امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز از ساخت یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پایانه‌های تاکسی کشور در سال آینده با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بلوار ساحلی شرقی کارون خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر، آیت حمیدی دوشنبه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی اهواز- که در سال ۷۶ تأسیس شد- وظیفه مدیریت ایستگاه‌ها، نظارت بر خطوط تاکسیرانی و ناوگان خودرویی حمل‌ونقل عمومی کلان‌شهر اهواز را بر عهده دارد.

 او افزود: هم اکنون ۳۷۰۰ دستگاه خودرو تاکسی در اهواز وجود دارد که از این تعداد دو هزار دستگاه تاکسی زرد و رسمی و ۱۷۰۰ دستگاه خودرو شخصی ساماندهی شده و تاکسی موقت هستند. بر اساس پژوهش صورت گرفته توسط استادان دانشگاه شهید چمران، به تناسب جمعیت اهواز باید به ازای هر ۱۲۰ نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: بر اساس سرانه جمعیتی شهر، باید ۱۰ هزار تاکسی وجود داشته باشد، اما با توجه به تعداد موجود، ۶۳۰۰ تاکسی دیگر نیاز است. رایزنی‌هایی صورت گرفته تا در سال آینده حداقل تعداد ۵۰۰ دستگاه خودرو تاکسی دیگر به ناوگان تاکسیرانی اهواز اضافه شود.

 او گفت: ۱۰ دستگاه تاکسی برقی برای نخستین‌بار در استان از سال آینده با ظرفیت حمل هر دستگاه ۱۷ نفر به صورت پایلوت در هسته مرکزی شهر آغاز به کار می کنند تا با توجه به مسیرهای طولانی اهواز و سرعت پایین این خودروها، امکان افزایش تعداد آن در سایر خطوط بررسی شود.

حمیدی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین اقدامات سازمان تاکسیرانی در سال آینده بازسازی ایستگاه‌های تاکسی است، چرا که در ۱۵ سال گذشته اقدامات مؤثری در این باره صورت نگرفته است. در تلاش هستیم با توجه به ظرفیت کارون یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پایانه‌های تاکسی کشور در بلوار ساحلی شرقی با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شود.

وی تاکید کرد: در ایام همه‌گیری ویروس کرونا با توجه به اینکه رانندگان تاکسی به علت ارتباط زیاد با شهروندان در معرض خطر بیشتری قرار داشتند، این سازمان تعداد ۵۰ هزار ماسک سه لایه و سه مرحله مایع ضدعفونی‌کننده دست، به صورت رایگان میان رانندگان تاکسی فعال در خطوط تاکسیرانی کلان‌شهر اهواز توزیع کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: هوشمندسازی ایستگاه‌های تاکسی به ویژه ایستگاه شهید فهمیده با توجه به موقعیت آن و برنامه‌ای که برای مدرن‌سازی آن مدنظر است در سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد. شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی، کرایه خود را به صورت الکترونیک پرداخت کنند. البته این فرایند با توجه به فسخ قرارداد با پیمانکار قبلی در مرحله انتخاب پیمانکار جدید قرار دارد و پس از آن عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

حمیدی گفت: شهروندان  برای پیگیری هرگونه تخلفات احتمالی مانند دریافت اضافه کرایه یا رفتار ناصحیح رانندگان تاکسی مراتب را از طریق تماس با تلفن گویای ۱۳۷ شهرداری، ارسال کد نصب شده بر شیشه خودرو یا شماره پلاک تاکسی به سامانه پیامکی اختصاصی سازمان تاکسیرانی اهواز به شماره ۲۰۰۰۶۱۲۴ اعلام کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید