امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

در هشت سال دفاع مقدس، انسانیت را در برابر اقیانوسی از ایثار قرار دادیم

 

 نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: در هشت سال دفاع مقدس، انسانیت را در برابر اقیانوسی از معارف الهی، ایثار و ازخودگذشتگی قرار دادیم و در میدان عمل نشان دادیم که برای حفظ کیان اسلامی جنگیدیم.

 

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنبی موسوی‌فرد، امروز (۳۰ شهریور ۱۴۰۰) در آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در اهواز اظهار کرد: تمام اهتمام سه قوه اجراییه، مقننه و قضاییه باید این باشد که آیه شریفه «الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» را تبدیل به گفتمان کنند و توصیه عمل به معروف و نهی از منکر و توصیه به زکات باید تبدیل به گفتمان شود. اگر در این دولت انقلابی این اتفاق نیفتاد، بعید است انتظار داشته باشیم که مردم مقید به نماز اول وقت باشند.

 

وی افزود: یکی از شهدای ۱۵ ساله در حالی که سرش بر بالین رزمنده دیگری بود گفت وصیتی دارم. من نماز ظهر را خوانده‌ام. به پدر و مادرم بگویید که نماز عصر را برایم قضا بخوانند.

هشت سال دفاع مقدس قطعه طلایی در تاریخ ایران اسلامی است و کمتر نظیری برای آن می‌توان دید. چه قبل و چه بعد از اسلام کمترین نظیری را می‌توان دید که تمام کفر در مقابل تمام ایمان قرار گرفته باشد و فرماندهی جنگ به عهده یک فقیه و یک روحانی سیاستمدار باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: ما آغازکننده هشت سال دفاع مقدس و جنگی که ظالمانه بر ما تحمیل کردند، نبودیم و مظلوم واقع شدیم. جهان با تمام تجهیزات فوق پیشرفته نظامی در برابر ما ایستاد اما ما دشمن را با قدرت الهی، عنایت امام عصر (عج)، رهبری امام (ره) و جانفشانی رزمندگان با همه قوا و تجهیزات زمین‌گیر کردیم و نگذاشتیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

 

موسوی‌فرد بیان کرد: آنهایی که بهره‌ای از انسانیت برده‌اند، اگرچه به خدا ایمان ندارند؛ جنگ ما را مقدس و مقابله حق و باطل، جنگ فقر و غنا و جنگ ایمان و رذالت دیدند.

 

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی از اخلاق نظری به اخلاق عملی راه پیدا کردیم، تصریح کرد: ما عالمان و عارفانی را به جهان معرفی کردیم که راه صد ساله را یک‌شبه طی کردند. ما صدای اسلام‌خواهی را در پنج قاره جهان رساندیم.

اگر قرار بود جنگ بیش از نیم قرن ادامه پیدا کند، تمام قد در برابر آن می‌ایستادیم. ما تصمیم داریم پرچم لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله، علی ولی‌الله را بر قله‌های کرامت انسانی به اهتزاز درآوریم.

 

امام جمعه اهواز در همین زمینه اعلام کرد: به صراحت اعلام می‌کنیم که موضع نظام جمهوری اسلامی این است که با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کند.

ایران اسلامی به عنوان دژی مستحکم و آسیب‌ناپذیر نیاز سربازان اسلامی را در سراسر عالم تامین می‌کند و آنان را با مبانی عقیدتی و تربیتی اسلام ناب علیه نظام کفر و شرک آشنا می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، سردار عبدالرضا حاجتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: امروز در جمع ما مادر عزیزی است که ۳۵ سال چشم به راه برگشتن فرزندش است.

در این همایش افرادی هستند که ۳۰ تا ۴۰ سال پیش جوانی خود را فدای این ملت کردند. امروز مادران و خواهرانی حضور دارند که نام شهدا را یدک می‌کشند.

همسرانی هستند که ۴۰ سال به عنوان پرستار بر بالین همسرانی با جانبازی ۷۰ درصد در حال زندگی کردن هستند و بعضی شب‌ها باید ۲۰ بار بیدار شوند تا جانباز نخاعی را جابه‌جا کنند؛ سرافرازانی که روی ویلچر نشسته‌اند.

 

وی همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس چهار هزار و ۷۰۰ برنامه در استان اجرا و ۲۹ ستاد در شهرستان‌ها از امروز فعالیت می‌کنند.

 

حاجتی گفت: مفتخریم که نوکر فرماندهانی باشیم که اگر نبودند باید در استانداری خوزستان حاضر می‌شدیم و به پرچم حزب بعث ادای احترام می‌کردیم. امروز میهمان جانبازان سرافراز و باغیرتی هستیم که در گذشته جوانی‌شان را دادند.

خوش حالیم که فرزندان و فرماندهان ارشد سپاه، ارتش و ناجای این مرز و بوم بر بالین جانبازان حاضر می‌شوند و ادای احترام می‌کنند.

امروز روز غیرت، افتخار و همت است. این‌ها تلاش کردند و اگر ما اکنون سمتی داریم به واسطه جان دادن این عزیزان است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید