امروز:
يكشنبه - 9 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 روابط عمومی های (۲۰) کیلومتر!

اهواز- حبیب خبر- پوست کنده اهوازی:

وقتی باصطلاح خبرهای روابط عمومی های بیشتر دستگاه های دولتی و خصوصی را می خوانم و نگارش بسیار بد و خنده دار و گریه آور امور روزانه و انجام وظیفه آن ها را- که به اسم خبر به رسانه ها قالب می کنند تا در عوض ارسال آگهی، عملکردشان را به زیور چاپ و نشر بیارایند-  می بینم، عشق می کنم که این قدر مدیران کل اداره ها یا رییسان سازمان ها و کلن مسوولان بلند بالا برای انتصاب مسوولان روابط عمومی به پیشینه و سواد علمی و رسانه ای آنان نگاه می کنند و آنگاه بر پشت میز مسوولیت روابط عمومی می نشانند تا با تولید عملکرد خبری(!) خود رسانه ها را غافلگیر کنند! اگرچه برخی از رسانه ها هم دست کمی از روابط عمومی ها ندارند و به راحتی می توانند کاه را کوه کنند و آن را نشان دهند! 

از امروز به پیش، آن هم در سال بر آن شدیم به پی جوی روابط عمومی دستگاه ها و تولیدات خبری شان(!) در سال گذشته یا سال نو شویم تا ببینیم کی به کیه!

امروز نگاهی به یک خبر از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سال گذشته انداختیم که سرآمد خبرها است! در زیر بخوانید. البته نگاره های خبر و نشست ها را هم زده ایم. می توانید ببینید.

***

روابط عمومی های (۲۰) کیلومتر!

"نشست شورای اداری اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خوزستان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خوزستان در این نشست که با حضور دکتر حمیدرضا فلاح مدیرکل و معاونین مدیران ستادی و ادارات صمت 15 شهر جنوبی استان خوزستان به میزبانی اداره صمت شادگان برگزار گردید

مهندس فلاح  ضمن تبریک هفته بسیج و همچنین تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه س نکاتی را متذکر شدند ،

از جمله بررسی عملکردهای انجام شده میتوان به  رصد سامانه جامع تجارت و رصد سامانه اشتغال و سامانه نظارتی سیمبا و وضعیت جامع صنفی و صنعتی شهرستانها اشاره نمود ونیز

نظارت هرچه بهتر بر سهمیه سوخت و نحوه چگونگی تاییدیه درخواست ها از مجرای ومبادی تایید کننده و همکاری هر چه بیشتر با بازرسین پخش فراوردهای نفتی اشاره نمودند.  درادامه بیانات خود فرمودند

پیگیری و راه اندازی خوشه ها و همکاری بین بخشی و برند سازی کالا خاص از اقدامات مهم این نشستها میباشد که از طرفی با ایجاد این خوشه ها میزان اشتغال پایدار و رونق تولید و صادرات را برا منطقه به ارمغان می اورد.

دراین  نشست بررسی عملکرد 8ماهه سال ۱۴۰۲ ادارات جنوب استان ارزیابی گردید

 در پایان جلسه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور مدیرکل حمیدرضا فلاح و روسای ادارات در محل نماز خانه سالن برگزار گردید."

روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خوزستان

***

این خبر در حقیقت تیتر ندارد و نشست شورای اداری ... که به عنوان لید به کار رفته بسیار ارزشمند است و مفید برای جامعه؛ چرا که در تیتر نداشته اش و همچنین لید آن حرف ها و حدیث های فراوانی برای بالابردن سطح دانش و آگاهی و چند نقطه جامعه دارد!

گذشته از نگارش بسیار توانا و مبتکرانه و زِبَر دکتری خبر و همچنین پاس داشتن نشانه های دستوری و نقطه سرخط، با آوردن پاراگراف ۱۲۲ واژه ای بعد از لید مواجه می شویم که با "که" ادامه می یابد و باید آشکار کرد که در نوع خود بی همتا بوده و بایسته است برای کتاب گینس فرستاده شود!!

در همین پاراگراف در جایی از دکتر حمیدرضا فلاح مدیرکل نام برده شده و در سطر بعدی از مهندس فلاح! و بعد هم آمده:" در ادامه بیانات خود فرمودند!" که نشان می دهد ایشان هم مدرک دکتری دارد و هم مهندسی و از همه مهم تر می تواند به جای "گفت" بفرماید؛ آن هم بیانات خود را!

اصلن بهتر است کم گوییم و گزیده همچون دو رَجِ پایانی این خبر ارزشمند که مردم با خواندن آن بهره فراوان می برند و ما را هم دعا خواهند کرد!

"دراین  نشست بررسی عملکرد 8ماهه سال ۱۴۰۲ ادارات جنوب استان ارزیابی گردید

 در پایان جلسه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور مدیرکل حمیدرضا فلاح و روسای ادارات در محل نماز خانه سالن برگزار گردید."

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید