نظرات
- اولین نظر را شما بدهید
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از آغاز طرح مشوق بیمه ای با هدف ایجاد اشتغال و ترغیب کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین درباره طرح مشوق بیمه کارفرمایی اظهار کرد: با تحرک بخشی به بازار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، طرح مشوق بیمه ای در خوزستان اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح کارفرمایان بنگاه های فعال اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی های دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی در ازای بکارگیری افراد فارغ التحصیل دانشگاه که دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند، وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما و همچنین سه درصد سهم بیمه بیکاری (در مجموع ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) به صورت ماهانه به حساب شان واریز می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره شرایط احراز نیروی کار جدید گفت: این افراد باید دارای مدرک لیسانس یا بالاتر و حداکثر ۳۸ سال سن (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد مذکور اضافه می شود) داشته باشند.
وی اضافه کرد: این افراد- که باید در مجموع حداکثر سابقه تامین اجتماعی آن ها کمتر از ۳۶ ماه باشند- برای ثبت نام می توانند به سامانه http://moshavegh.mcls.ir مراجعه کنند.
غمیگن با اشاره به شرایط برخورداری کارفرما از طرح مشوق بیمه ای ادامه داد: این کارفرمایان باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی و کد بیمه کارگاهی باشند و برای ثبت نام به سامانه اعلام شده مراجعه کنند.
وی در پایان فرآیند بررسی و پرداخت طرح مشوق بیمه ای را به شرح ذیل اعلام کرد:
1)تعيين موسسه عامل و تامين اعتبار مورد نياز براي اجرای طرح از سوی اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی
2) ثبت شماره حساب مربوط به موسسه عامل در سامانه از سوی كارفرما
3)بارگذاری ليست صورت وضعيت مزد ماهانه كارگاه پس از تاييد سازمان تامين اجتماعی توسط كارفرما در سامانه
4) بررسي و تاييد ليست بيمه ارائه شده و تطبيق آن با قرارداد بكارگماری نيروی كار جديد در سامانه
5) تاييد و بارگذاری قرارداد منعقد شده بين نيروی كار جديد و كارفرما در سامانه
6) معرفی كارفرمايان تاييد شده به موسسه عامل و صدور دستور پرداخت مشوق بيمه ای از سوی اداره تعاون كار و رفاه اجتماعی
7) واريز مبلغ مشوق بيمه ای به حساب كارفرما و ارائه گزارش پرداخت هر دوره به اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی از سوی موسسه عامل
ارسال نظر به عنوان مهمان