امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

شفیعی

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگرچه مشکلات، کاستی‌ها و دشواری‌ها مسیر پیش روی انتخابات را همواره با چالش مواجه کرده اما بدون تردید ملت ما با درک صحیح از شرایط داخلی و خارجی، ان‌شاءالله انتخابات ارزشمند و خوش‌فرجامی را رقم خواهد زد.

 

به گزارش حبیب خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری فرصت بسیار مهم و حساسی برای تعیین رئیس‌جمهور است؛ از نظر قانون اساسی، پس از مقام معظم رهبری بالاترین مسئول کشور ریاست جمهور یا ریاست قوه‌ مجریه است. طبیعتاً با توجه به اختیارات رئیس جمهور، نقش قوه‌ مجریه در مدیریت و پیشرانی کشور، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد.

 

وی با اشاره به اهمیت قوه مجریه، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری باید سکان‌دار امور اجرایی شود که کارآمد و دردمند باشد، در این صورت بدون‌ تردید بسیاری از مشکلات کشور و کمی و کاستی‌ها را در مسیر اصلاح، جبران و ترمیم قرار می‌دهد. از طرف دیگر اساس تصمیم‌گیری در نظام اسلامی با رأی مردم صورت می‌گیرد؛ مردم، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را انتخاب می‌کنند.

پیوند دو نکته این است که تصمیمات با انتخاب مردم صورت می‌گیرد و انتخاب رئیس جمهور، انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور است. بنابراین این مسئله اهمیت شرکت در انتخابات پیش رو را نشان می‌دهد.

 

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: اگرچه مشکلات، کاستی‌ها و دشواری‌ها مسیر پیش روی انتخابات را همواره با چالش مواجه کرده اما بدون تردید ملت ما با درک صحیح از شرایط داخلی و خارجی، ان‌شاءالله انتخابات ارزشمند و خوش‌فرجامی را رقم خواهد زد.

 

شفیعی با بیان اینکه باید قوه مجریه به خوزستان توجه شایسته داشته باشد، عنوان کرد: استان خوزستان اگرچه در تقسیمات کشوری یکی از ۳۱ استان کشور است اما با توجه به ابعاد جغرافیایی، شرایط اقلیمی، آمار جمعیت، منابع زیر و روی زمین و سابقه‌ سربلند فرهنگی و تمدنی؛ استانی برجسته، متفاوت و متمایز است. همان‌طور که امام(ره) فرمودند که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، باید در منظومه‌ برنامه‌ریزی قوه‌ مجریه به خوزستان توجه در خور و شایسته شود.

 

وی با بیان اینکه قطعا بخشی از مشکلات قابل حل‌ هستند، گفت: همه اذعان دارند که بخشی از سختی‌ها و رنجی که مردم در خوزستان تحمل می‌کنند به هیچ وجه قابل دفاع نیست و لاینحل نیست. یعنی اگر همت و برنامه‌ای وجود داشته باشد قطعاً بخشی از مشکلات حل خواهند شد.

 

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آبادانی خوزستان، تصریح کرد: امیدواریم که دولت سیزدهم در جهت آبادانی و پیشرفت خوزستان گام‌های بلندی بردارد، بخشی از گله‌مندی‌ها و دغدغه‌های مردم را در مسیر سامان قرار دهد و شرایط برای خوزستان و خوزستان‌نشینان بهتر و هموارتر شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید