسه راهنمايي اميرکبیر خیابان فرهنگ اهواز بودم. همان سالی که به دلیل وفور بازیکن نخبه فوتبالِ بهتر از من، از تیم فوتبال خط خوردم، زنده ياد استاد هوشنگ خلفی دبیر ورزش وقت به عنوان دلداری مرا به استاد مرتضي سرمدی بزرگ استاد دو و میدانی خوزستان براي عضویت در تیم دو و میدانی معرفي کرد و با فضای پیست خاکي ورزشگاه تختی اهواز آشنا شدم.

به رغم اندک ماندگاریم به عنوان‌ ورزشکار دو ومیدانی و پرش طول، اما هميشه ارادت خاصي به اهالي دو و میدانی داشتم و دارم و خودم را جزو لاینفک این قشر می‌دانم؛ زیرا بعد از فوتبال دو و میدانی خانه دوم ورزشی من است. این را عرض کردم تا خواننده‌ مطلب احساس نکند نویسنده مطلب‌ با دو و میدانی غريبه است.

روز سه شنبه سوم خرداد ماه جاری، حبيب اله بهرامی پیشکسوت شعر و ادب و قلم ورزش خبر داد: پروفسور شهنی کرمزاده استاد ریاضی کشور که مسجدسلیمانی و ساکن اهواز است می خواهد با یکی از قهرمانان رشته دو و میدانی ایران که اتفاقن مسجدسلیمانی است ملاقات کنند...

فرصت را غنیمت شمردم و با همراهی همکار هميشه پا بر رکاب خدمت به پیشکسوتان ورزش، آقا "عبد مزرعاوی" خبرنگار روزنامه خبر ورزشی راهی بيمارستان بزرگ نفت شدیم و در بخش‌ مراقبت‌ هاي ويژه پیشکسوتی را مشاهده‌ کردیم که‌ روزگاری دونده و رکود دار ۱۱۰ متر با مانع کشور بود.

 دونده ای که پروفسور شهنی کرمزاده از خصوصیات اخلاقی اش سخن ها گفت که در دهه سی الگوی او و دیگر جوانان مسجدسلیمانی شده بود. ورزشکاری با اخلاق و با معرفت که آن زمان هر خوزستانی ورزشدوست به بودن اش در فضای ورزش افتخار می‌کرد.

به راستی که نامش هم پرمحتوا و برازنده بزرگی و افتخار ورزشی اش است.

آن هایی که دوندگان دهه ۳۰ دو و میدانی را می شناسند به یقین با نام "علی اکبر کرمزاده رحيمي" آشنایی دارند همان دونده ترکه ای- که با گام های بلند و پروازهای خاصي‌ مانع هاي ۱۱۰ متر را با بهترين رکوردهای ماندگار خود طي می‌کرد.

امروز وقتي با در دست‌ داشتن یک جلد کتاب نفيس رباعیات خیام و لوح ويژه تقدير و تکریم از نیم قرن خدمت‌ به ورزش پیشکسوتان همراه با ریاضی دان جهانی وارد اتاق محل بستری این پیشکسوت عالی مقام‌ و افتخار آفرین ورزش شدم، بی اختیار آهی کشیدم و به خود گفتم افسوس و صد افسوس که چه زود، دیر می شود.

افتخار آفرینان ديروز و پیشکسوتان امروز ورزش آن‌طوری که شايسته و بایسته نام و مقام و منزلت شان است به نسل جدید معرفي نمی شوند و ما هرگز قدر بودن بزرگان ورزش را ندانستیم و عده‌ای هم به عمد نمی‌خواهند بدانند "علي اکبر کرمزاده رحیمی" چهره ماندگار و دونده دارای سبک ورزش دو و میدانی خوزستان- که روزگاری هیچ مانعی براي فتح دو ۱۱۰متر بامانع جلودارش نبود و همه عالم و آدم برایش هورا مي کشیدند- اینک آرام و ناتوان و تنها بر تخت بیمارستان است.

 ای کاش استاد "علی‌اکبر کرمزاده رحیمی" را پیش از این می یافتیم و ملاقات می‌کردیم و مي شناختیم تا لااقل، می‌دید که‌ برای‌ ورزش و اهالی ورزش و پیشکسوتان ورزش عزیز و دوست داشتنی و نام و مرام و کسوتش در ذهن تاریخ ورزش دو و میدانی خوزستان ماندگار است.

 حيف که در فضای ورزش امروز بدعت زشتي بر حواشي ریز و درشت موجود در ورزش افزوده شده که پیشکسوتان ورزش نباید دیده شوند!

 ای کاش جماعت دو و میدانی يادی کنند از این بزرگ مرد افتخار آفرین دو و میدانی و برای سلامتی این پیشکسوت ارزنده دعا کنند.

گفتنی است: پروفسور "شهنی کرمزاده" با استاد "کرمزاده رحیمی" نسبت فامیلی ندارد. قهرمان دو و میدانی دهه سی کشورمان تنها یک همشهری مهربان، خوش اخلاق و فداکاری است که پروفسور و بسیاری از جوانان مسجدسلیمانی در دوران دبیرستان او را الگوی خود قرار داده بودند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید