امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

از یک پیشکسوت رسانه خوزستان قدردانی شد

از کوشش های رسانه ای یک پیشکسوت خوزستانی در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در نمایشگاه رسانه های ایران قدردانی شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین قدردانی از "حبیب اله بهرامی بیرگانی" پیشکسوتان رسانه های همگانی- که با حضور مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان های خراسان شمالی و آذربایجان غربی برگزار شد- در سخنانی گفت: یکی از مزایای برگزاری نمایشگاه مطبوعات، الگوسازی برای نسل جوان است و در عرصه پیچیده رسانه- که رعایت قانون، اخلاق و شرع را می‌خواهد- این مهم مورد تایید ماست.

از یک پیشکسوت رسانه خوزستان قدردانی شد

به گزارش حبیب خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ استان، "مجید منادی"، بازگو کرد: فعالیت‌های خوبی در نمایشگاه صورت گرفت و می ‌دانیم این فرآیند کار ساده ای نبوده است.

او با اشاره به برگزار نشدن این نمایشگاه در ۶ سال گذشته گفت: برگزاری این نمایشگاه پس از گذشت ۶ سال را به فال نیک می گیریم و می دانیم که مایه رشد و ارتقا سطح عمومی مطبوعات خواهد شد.

از یک پیشکسوت رسانه خوزستان قدردانی شد

منادی افزود: این نمایشگاه بی شک انگیزاننده شور و هیجان و فعالیت الهام بخش برای نسل آینده می‌ شود، از وزارتخانه تشکر می کنیم که با وجود حجم گسترده کاری در بهمن ماه اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده است.

او ادامه داد: ابتکار قدردانی از پیشکسوتان کار بزرگ و مناسب بود. در قرآن کریم نیز به تکریم بزرگان اشاره شده است و نکوداشت این عزیزان- که چشم و چراغ ما هستند- برای ما بسیار مهم و وظیفه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به  برخی فعالیت های رسانه ای حبیب اله بهرامی بیرگانی افزود: یکی دیگر از مزایای تکریم بزرگان، الگوسازی برای نسل جوان است و در عرصه پرتحرک، پرخبر و پیچیده رسانه- که رعایت قانون، اخلاق و شرع را می‌خواهد- این مهم مورد تایید ماست.

از یک پیشکسوت رسانه خوزستان قدردانی شد

* قدردانی ویژه از خبرنگاران پیشکسوت

در ادامه این آیین مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ در سخنانی گفت: قدردانی از خبرنگاران انقلابی- که در جبهه رسانه قلم زده اند به صورت ویژه دیده شده است.

"عباس محمدیان" ادامه داد: البته قدردانی از باتجرگان عرصه رسانه با توجه به سلایق و دیدگاه‌های آن‌ها همواره ملاک وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است.

او توجه به انسان رسانه‌ها را مقوله‌ای جدیدی دانست که برای نخستین بار در نمایشگاه رسانه‌های ایران به آن پرداخته شده است و افزود: قدردانی از پیشکسوتان سراسر کشور نیز برای نخستین بار در این نمایشگاه مد نظر قرار گرفته که هدف ما قدردانی از کوشش های چند دهه پیشکسوتان عرصه رسانه است. کسانی‌که رنج و ناملایمات زیادی را تحمل کرده اند و به‌عنوان خبرنگاران انقلابی قدردانی می شوند.

از یک پیشکسوت رسانه خوزستان قدردانی شد 

در پایان این آیین با حضور مسوولان کشوری و استانی از کوشش های ۴۲ ساله استاد "حبیب اله بهرامی بیرگانی" در رسانه های کشوری و استانی قدردانی شد.

شعر خوانی حبیب اله بهرامی بیرگانی در آیین نکوداشت خود

در ادامه این شاعر پیشکسوت خوزستانی غزلی در وصف حال رسانه های کشور از جمله خوزستان در گفت و گو و چالش با دستگاه های دولتی از جمله در پرداختن نکردن هزینه آگهی ها خواند که مورد توجه باشندگان در آیین قرار گرفت.

همچنین از پوستر ششمین جشنواره رسانه های خوزستان در حاشیه آیین قدردانی از پیشکسوتان رسانه ها رونمایی شد.

رونمایی از پوستر ششمین جشنواره رسانه های خوزستان

گفتنی است: "حبیب‌الله بهرامی‌بیرگانی"- که زاده ۱۳۳۵ (شهرستان مسجدسلیمان) است- همکاری با رسانه ها را از سال ۶۰ پس از شش ماه حضور در جبهه "دشت عباس" آغاز کرد؛ اما از سال۱۳۶۴تا ۱۳۶۹به عنوان خبرنگار روزنامه های اطلاعات و اطلاعات جبهه در خوزستان مشغول به کار شد.

او همچنین دبیرِ "خانه مطبوعات خوزستان" از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ و نایب رییس خانه مطبوعات از ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ بود.

بهرامی بیرگانی دستاورد کارش در طول ۴۲ سال فعالیت رسانه ای، همکاری با روزنامه های جهان اسلام، همشهری، رسالت، کار و کارگر، رسالت، خبر بین‌الملل، نشریات سراسری اطلاعات هفتگی، جوانان، دنیای ورزش، کیهان ورزشی، کیهان فرهنگی، البرز، پهلوان، گزارش هفته و نشریات محلی خوزستان: فجر (کارون)، ندای جنوب، روزان، فرهنگ جنوب، آیین زندگی، به سوی خوشبختی، نسیم خوزستان، کیمیای ایران، آنزان، توسعه جنوب، آستانه پارس، قلم امروز، طلوع خوزستان، همصدا و نیز خوزی ها بوده است.

او- که از فروردین ۱۳۹۸ پایگاه خبری تحلیلی "حبیب خبر" را راه اندازی کرده است- در کوله بار رسانه ای خود از حدود ۵۰ نام مستعار: "بهرام حبیبی"، "شاهین بختیاری"، "ح. ب. بیرگانی"،"قلمچی بیرگونی "علی حمید"، "ح. پورعبداله"شهنی"،"بچه نفتون"،"صاف صادق اهوازی"،"پوست کنده اهوازی"،"چارتیه"،"پاپتی اهوازی"،"خوش خیال اهوازی"،" گالش پوش"،"دل تنگ زاده"، "،"تلنگر زاده"،" آب به چاله ریز"، " بی بی سی اهوازی"، "زبل پور "سی سی بی اهوازی" شیر حبیب "، " لک لیوه"، "کاکانبو"، " نیم رو "، "مش حی ولا"، "دلواپس زاده اهوازي"،" خوش خیال اهوازی"،"بچه بیرگون"، بچه اصفهون"، حبیب نیوز" حبیب خبر و  ...بهره گرفته است.

این پیشکسوت رسانه های خوزستان- که دستی هم در شعر و داستان و نقد و طنز هم دارد- در جشنواره مختف کشوری و استانی رتبه هایی به دست آورده است که می توان به: برگزیده در بخش خاطره‌نویسی دفاع مقدس در سومین جشنواره مطبوعات کشور، نامزد دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها در سال ۱۳۸۳ در بخش سرمقاله و یادداشت (گروه نشریات محلی)، کسب مقام دوم در بخش خبر هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگراری‌های کشور، کسب یک مقام اولی، دو مقام دومی و یک مقام سومی به ترتیب در گرایش‌های یادداشت، تیتر، طنز مکتوب و مصاحبه در سال ۸۲ در نخستین جشنواره‌های مطبوعات خوزستان، کسب مقام نخست بخش گزارش در دومین جشنواره شهر و رسانه در کلانشهر اهواز، برگزیده در هشتمین جشنواره ملی داستان کوتاه مهر دورود، برگزیده در بخش یادداشت نخستین جشنواره ملی موضوعی مطبوعات محلی کشور در سال ۱۳۹۲ در ایلام، برگزیده در بخش تیتر جشنواره رسانه و بندر خرمشهر در سال ۹۷، برگزیده در بخش داستان طنز در دومین جشنواره خوزخندان در خوزستان در سال ۹۷، برگزیده در بخش داستان رضوی در جشنواره کشوری در شهرستان بناب در سال ۹۷ ، برگزیده هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه به‌پاس سال‌ها تداوم در توجه به حوزه کتاب و برگزیده در چند جشنواره مطبوعات، شعر، داستان و وبلاگ نویسی در خوزستان و کشور اشاره کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • علی

    جمعه 04 اسفند 1402 - جمعه, فوریه 23 2024 4:18:26pm

    باعث افتخار است