امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

 بعد از مدت ها حرف و حدیث، استاندار ویژه خوزستان یک نشست خبری ترتیب داد.

 نشستی که ابتدایش، منجر به چرت عصرانه من و بسیاری از خبرنگاران احتمالا روزه دار در سالن همایش های آب و برق خوزستان شد!

 بسیاری از اصحاب رسانه آمده بودند؛ غیر از نسل طلایی روزنامه نگاری خوزستان که خیلی کم در این محافل و مجالس آفتابی می شوند.

 از شانس خوب ما، هم صندلی شدم با آقای امید حلالی که یکی از همین نسل اندیشه ورز رسانه ای رو به انقراض است.

 نخست توی دل خودم از همکاران رسانه ای ام گله کردم که چرا در تاکسی ها و محفل های دوستانه، این قدر زبان سرخ شان، سر سبزشان را تهدید می کند ولی جایی که باید اصولی، منطقی، محکم و بی پرده از حق مردم، شهر و استان شان دفاع کنند،  سر به یقه فرود می برند و کلام را آن گونه که باید، منعقد نمی کنند.

 دوم هم از استاندار ویژه ام گله دارم که چرا جسم و روح و زبان و چهره شان، این قدر  نسبت به امور مختلف استان و بحران ها،  در حالت سکون و بی اعتنایی است!

 وقتی از انتقال اندک آب باقی مانده استان سوال می شود، استاندار باید از برنامه های خودش و نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری و جمع رسانه ها و مطالبات برحق مردم بگوید و خواسته های آنان را صد البته با شهامت و جسارت و منطق، فریاد بزند نه این که به صورت لالایی وار بگوید که این طرح ها از قدیم بوده اند و ما هم گفته ایم که مخالفیم.

 وقتی از گرد و خاک می پرسند استاندار باید سلامت مردم استان را خط قرمز حضورش در ساختمان استانداری بداند و همه دولت را مکلف کند که چاره ای برای این ابربحران بیندیشند نه این که ساعت ۱۱ شب جلسه بگیرد که مهدکودک ها، دو ساعت تعطیل شوند یا نه؟!

خوزستان به تنهایی یک کشور ثروتمند است که در فقر به سر می برد.

علت اصلی فقر خوزستان، نداشتن مدیر جسور در سطح ملی است. مدیری که مدبر باشد، زبان سیاسی بلد باشد، پشت پرده های دولت ها را بشناسد و گوش شنوای ملت هم باشد، از حق طبیعی مردم خوزستان نگذرد و به هر قیمتی حاضر نباشد در منصب بماند؛ مثل امثال مقتدایی ها، برود یا اخراج شود ولی محبوب بماند.

خوزستان مثل یک خودروی شاسی بلند آخرین سیستم است که همیشه به خاطر نداشتن راننده خوب، شجاع و ماهر  در رالی توسعه کشور، بعد از پژو و پیکان و پراید، آخر می شود!

البته مشکل از خودرو نیست، مشکل از راننده است.

آقای خلیلیان عزیز که انسان مودب، مومن و پخته ای هستید و استاندار ویژه؛ به جای نشست های خبری، به پا خیز و ایستاده به پرسش های خبرنگاران پاسخ بدهید.

بلند و قاطع و رسا که من در چند متری جلوی میکروفون تو، چرت نزنم چه رسد به وزیر و رییس جمهوری که بسیار خسته تر از من اند و مهیای خواب.

استاندار عزیز! دوستت داریم ولی استان بیمار و کم رمق ما با لالایی سبک شما در گفتار و کردار و رفتار، تنها به خواب عمیق تری فرو خواهد رفت .

بلند شوید و هر آنچه خبرنگاران، دست و پا شکسته پرسیدند فریاد بزنید و بگذارید صدای تان تن مسوولان را بلرزاند که هنوز نفهمیده اند اینجا پایتخت ایثار و سنگر نخست دفاع از ایران اسلامی است.

شما استاندار خوزستان هستید و باید خاک را در پلاستیک کنید و در جلسه هیات دولت حاضر شوید که مردم ویژه بودنت را لمس کنند.

خواسته ها و مشکل های این مردم، کمی فریاد می خواهد.

در نشست های خبری، لطفا بلند شوید و همه ناگفته ها را فریاد بزنید. 

شاید فریادرسی پیدا شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • ابراهیم پرویزی

    پنج شنبه 25 فروردين 1401 - پنج شنبه, آوریل 14 2022 2:05:44pm

    دروود بر جناب نوبخت

    که مطلب درست و بجایی را مرقوم کردند
    متاسفانه از قرار معلوم در نسل جدید چیزی به اسم خبرنگار شجاع نداریم و بیشتر نقش روابط عمومی را انجام میدن البته به نرخ روز