امروز:
سه شنبه - 12 تير - 1403
ساعت :

رییس هیات مدیره تعاونی کشاورزی مرغداران طبیعت شهرستان مسجدسلیمان و حومه از گرانفروشی دولت در توزیع مرغ وارداتی میان مصرف کنندگان خبر داد و تصریح کرد: صنعت مرغداری در حال ورشکستی است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی حبیب خبر، "کیکاوس دشتگلی پور" اظهار کرد: هزینه واردات هر کیلو مرغ منجمد از جمله خرید و نگهداری حدود یک و نیم دلار است. توجیه دولتمردان این است که با دلار ۴۲۰۰ تومان خریداری شده و برای شان ۶۳۰۰ تومان تمام شده است! اما پرسش اینجاست: چرا مرغ ۶۳۰۰ تومانی باید  بیست هزار تومان به دست مصرف کننده برسد؟ آیا این گرانفروشی نیست؟!

او افزود: برای هر کیلو مرغ یک دلار، از همان دلارهایی که به کشور خارجی داده اند به ما هم بدهند. ما حاضریم برای هر کیلو گرم مرغ آن هم مرغ تازه و گرم کیلویی همان یک دلار ۴۲۰۰ تومانی مرغ را تحویل کشتارگاه بدهیم که زیر ده هزار تومان دست مصرف کننده برسد.

رییس هیات مدیره تعاونی کشاورزی مرغداران طبیعت شهرستان مسجدسلیمان و حومه گفت: با قیمت فعلی نهاده ها اگر هم با دلار ۳۰ هزار تومان مرغ یخ زده خریداری و وارد کردند؛ یک کیلو مرغ با قیمت یک و نیم دلار ۴۵ هزار تومان می شود که باز هم مرغدار حاضر است ۱۴ هزار تومان زیر این قیمت، یعنی همان قیمت شورای تنظیم بازار به دست مصرف کننده برساند.

*دولت در حال ورشکسته کردن مرغداران است

دشتگلی پور گفت: شوربختانه دولت در حال ورشکسته کردن مرغداران است. مرغ به قیمت تنظیم بازار در کشور فروان است؛ اما آقایان مرغ یخ زده وارد کردند. حتا به مصوبه خودشان هم- "مشابه تولید داخل واردات ممنوع است"- عمل نکردند!

اگر ارز ۴۲۰۰ اضافه دارید ذرت و سویا وارد کنید

او در ادامه از دولتمردان خواست: اگر ارز ۴۲۰۰ اضافه دارند ذرت و سویا وارد کنند و اظهار کرد: چند ده سال مرغداران زحمت تولید کشیدند تا به خود کفایی رسیدند و مرغ در کشور حتا برای صادرات هم داریم اما شوربختانه بعضی علاقه به واردات دارند! 

او افزود: در کشور ما تولید گوشت مرغ به خودکفایی، صادرات و حتا تامین ذخیره استراتژیک رسیده است.  به راستی رییس جمهوری با چه استدلالی دستور واردات مرغ یخ زده را صادر کردند؟ آیا نمی دانند  این کار  ورشکستگی مرغداران را در پی دارد؟! جوجه ۴۰ گرمی را مرغداران به قیمت هر قطعه ۱۲ هزار تومان و دو برابر قیمت قانونی خریداری می کنند کسی هم نیست این گرانفروشی را کنترل کند!

دشتگلی پور ادامه داد: دولت و دست اندرکاران مرغ را به قیمت کیلویی۳۱ هزار تومان مصوب می کنند بعد خودشان می روند مرغ یخ زده کیلویی یک و نیم دلار وارد و بیست هزار تومان توزیع می کنند. این هم از اقتصادانان دولتی مان...

رییس هیات مدیره تعاونی کشاورزی مرغداران طبیعت شهرستان مسجدسلیمان و حومه از مسوولان دلسوز کشور خواست نگذارند صنعت مرغداری نابود شود که به واردات از خارج کشور نیازمند شویم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید