امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کودایی: با اشک‌های مادرم احساس غرور کردم / فوتبال بانوان هم پخش تلویزیونی شود

 

 گلر تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران با بیان این که دختران فوتبالیست مثل آقایان زحمت می کشند و تلاش می‌کنند، گفت: امیدوارم روزی برسد که مسابقات‌مان از تلویزیون پخش شود و بدانیم تلاش‌های‌مان پاسخ داده می‌شود.

 

تیم‌ملی فوتبال بانوان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا با کسب دو پیروزی مقابل بنگلادش و اردن برای اولین بار به مرحله نهایی این مسابقات صعود کرد که زهره کودایی دروازه‌بان خوزستانی تیم‌ملی در این دو مسابقه عملکرد درخشانی به نمایش گذاشت.

او در ضربات پنالتی در دیدار با اردن نیز دو پنالتی را مهار کرد و نقش تاثیرگذاری در صعود تیم‌ملی به مرحله نهایی جام ملت‌ها داشت‌.

 

به گزارش حبیب خبر، زهره کودایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره درخشش درون دروازه تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: در این رقابت‌ها با شرایط خیلی خاصی حاضر شدیم. چهار ماه پرفشار تمرین کرده بودیم و همه برای یک هدف به این رقابت‌ها اعزام شدیم.

ما واقعا تلاش داشتیم و خیلی سختی ها را تحمل کردیم و می دانستیم که باید برویم و نتیجه بگیریم. با احترام به دو تیم بنگلادش و اردن باید بگویم که ما تنها برای صعود به این مسابقات رفته بودیم.

 

وی بیان کرد: در بازی اول با  بنگلادش که تیم خوب و سرعتی بود، توانستیم با یک نتیجه خوب پیروز شویم. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم‌ملی در بازی های آسیایی مقابل همین تیم بنگلادش با یک گل شکست خورده بود اما برد مقابل این تیم نشان می دهد که ما چقدر پیشرفت کرده بودیم و این نیز حاصل تمرین و تلاش‌مان بود.

 

در ضربات پنالتی با اعتماد به نفس به پیروزی رسیدیم

این گلر تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران خاطر نشان کرد: در بازی با اردن قضیه متفاوت از بازی با بنگلادش بود؛ اردن تیم خوب و منسجمی بود و از سه چهار مهره بسیار خوب بهره می برد و حتی یکی از مهاجمان این تیم در لیگ فرانسه بازی می کرد. اردن سه هفته پیش از حضور در این مرحله از مسابقات جام ملت ها نیز قهرمان جام عربی شده بود و با یک روحیه خوب به این مسابقات آمده بود.

می دانستیم کار سختی مقابل اردن داریم اما خدا را شکر وظایفی که کادر فنی پیش از این مسابقه به ما گفته بودند به صورت کامل در زمین اجرا کردیم و توانستیم پس از ۹۰ دقیقه بازی، با تساوی بدون گل از زمین خارج شویم. در ضربات پنالتی هم توانستیم با یک اعتماد به نفس خوب به برتری برسیم. هم توپ های مان گل شد و هم من دو ضربه پنالتی را مهار کردم و همین برد باعث شد که برای اولین بار به مرحله نهایی جام ملت ها صعود کنیم.

 

وی بیان کرد: همه تیم زحمت کشید و همه همدل بودیم؛ از آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون و خانم موسوی نایب رئیس فدراسیون گرفته تا تک تک اعضای تیم، همه می خواستیم واقعا نتیجه بگیریم و از حساسیت مسابقات خبر داشتیم.

خدا را شکر می کنم که با بازی خوب مان جواب اعتماد همه را دادیم و امیدوارم این موفقیت ها مقطعی نباشد و با کار و تلاش بیشتر، تداوم داشته باشد.

 

واقعا جنگیدیم

کودایی عنوان کرد: من شخصا در تمرینات خیلی باانگیزه بودم و بسیار تلاش می کردم، البته تمام اعضای تیم به همین صورت بودند و دوست داشتیم، تیم نتیجه بگیرد و به همین دلیل با یک روحیه بسیار خوب به مسابقات رفتیم و واقعا جنگیدیم و خود من در دو بازی بنگلادش و اردن بسیار جنگیدم و تلاش کردم.

همه می دانستیم اگر تلاش کنیم و وظایفی که بر عهده مان است را به خوبی در زمین پیاده کنیم، حتما نتیجه می گیریم و صعود می کنیم. من به شخصه با روحیه ای که داشتم، این عملکرد را برای خودم در دو دیدار مقابل بنگلادش و اردن متصور بودم.

 

موقع پنالتی‌ها اصلا استرس نداشتم

وی درباره مهار دو پنالتی در بازی با اردن نیز گفت: موقع پنالتی ها من با سایر بازیکنان صحبت کردم و همه با یک روحیه بسیار خوب می خواستند پنالتی ها را به گل تبدیل کنند تا تیم‌ملی به مرحله نهایی جام ملت ها برسد.

من به شخصه موقع پنالتی ها اصلا استرس نداشتم و به خودم گفتم که باید با اعتماد به نفس درون دروازه قرار بگیری و خودت را قبول داشته باشی و پنالتی ها را مهار کنی و خدا را شکر همین اتفاق هم افتاد و خدا کمک کرد و توانستم دو پنالتی را مهار کنم.

 

تفاوت فوتبال آقایان و بانوان از زمین تا آسمان است

گلر خوزستانی تیم‌ملی فوتبال بانوان بیان کرد: واقعا تمام تلاش مان بر این بود که در وهله اول نتیجه بگیریم که خدا را شاکریم که این اتفاق رقم خورد. از این به بعد هم دوست داریم با حمایت هایی که از ما می شود و دلگرمی هایی که صورت می گیرد، این موفقیت ها ادامه داشته باشد.

من فکر می کنم اگر بها دهند، فوتبال بانوان شرایطش بهتر از این هم می شود زیرا بانوان فوتبالیست دوست دارند مثل آقایان دیده شوند ولی تفاوت بین فوتبال بانوان و آقایان از زمین تا آسمان است و این یکی از مشکلاتی است که بیداد می کند و می توان آن را حتی در نحوه برگزاری لیگ فوتبال آقایان و بانوان نیز دید.

ما دوست داریم نگاه ها برابر باشد و ان شاءالله با این نتایجی که گرفتیم، نگاه بیشتری به فوتبال بانوان شود که فکر کنم اگر این نگاه از تیم‌ملی باشد به باشگاه ها نیز سرایت می کند و اسپانسرها با دست پر به سمت تیم‌داری می آیند. من فکر می کنم با این نگاه، در سال های نه چندان دور نیز می توانیم شاهد درخشش بیشتر فوتبال بانوان ایران باشیم.

 

با اشک‌های مادرم احساس غرور کردم

وی درباره انتشار فیلمی از مادرش در فضای مجازی در حین  تماشای بازی وی مقابل اردن که منجر به مهار دو ضربه پنالتی شد، گفت: زمانی که از زمین مسابقه به هتل برگشتیم و گوشی ام را تحویل گرفتم، این فیلم را در فضای مجازی دیدم و با تماشای اشک های مادرم حس غرور به من دست داد. بزرگ ترین نعمت در زندگی هر فردی، پدر و مادرش هستند و فکر می کنم درخشش من در این مسابقات به خاطر دعای مادرم و حمایت های خانواده ام و کسانی بود که دوست داشتند من سربلند از زمین مسابقه خارج شوم. دست مادرم را می بوسم. او زحمات بسیاری برای من کشیده است و فکر می کنم دعای خانواده ام در حق من در رقم خوردن نتایج مان تاثیرگذار بود.

 

امیدوارم فوتبال بانوان پخش تلویزیونی شود

کودایی افزود: همچنین امیدوارم پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال بانوان انجام شود تا مادران ما نیز به راحتی بازی‌های‌مان را ببینند. باز هم تاکید می کنم امیدوارم نگاه به فوتبال آقایان و بانوان برابر باشد زیرا بانوان فوتبالیست هم مثل آقایان زحمت می کشند و تلاش می کنند.

امیدوارم روزی برسد که ما هم مثل فوتبالیست های آقا حمایت شویم و مسابقات مان از تلویزیون پخش شود و بدانیم تلاش‌های‌مان با یک سری اقدامات که باعث روحیه دادن به ما می شود، پاسخ داده می شود.

 

با شجاعت گفته‌ام طرفدار تیم‌های خوزستان هستم

وی همچنین درباره انتشار فیلمی در فضای مجازی که نشان می داد وی در فرودگاه اهواز مورد استقبال مسوولان قرار نگرفته است، خاطر نشان کرد: من زمانی که به فرودگاه رسیدم، فقط خانواده ام را دیدم و هیچ مسوولی نیامده بود و باید بگویم من به شخصه در هر تیمی در هر استانی که بازی کرده ام، هر وقت از من سوال پرسیده شد که در فوتبال آقایان طرفدار کدام تیم هستی، با شجاعت و بدون ترس گفته ام من خوزستانی و طرفدار تیم های استانم هستم.

من بچه این خاک هستم و تیم های استانم برایم فرقی ندارند و بر این اساس انتظار داشتم مسوولان به استقبالم بیایند زیرا برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان ایران توانسته بودیم به مرحله نهایی جام ملت های آسیا صعود کنیم و به نظرم کار بزرگی انجام داده بودیم.

به هر حال در صحبتی که با خانم بارانی نایب رییس بانوان هیات فوتبال خوزستان داشتم، عنوان کرد: یکسری ناهماهنگی ها صورت گرفته بود که نتوانستند به استقبال من بیایند.

البته هیات فوتبال بنری تهیه کرد و در محل زندگی من نصب کرد. ضمن این که قرار است در روزهای آینده از من در مراسمی تجلیل شود.

ما فوتبالیست‌های زیادی در خوزستان داریم که همگی قوی و دارای بار فنی خوبی هستند و به نظر من هر کسی که افتخارآفرینی می کند باید از او تجلیل شود.

این را برای خودم نمی گویم و تنها معتقدم باید افتخارآفرینان تقدیر شوند تا دیده شوند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید