امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

از دعوای پرسپولیس و استقلال تا تیم‌ملی با محمد نصرتی

 

محمد نصرتی معتقد است: تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود خواهد کرد.

 

زاوش محمدی: فوتبال ایران پس از روزهای پر آب و تاب ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، درنهایت به سکون و آرامش رسید و رقابت های فرسایشی و طولانی مدت لیگ برتر و جام حذفی به پایان رسید و تیم ملی فوتبال ایران هم ۴ بازی سرنوشت ساز خودش را در انتخابی جام جهانی با موفقیت پشت سر گذاشت.

به بهانه اتمام این فصل فوتبالی و البته با توجه به در پیش بودن بازی های حساس تیم ملی در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با محمد نصرتی گفت و گو کرده ایم. کسی که هم با پاس تهران و هم با پرسپولیس طعم قهرمانی در لیگ برتر را چشیده و با تیم ملی هم جام جهانی ۲۰۰۶ را تجربه کرده:

 

قهرمانی پرسپولیس را چطور دیدید؟

-یکی از سخت ترین قهرمانی ها را پرسپولیس به دست آورد. فکر می کنم حفظ قهرمانی سخت تر از به دست آوردن آن است. آن هم به صورت مداوم که مثلا ۵ فصل، خیلی سخت است. آن هم با حواشی زیادی که به وجود آمد. با توجه به اینکه سپاهان این فصل تیم قدرتمندی داشت، تمرکز  کافی هم داشت و همین کار را برای پرسپولیس سخت و سخت تر می کرد. باید به مجموعه پرسپولیس  یک خسته نباشید گفت بابت این قهرمانی سخت.

 

خیلی ها معتقدند در سال های اخیر تیمی که قهرمان می شد، تیم برانکو بوده، اما در دو فصل اخیر، یحیی  گل محمدی نشان داد، تیمش با سبک خاص بازی می کند، شما چقدر این قهرمانی ها را وابسته به برانکو می دانید؟

-فکر می کنم برانکو شخصیت خوبی را به بازیکنان داد، شخصیت قهرمانی به مجموعه پرسپولیس داد که بازیکنان، کادر و هواداران باور کردند می توانند قهرمان شوند. گل محمدی هم راه برانکو را ادامه داد و به خاطر  اینکه چند سال کنار برانکو بود، می دانست شرایط کار با او چطوری است. گل محمدی هم خیلی خوب فوتبال و بازیکنان را می شناسد و توانست تیم خوبی را روانه مسابقات کند که فوتبال خوب ، زیبا و مالکانه را به نمایش می گذاشتند و در نتیجه هم موفق بودند.

 

شانس پرسپولیس را با توجه با بازیکنانی که جدا می شوند و آن هایی که می آیند، چطور می بینید؟

-قطعا شرایط سخت و سخت تر می شود، با توجه به اینکه رقبایش مثل استقلال و سپاهان، با تمهیدات بیشتری به میدان می آیند تا قهرمانی های پرسپولیس بیشتر نشود. شاید جلوی هواداران خودشان سرخورده شده اند بنابراین حتما با برنامه می آیند.

 

بعضی ها قهرمانی های پرسپولیس را به وزیر ورزش ربط داده بودند.

این حرف ها بی معنی است. این حرف ها به اصطلاح صورت مساله را پاک کردن یا فرار از دلایل عدم نتیجه گیری خودشان است.

 

 کری خوانی بین دو تیم پرسپولیس و استقلال همیشه وجود داشته اما طی مدت اخیر شکلی تندتر به خود گرفته به ویژه بین کنعانی زادگان و مطهری که باعث درگیری های لفظی و مجازی زیادی بین هواداران دو تیم شد. نظر شما در این باره چیست؟

-فکر می کنم مطهری کری خوانی را شروع کرد. با استوری در اینستاگرامش، کنعانی زادگان را مسخره کرد. کری درباره مسائل فنی است، نه اینکه به شخصیت طرف توهین کنی. فکر می کنم مطهری به لهجه کنعانی زادگان توهین کرد، این کار درستی نبود.

به نظرم بازیکن ملی نباید این کار را بکند، من یکبار به او گفتم که شان و شخصیتش را حفظ کند اما چون خیلی اذیتش کرده بودند، او هم کری را ادامه داد. البته کری خوانی اش بی ادبانه نبود و در قالب فوتبال و مربوط به قهرمانی بود.

 

 شما این فصل سرمربی پارس جنوبی در لیگ یک بودید. لیگ یک این فصل حاشیه های زیادی داشت. در این خصوص چه نظری دارید؟

- واقعیت  این است که ما خیلی اذیت شدیم، طوری که آن انگیزه، عزم و اراده و مشکلات مالی اجازه نداد ما آن نتیجه خوب را  بگیریم. در صورتی که ما در همان هفته های آخر جزو مدعیان صعود بودیم. اما وقتی پنجره مان بسته شد و نیم فصل یار نگرفتیم، بازیکنان کلیدی مثل میلاد صارمی را از دست دادیم ، ولی واقعیت این است که خیلی خوب کار کردیم ، بازیکنان با انگیزه ای را به فوتبال ایران معرفی کردیم که در آینده خیلی بیشتر از آن ها می شنویم.

متاسفانه من دو فصل در لیگ یک هم با گل ریحان در نیم فصل  و مس رفسنجان قهرمان بودیم که مس رفسنجان صعود کرد، اینجا هم تا هفته نهم و دهم صدرنشین جدول بودیم، ولی متاسفانه مشکلات عدیده مالی و نبود پشتیبانی اجازه نداد به لیگ برتر صعود کنیم. ولی هم آنهایی که با من کار کردند و اشراف به لیگ یک دارند، می دانند که خیلی تلاش می کنیم اما ساپورت معنوی و مادی می خواهد.

 

بعضی ها معتقدند در لیگ یک داوری ها به سمت یک تیم رفت تا به لیگ برتر بیاید. حتی پژمان نوری مصاحبه کرد.

-من این قضیه را واضح در لیگ یک ندیدم برای یک تیم خاص. اما در مجموع داوری ها ضعیف بود.

 

بحث تبانی چطور؟

-من تبانی در لیگ یک ندیدم  و بنابراین نمی توانم اظهار نظر کنم. البته خودم تصاویری در تلویزیون دیدم که شائبه برانگیز بود. من چیزی در تیم‌های مقابل تیم‌خودم ندیدم، ولی می گویم، دو بازی را دیدم که شائبه برانگیز بود.

 

حضور جادوگر ، جادو و جنبل چطور؟ در لیگ یک این بحث ها داغ است.

-من قبلا که بازی می کردم، یکسری چیزها را می دیدم، مثلا یک مربی طبق حروف ابجد ترکیبش را می چید، یکسری مسائل را می شنیدم یا خیلی غیر واضح میدیدم، اما طوری نبود که درباره اش اظهار نظر کنم.

 

فصل بعد شما را در عرصه مربیگری می بینیم؟

-من فصل قبل با تیم گل ریحان تا هفته ۲۱ صدرنشین بودیم بدون باخت، در حالی که هیچ تیمی بدون باخت نمانده بود. ما این رکورد را داشتیم ، نیم فصل هم همراه مس رفسنجان قهرمان شدیم، این تیم راهی لیگ برتر شد و مسئولان تیم ما به زندان رفتند، حالا هم که می بینید چه جور است و یکی با اسلحه آمد. 

امسال آمدم پارس جنوبی که گفتند ما مشکلاتمان در لیگ برتر بوده و مشکل نداشتیم، ولی مشکلاتشان که پابرجا بود، هیچی، ما اصلا یک زمین تمرین و دوش هم نداشتیم. وقتی شرایط مهیا نباشد، نمی شود کار اساسی کرد.

امسال با پارس جنوبی، فجر سپاسی و هوادار را بردیم، مس کرمان متمول و همه تیم های بالای جدول را شکست دادیم و به ته جدولی ها باختیم. می دانید چرا؟ چون انگیزه برای بازیکنانم نبود، نه انگیزه درونی و نه بیرونی. ولی بازیکنانم جلوی این تیم ها خوب بازی می کردند تا شاید فصل بعد با آنها قرارداد ببندند.

وقتی انگیزه نباشد نمی شود کار کرد، با وجود مشکلات مالی نمی شود کاری کرد. من محمد نصرتی چقدر می توانم بازیکنان را تهییج کنم تا کارشان را انجام‌دهند؟ حالا یکسری از بازیکنان جوان برای آینده شان این کار را می کنند، اما بقیه این طور نیستند.

 

شما وضعیت تیم ملی را چطور می بینید، به نظرتان با اسکوچیچ می تواند به جام جهانی صعود کند؟

-ان شاءالله تیم ملی با اقتدار، به جام جهانی صعود می کند، نه تنها صعود می کند که حتی می تواند شگفتی ساز  هم باشد و به دور حذفی هم صعود کند. من خیلی خیلی به تیم ملی با همین کادر فنی خوشبین هستم.

بالاخره وحید هاشمیان سال ها در سطح اول اروپا بازی در بایرن مونیخ و هامبورگ کرده است، باقری هم اگر بماند، می تواند با استفاده از تجربیات، مدیریت و رفاقتش به تیم کمک کند، اسکوچیچ هم خیلی انگیزه دارد، درست است که خیلی رزومه ندارد، اما انگیزه دارد، خیلی کار می کند، تا به حال  مربیان کرووات سازگاری خوبی با فوتبال ما دارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید