امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

 عملیات اجرایی فاز نخست ساحل‌سازی رودخانه اروند آبادان با هدف زیباسازی و توسعه گردشگری، روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرنا، شهردار آبادان در آیین آغاز بکار این پروژه گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح از محل اعتبارات طرح ملی توسعه سواحل مکران تا اروند و ۴۰ میلیارد ریال از محل فروش اوراق بهادار تامین می‌شود.  
محمودرضا شیرازی افزود: این پروژه به طول ۵۰۰ متر در مدت زمان ۱۲ ماه اجرا خواهد شد.

وی افزود: استفاده از سواحل بکر اروندرود حق شهروندان است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات بتوانیم فازهای بعدی آن را عملیاتی و اجرا نماییم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: حق مردم آبادان این نیست که اکنون این دژ شکسته شود و دیگر بهانه‌ای برای ماندن و شکسته نشدن آن وجود ندارد.
سیدمجتبی محفوظی افزود: ساحل‌سازی و زیباسازی ساحل اروند با ساخت بوستان گامی موثر در زیبایی شهر و جذب گردشگر در ساحل اروندرود خواهد داشت.

دژ خاکی حاشیه اروند رود با شروع جنگ تحمیلی ساخته شد.
این خاکریز که ارتفاع آن در امتداد اروند رود متغیر است دسترسی اهالی جزیره مینو، اروندکنار و نیز روستاهای مجاور به اروندرود را محدود کرده و مشکلات بسیاری برای صیادان محلی موجب شده است.

آذرماه ۱۳۹۳ با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و اکبر ترکان دبیر وقت شورای عالی مناطق آزاد کشور و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.
دژ خاکی از سال ۱۳۶۷ برای جلوگیری از ورود نیروهای عراقی به طول ۱۳ کیلومتر در ساحل رودخانه اروند احداث شده و در حال حاضر مشکلات زیادی را برای گردشگران و صیادان منطقه ایجاد کرده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید