امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

دورکاری ادارات اعمال نمی‌شود / آموزش غیرحضوری در شهرهای قرمز و نارنجی خوزستان

 

استاندار خوزستان با تاکید بر اعمال محدودیت‌های هوشمند، گفت: اعمال محدودیت‌های هوشمند بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد اما دورکاری ادhرات اعمال نمی‌شود.

 

صادق خلیلیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۶ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت شهادت امام هادی(ع) اظهارکرد: کرونا و سویه اُمیکرون مقداری جامعه را تحت تاثیر قرار داده است و باید مراقبت‌ها بیشتر شود.

 

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، وی افزود: عادی‌انگاری‌هایی که در جامعه رخ داد، در حال نشان دادن نتایج خود در سرعت گسترش اُمیکرون است بنابراین باید رسانه‌ها، به مردم هشدار بدهند تا از عادی‌انگاری پرهیز شود.  

 

استاندار خوزستان گفت: سرعت واگیری این سویه بسیار بالا است و اکنون بسیاری از خانواده‌ها و مردم درگیر شده‌اند.

 

خلیلیان ادامه داد: افزایش چهار برابری تعداد بیماران مبتلا به کرونا در یک هفته نشان می‌دهد باید مراقبت‌ها تشدید یابد تا پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: اعلام شده که دفاتر اسناد رسمی در زمینه نصب تهویه مناسب، ضعیف عمل کرده‌اند این در حالی است که باید همیشه تهویه وجود داشه باشد و این موضوع به ویژه در این ایام اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: مراکزی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند در مقابل خدمات ارائه‌شده، از مراجعه‌کنندگان دریافتی دارند بنابراین باید همیشه در این مراکز استانداردهای یک فعالیت معمول وجود داشته باشد.

وی افزود: بیمارستان‌ها، مراکز آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و مراکز ارائه‌دهنده خدمات عمومی ملزم به رعایت استانداردهای فعالیت‌ها هستند که یکی از این موارد مربوط به نصب تهویه است. البته طبق پیگیری‌های انجام‌شده این موضع در برخی مراکز خوب است و در برخی خوب نیست که باید هشدار داده شود.

 

استاندار خوزستان گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده برخی دستگاه‌ها در زمینه طرح شهید سلیمانی به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ این‌که هر هفته گزارش‌ها ارائه شود و هفته بعد باز هم این وضعیت برقرار باشد، قابل قبول نیست بنابراین باید این مساله پیگیری شود تا دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

 

خلییان درباره نحوه اعمال محدودیت‌ها بیان کرد: اعمال محدودیت‌های هوشمند بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد اما دورکاری ادhرات اعمال نمی‌شود.

 

وی افزود: همیشه بین مصوبات و عمل فاصله وجود دارد که باید این فاصله کاهش یابد. اینکه تصمیمات اداری گرفته شود اما در عمل تنها به ارائه گزارش اکتفا می‌شود و اتفاق‌های دیگری در جامعه رخ می‌دهد که باید این اشکال برطرف شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه حمل و نقل عمومی باید با ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفین برخورد خواهد شد، گفت: فعالیت با ۶۰ درصد ظرفیت باید به مدیرکل فرودگاه‌ها ابلاغ و بر این وضعیت در هواپیماها نظارت شود.

در چند روز گذشته در سفری که با هواپیما داشتم در هیچ کدام از هواپیماها این موضوع رعایت نشد و حتی یک صندلی خالی وجود نداشت تا در موارد اضطرار مورد استفاده قرار بگیرد.

این موضوع در اتوبوس و قطار نیز این گونه است که باید تحت مراقبت قرار بگیرند و هفته آینده گزارشی در این خصوص ارائه شود تا ببینیم چه این موضوع چه میزان عملیاتی شده است.

 

وی بیان کرد: در صورتی که هواپیمایی این موضوع را اجرا نکرد باید بلافاصله تذکر داده و پرواز آن محدود شود.

 

خلیلیان با اشاره به فعالیت آموزشی در شرایط کنونی پیک کرونا افزود: با توجه به رنگ‌بندی نارنجی و قرمز، فعالیت‌های آموزشی در این شهرها باید غیرحضوری باشد اما تعطیلی مراکز آموزشی را نداریم.

 

استاندار خوزستان گفت: با توجه به گسترش بیماری از هم‌اکنون باید بیمارستان‌های خصوصی بخش‌های مجزا برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی کنند تا در صورت ضرورت از آن‌ها استفاده شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید