امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

 

سطوح کافی منیزیم برای عملکرد مغز، قلب و عضلات بسیار مهم است و ترکیب آن با ویتامین های کا و دی منجر به تقویت سلامت استخوان ها می شود.

کمبود این ماده معدنی ۵ علامت جدی هشداردهنده به همراه دارد:
کاهش شنوایی و شنیدن صدای زنگ در گوش: مطالعات نشان داده سطوح کافی منیزیم منجر به مبارزه با رادیکال های آزادی می شود که علت کاهش شنوایی هستند.

در واقع کمبود منیزیم یکی از علل اصلی کاهش شنوایی و شنیدن صدای زنگ ثابت در گوش است.

گرفتگی عضلات یا لرزش: منیزیم برای حفظ سلامت عضلات ضروری است و با تحریک بازجذب کلسیم به حفظ عضلات قوی و جلوگیری از گرفتگی کمک می کند. همچنین منیزیم میزان جذب پتاسیم را که یک عنصر ضروری برای عملکرد مناسب عضلات می باشد، افزایش می دهد.

به علاوه منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به کاهش درد ماهیچه ها کمک می کند.

اگر شما زیاد دچار گرفتگی عضلانی می شوید حتما میزان منیزیم بدن تان را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است کشش مکرر عضلات مخصوصا کشش چشم، ناشی از کمبود منیزیم باشد.

افسردگی: ارتباط بین سطوح پایین منیزیم و ابتلا به افسردگی سالهاست که ثابت شده است. علم مدرن نیز این ارتباط را تایید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان داده که سطوح بسیار پایین منیزیم در بین بیمارانی که قصد خودکشی دارند، دیده شده است.

​اگر شما به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی احساس افسردگی، بی حالی، بی قراری و زودرنجی کردید می تواند به دلیل کمبود تغذیه ای مانند کمبود منیزیم باشد. منیزیم به حفظ آرامش و خونسردی کمک می کند.

عملکرد غیر طبیعی قلب: همانطور که گفته شد سطوح پایین منیزیم بر عملکرد عضلات در سراسر بدن تاثیر می گذارد و این شامل عضلات قلب نیز می شود. منیزیم ناکافی شرایطی تحت عنوان آریتمی قلبی را ایجاد می کند و افزایش خطر ابتلا به عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را به دنبال دارد.

سنگ کلیه: بسیاری از مردم بر این باورند که سنگ کلیه به علت انباشت کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود در حالیکه کمبود منیزیم عامل اصلی سنگ کلیه است. منیزیم مانع تشکیل سنگ های کلیوی از طریق مهار اتصال کلسیم با اگزالات می شود؛ دو ترکیبی که عامل سنگ کلیه هستند. در واقع مصرف منیزیم کافی، راهی برای پیشگیری از سنگ کلیه است.

فراموش نکنید که منابع غذایی از جمله باقلا، دانه آفتابگردان، دانه کدو تنبل، بادام، لوبیا، سویا، حبوبات و اسفناج از منابع طبیعی منیزیم هستند.

منبع: naturalnews

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید