امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پایان ۳۶ سال انتظار مادر شهید در دزفول

 ۳۶ سال انتظار مادری در دزفول برای دیدار دوباره فرزند مفقودالاثر خود شهید فرامرز بهروان امروز یکشنبه با اعلام خبر تفحص پیکر مطهر این شهید والامقام به پایان رسید.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول که همراه با جمعی از مسوولان، رزمندگان و پاسداران در منزل پدری شهید بهروان حضور یافته بودند، با اعلام خبر تفحص پیکر پاک این شهید والامقام گفت: شهید بهروان در عملیات بدر در شرق دجله به مقام رفیع شهادت نائل آمد و اکنون بعد از ۳۶ سال به وطن بازگشته است.

سید مجید موسوی با بیان اینکه شهید بهروان متولد دوم مرداد ماه ۱۳۴۶ بود و سال ۱۳۶۳ به شهادت رسید، افزود: فردا نشستی برای هماهنگی نحوه برگزاری آیین تشییع پیکر شهید بهروان در فرمانداری دزفول برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیکر مطهر شهید بهروان فردا از تهران به خوزستان منتقل می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز اظهارداشت: تلاش بر این است با توجه به شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی آیین باشکوهی برای تشییع پیکر این شهید والامقام برگزار شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این دیدار با بیان اینکه انقلاب اسلامی به واسطه جانفشانی شهدا به دست آمده است، گفت: برخی از شهدا با تاسی از اباعبدالله الحسین (ع) راه شهادت برگزیدند و در این راه ثابت قدم ماندند.

حجت الاسلام نصرت امرایی مکتب شهدا را عاشورا دانست و افزود: خانواده شهدا به عنوان میراث داران هشت سال دفاع مقدس عمر گرانبهای خود را وقف انقلاب اسلامی کردند.

فریدون بهروان برادر شهید بهروان نیز با اشاره به سجایای اخلاقی این شهید والامقام گفت: برادر شهیدم برای حفظ اسلام و میهن از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و جان خود را برای رسیدن به این هدف تقدیم کرد.

وی افزود: امید است جوانان ایران اسلامی برای رسیدن به اهداف خود شهدا را الگو قرار دهند و ادامه دهنده راه آنها باشند.

در وصیت نامه شهید فرامرز بهروان که اهل منزل او را محمد صدا می‌کردند، آمده است: برادران از امام این قلب تپنده عاشقان کربلا پیروی کنید که پیروزی در پیروی کردن از ولایت فقیه است.

در بخش دیگری از وصیت نامه این شهید والامقام به تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۶۲ بر لزوم رفتن به مسجد و انجام کار جهادی تاکید شده است؛ وی همچنین به خواهران رعایت حجاب و پاکدامنی را توصیه کرده است. 

عملیات غرور آفرین بدر در اواخراسفند سال ۱۳۶۳ در منطقه هورالهویزه در شرق رود دجله با هدف دستیابی به جاده العماره بصره و تسلط بر شرق دجله همراه با انهدام نیرو با حضور گسترده یگانهای سپاه و بسیج با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد که طی آن تنی چند از سرداران رشید سپاه از جمله شهید مهدی باکری جان خود را فدای اسلام و ایران کردند.

شهرستان دزفول  ۲ هزار و ۶۱۲ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید