امروز:
سه شنبه - 29 اسفند - 1402
ساعت :

ایران قهرمان والیبال آسیا شد/ انتقام از سامورایی ها در توکیو

 

تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت های قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا به مصاف ژاپن رفت و به پیروزی رسید تا جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایسنا، فینال بیست‌ و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در حال برگزاری است و تیم ملی والیبال ایران به مصاف ژاپن رفته است. ایران درحالی به فینال این رقابت ها صعود کرد که مسابقات آسیایی به میزبانی ژاپن برگزار شده و ایران برای ششمین بار توانست به فینال این رقابتها راه پیدا کند.

 

والیبال ایران که در رقابت های قهرمانی آسیا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت تنها یک ست را مقابل چین واگذار کرد. در ۱۰ دیدار اخیر ایران و ژاپن شش پیروزی برای ایران و چهار پیروزی برای ژاپن به ثبت رسیده است. 

 

پیش از این والیبال ایران و ژاپن در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند که تیم ملی ژاپن با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ایران توانست از دور مقدماتی این رقابت‌ها صعود کند و شکست ایران مقابل ژاپن باعث شد، والیبالیست‌های ایران از صعود به دور بعدی این مسابقات باز بمانند.

 

شاگردان بهروز عطایی درحالی به مصاف ژاپن رفتند که تیم ملی والیبال ایران تغییرات زیادی را در بازیکنان خود داده و از ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه استفاده می‌کند.  

 

ملی پوشان والیبال ایران برای انتقام شکست المپیک توکیو و لیگ ملتهای ۲۰۲۱ در خاک ژاپن به مصاف این تیم رفتند تا شاید بتوانند انتقام شکست بازی‌های قبل را در خانه ژاپن از این تیم بگیرند.  

 

بلندقامتان والیبال ایران با ترکیب اولیه کاظمی، صالحی، مجرد، کریمی، عبادی پور (کاپیتان)، توخته و حضرت پور (لیبرو) رو در روی ژاپن قرار گرفتند.

 

ست اول: ایران ۲۷ - ژاپن ۲۵

تیم ملی والیبال ایران که با لباس سورمه ای مقابل سرخ پوشان ژاپن قرار گرفته بود اولین امتیاز را از دست داد. 

میثم صالحی در امتیاز ۲ به سود ایران از سرویس مستقیم برای ایران پوئن کسب کرد.

 

در ابتدای ست اول تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ژاپن پایاپای پیش رفته به طوری که دو تیم در امتیاز ۴ برابر شدند.

 

در اوایل نخستین ست این دیدار تیم ملی والیبال ایران در دفاع روی تور عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و موفق شد با نتیجه ۸-۵ از ژاپن پیش بیفتد.

 

در اواسط ست اول این مسابقه، والیبالسیت های ایران توانستند اختلاف امتیاز خود را با ژاپن حفظ کنند تا ایران همچنان با نتیجه ۱۲-۸ جلو باشد.

 

در ادامه بازی، ژاپن دریافت های بهتری نسبت به ایران داشت و موفق شد امتیاز را برابر ۱۴ کند.

 

در اواسط ست نخست این دیدار دو تیم بازهم پایاپای پیش رفته به طوری که امتیاز دو تیم برابر ۱۶ شد.

 

در امتیاز ۱۸ به سود ایران، میلاد عبادی پور موفق شد از سرویس مستقیم برای ایران پوئن کسب کند تا نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به سود ایران شود.

 

در امتیاز ۱۸، بازیکن تیم میزبان توپ بسیار زیبایی را برگرداند تا نتیجه برابر ۱۸ شود.

 

در اواخر ست اول، هیچ یک از دو تیم پا پس نکشیدند تا امتیاز دو تیم برابر ۱۹ شود؛ در ادامه ژاپن عملکرد خوبی داشت و با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ از ایران پیش افتاد. پس از جلو افتادن ژاپن، عطایی وقت استراحت گرفت تا شاید اختلاف امتیاز جبران شود.

 

بازیکنان والیبال ژاپن از اشتباه بازیکنان ایران استفاده کرده تا ژاپن ۲۱ بر ۲۰ از ایران باز هم پیش بیفتد.

 

در امتیاز برابر ۲۱، علی رمضانی به جای میثم صالحی وارد زمین شد تا سرویس هدفدار را امتحان کند.

 

در امتیاز برابر ۲۲، عطایی درخواست بازبینی صحنه را می کند که امتیاز این توپ به ایران داده می شود.

 

دو تیم در اواخر ست اول این دیدار اشتباهاتی داشته اما در آخر تیم ملی والیبال ایران موفق شد ۲۷ بر ۲۵ پیروز شود.

 

ست دوم: ایران ۲۵ - ژاپن ۲۲

در امتیاز ۲-۱ به سود ایران، جواد کریمی با جای خالی یک پوئن به سود ایران به دست آورد.

 

در اوایل این ست، والیبال ایران بهتر از ژاپن بود و موفق شد ۴ بر ۲ از تیم ملی والیبال ژاپن پیش بیفتد.

 

بلندقامتان والیبال ایران در ابتدای این ست اختلاف ۲ امتیازی خود را حفظ کرده و با نتیجه ۸ بر ۶ از ژاپن میزبان پیش افتادند.

 

ژاپن در اوایل ست دوم دست از تلاش برنداشت تا با نتیجه ۱۲ بر ۱۱ از ایران پیش بیفتد.

 

در ادامه کار ژاپن اختلاف امتیاز را زیاد کرد و با نتیجه ۱۴ بر ۱۲ از ایران پیش افتاد؛ پس از ایجاد این اختلاف امتیاز، بهروز عطایی وقت استراحت گرفت تا شاید بتواند نتیجه را جبران کند.

 

ژاپن میزبان در اواسط ست دوم بهتر از ایران بازی کرد و توانست با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ از ایران پیش بیفتد تا کار ملی پوشان در این ست کمی سخت شود.

 

در امتیاز ۱۸ به سود ژاپن، رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که با توپ گیری زیبای ژاپنی ها نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به سود ژاپن شد.

 

در امتیاز ۱۹ به سود ایران، جواد کریمی از سرویس مستقیم پوئن کسب کرد تا دو تیم در امتیاز شماری برابر ۱۹ شوند. پس از برابری امتیازات، سرمربی والییال ژاپن وقت استراحت گرفت.

 

میثم صالحی در امتیاز ۲۱ به سود ایران دفاع زیبایی انجام داد تا والیبال ایران بار دیگر با نتیجه ۲۱ بر ۲۰ از ژاپن پیش بیفتد.

 

علی اصغر مجرد در امتیاز ۲۴ به سود ایران، بازیکن ژاپن را تک دفاع کرد تا ایران در آستانه پیروزی قرار بگیرند. 

 

والیبالیست های ایران در انتهای ست دوم تیم برتر میدان بوده و موفق شدند ژاپن را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ شکست دهند.

 

 میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور بازیکنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا بودند که برای تیم ملی والیبال ایران بازی کردند.

 

ملی‌پوشان والیبال ایران درحالی برای ششمین‌بار در فینال رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور یافتند که تا کنون سه مقام قهرمانی در سال‌های  ۲۰۱۱ ( با هدایت ولاسکو)، ۲۰۱۳ ( با هدایت ولاسکو) و ۲۰۱۹ (با هدایت کولاکوویچ) به دست آورده‌اند.

 

همچنین تیم ایران در سال‌های ۲۰۰۹ (حسین معدنی) و ۲۰۱۵ (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد.گفتنی است تیم ملی والیبال ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به ترتیب با شکست تیم‌های چین، کره‌جنوبی و استرالیا به مقام قهرمانی دست یافت.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید