امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اقدام انقلابی امام جمعه اهواز در برابر پارتی بازی شهرداری در حقش +فیلم

اهواز- حبيب نيوز: جمعه شب برنامه مناظره شبكه يك سيماي خودمان را نگاه مي كردم كه درباره "روش هاي ستاد تنظيم بازار براي كنترل قيمت ها" بود و اين پرسش كه:" آيا قيمت گذاري دستوري براي مهار تورم موفق بوده يا خير؟" كه 95 درصد مردم پاسخ خير دادند!

در اين مناظره دو مقام مسوول از سازمان صمت بودند كه از ستاد تنظيم بازار دفاع مي كردند و دو نفر ديگر استاد دانشگاه و اقتصاد دان كه دخالت دولت را عامل نابه ساماني اقتصادي و تورم مي دانستند.

در حقيقت هر كدام از اين چهار نفر از نگاه خود شده بودند يار مردم و دولت و در نهايت هيچ راه كاري مناسبي كه هم به درد دولت بخورد و هم به ياري توليدكننده و مصرف كننده بيايد ارايه ندادند جز اين كه دولتي ها از عملكرد خود دفاع جانانه مي كردند و برخي اوقات استادان دانشگاه و اقتصاد دانان را كم اطلاع برمي شمردند و استادان دانشگاه هم معلومات، ببحشيد، محفوظاتي را كه در كتاب هاي نظام قديم خوانده بودند و از حفظ داشتند يا شايد براي ارايه در اين برنامه دوباره حفظ كرده بودند تا ملكه ذهن شان شوند؛ به رخ مسوولان ستاد تنظيم بازار و نيز بينندگان مي كشيدند! در حالي كه در پايان نه خود فهميدند كه چه گفتند و مناظره چه خروجي داشت و نه بينندگان چيزي دستگيرشان شد جز سردرگمي و بدبيني كه نتيجه ديدن اين مناظره بود!

اين كه افسار تورم و گراني و احتكار و هكذا گران فروشي و دلالي و واسطه گري در كشور از دست دولت در رفته بر كسي پوشيده نيست؛ اما اين كه ممكن است برخي از دولت مردان سر طناب را سپرده باشند به دست قضا و قدر تا ببينند چرخ اقتصاد كشور چه گونه مي چرخد بر ما معلوم نيست و كار مسوولان بالاتر و مربوط است كه در اين باره تحقيق و بررسي كنند و ببينند چرا هر چند روز يك بار قيمت كالاها بالا مي رود و در نتيجه سبد خريد مردم روز به روز كوچ و كوچك تر مي شود به گونه اي كه اگر اين چنين پيش برود- كه به احتمال قوي پيش خواهد رفت- مردم مجبور مي شوند روزي يك تا دو وعده غذا آن هم غذاهاي كم كالري و بي ويتامين و آبكي بخورند كه بي شك سر و كار بيش تر آن ها به درمانگاه ها خواهد كشيد يا اين كه خود درماني خواهند كرد! البته مورد مراجعه مردم به درمانگاه ها و پزشكان آن قدر زياد شده كه در هر خياباني يك درمانگاه با تمام امكانات پزشكي در حال فعاليت است و چيزي كه شوربختانه در كشورمان زياد شده بيماري و شمار بيماران است!

نگارنده از وضعيت اسفناك قدرت خريد مردم در بازار چيزي نمي گويد اما توجه شما را به سخنان نماینده ولی فقیه در خوزستان در روز جمعه 25 امرداد ماه جاري جلب مي كند تا دريابيد كه اوضاع چه گونه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مشکل هاي اقتصادی مردم، اداره كشور را از سوي هيات دولت سیاست قاجاریه برشمرد و تصريح كرد: مردم با گرانی و سختی می‌سازند اما با بی‌عدالتی نمی‌سازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد توضيح داد: اینکه کسی بگوید هیچ کس قادر نیست کشور را مثل ما اداره کند، درست نیست. بنا بود دلار به 4 هزار تومان برسد اما با کمال تاسف به 20 هزار تومان رسید. این سیاست، سیاست قاجاریه است یعنی نرخ را بالا بردند و بعد مقداری پایین آوردند و از 20 هزار تومان به 12 هزار تومان رسید و بنا بر مصالحی حفظ کردند و نگهداشتند. بنا بود دست مردم از یارانه کوتاه شود و دولت از مردم یارانه بگیرد، این ها وعده‌هایی بودندکه داده شده است؟!

او گفت: در سال‌های گذشته برخی مردم توان خرید اقلام غذایی مانند برنج و گوشت را داشتند اما امروز کدام خانواده می‌تواند برنج یا گوشت بخرد؟!

امام جمعه اهواز افزود: مسوولان در نظام مقدس اسلامی باید همانند طبقه متوسط جامعه یا پایین‌تر زندگی کنند. بر اثر بي ثباتي بازار، چه بلایی بر سر مردم آمده و چک‌های برگشتی موجب زندانی شدن برخی از مردم شده و طلاق‌ها رخ داده است. آیا می‌شود با این شرایط بگوییم هیچ کس در این کشور نمی‌تواند مثل ما کشور را اداره کند؟

او گفت: آیا می‌دانید کارگران زیادی در طول هفته، حتی یک روز سر کار نمی‌روند و نمی‌توانند نان و چیزی به خانه‌شان بیاورند؟ آیا می‌دانید کارگرانی هستند که دو تا بیش از 9 ماه حقوق نگرفته‌اند؟ آیا ما تحمل داریم که یک ماه حقوق‌مان عقب بیافتد؟

او افزود: قیمت پراید از 12 میلیون تومان به حدود 60 میلیون تومان رسید. بي ثباتي در قیمت‌ها و صادرات برخی از کالاهای بی‌کیفیت به دلیل بی‌نظارتی دیگران، بازارهایی را که در همسایگی ما هستند از ما گرفتند.

موسوي فرد تصریح کرد: امروز هزینه برای برخی سفرهای هوایی به یک میلیون تومان رسیده است. این چه نظارتی است؟ اگر کشور را رها می‌کردیم، آیا اتفاقاتی غیر از هم این رخ می‌داد؟ چرا راننده تاکسی مجبور است قطعات خودرو را به قیمت چند برابر بخرد؟ چرا برخی از خانواده‌ها حتی قدرت خرید سیب‌زمینی و پیاز را ندارند؟

امام جمعه اهواز عنوان کرد: نظام مقدس اسلامی برنمی‌تابد که مسوولان سوار ماشین چند میلیاردی شوند. عدالت نظام مقدس اسلامی اجازه نمی‌دهد مسوولی در منزل چند میلیاردی ساکن باشد. عدالت نظام مقدس اسلامی اجازه نمی‌دهد مسوولی بر سفره چند میلیونی بنشیند، حقوق نجومی‌بگیرد یا زندگی اشرافی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: نمی‌خواهیم بگوییم کسی در ایران اسلامی چنین چیزی نداشته باشد. به غیر از مسوولان، کسانی که از راه حلال بتوانند به چنین چیزهایی دست یابند، مشکلی نیست و همه حق بر مسوولان است.

او افزود: چرا صادرات و واردات تنها برای چند نفر انگشت‌شمار است؟ چرا بانک‌ها کنترل نمی‌شوند؟ این بانک‌ها چه بلایی كه بر سر مردم نياورده اند، در حالی که باید مشکل مردم را حل کنند. یک نفر با استفاده از رانت، 120 خودرو غیرمجاز وارد کشور می‌کند. درست است که قوه قضائیه خوب کار می‌کند، اما چقدر باید از قوه قضائیه هزینه کنیم؟

امام جمعه اهواز تصریح کرد: باید مدیریت کنترل شود و مراقب باشیم که زیردستان ما در حال انجام چه کاری هستند. بیش از 100 هزار خودرو حدود دو سال است که در بندر خرمشهر زیر آفتاب مانده‌اند. قبل از اینکه واردات ایران ممنوع شود، این خودروها به این منطقه آمده بودند و باید تکلیف این خودروها مشخص شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید