امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رسانه ها نیروهای خود را بیمه کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: رسانه‌ها مانند سایر بخش‌های فرهنگ و هنر باید نیروها و خبرنگاران خود را بیمه کنند.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" در نشست صمیمی با انجمن‌های فرهنگی و هنری و فعالان رسانه‌ای دزفول در سالن نشست‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، گفت: هنرمندان در ترغیب مردم به مشارکت بیشینه در انتخابات، مسوولیت دارند. مشارکت نکردن با انتخاب نماینده ای ضعیف برابر است؛ کسی که از حق رای خود استفاده نمی‌کند در واقع در حال انتخاب نماینده‌ای ضعیف در مجلس است!

او افزود: رسانه‌ها مانند سایر بخش‌های فرهنگ و هنر باید نسبت به بیمه نیروها و خبرنگاران خود اقدام کنند و در این باره وزارت فرهنگ کمک‌هایی در نظر گرفته است که باید از این امتیازهای قانونی برای ساماندهی این شرایط استفاده کرد.

او کنگره ملی ۲۴ شهید خوزستان و جشن‌های نیمه شعبان را ۲ رویداد فرهنگی مهم پیش رو دانست و ادامه داد: خوزستان معراج شهداست. بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی در این سرزمین آسمانی شدند و این موجب شده تا کنگره شهدای خوزستان تنها کنگره شهدا در کشور باشد که به صورت ملی برگزار می‌شود.

منادی گفت: ۱۰۰ هزار نفر در کشور و ۱۰ هزار نفر در خوزستان عضو صندوق هنر هستند. صندوق اعتباری هنر در حال ارایه خدمت به کل خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که لازمه بهره گیری از این خدمات ثبت نام و ارایه مدارک لازم است.

* ارشاد محدودیتی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در خوزستان ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: این اداره کل هیچ محددیتی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری با رعایت تمام ضوابط قانونی در استان ندارد. عدالت فرهنگی رویکرد اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان است و در این مسیر اعتبارات بر اساس ظرفیت‌ها، نیازها و کمبودهای هر شهرستان توزیع می‌شود.

منادی گفت: تغییر دولت و مدیران باید منجر به تغییر در روش مدیریتی و تحول نیز شود. بسیاری از رویدادها، طرح‌ها و ساختمان‌های فرهنگی در خوزستان سال‌ها تعطیل یا بدون استفاده رها شده بود که تعدادی از آنها در چند ماه اخیر فعال شده و فعال‌سازی دیگر رویدادها و زیرساخت های فرهنگی به عنوان اولویت در دستور کار است.

* فرهنگ، هنر و رسانه دزفول در حال تحول است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود، بخش فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان دزفول را در حال تحول دانست و گفت: همگرایی موجود میان مسوولان این شهرستان فرصت کم نظیری برای کارهای بزرگ فرهنگی و هنری در دزفول را فراهم کرده است.

منادی افزود: مجتمع سینمایی دزفول سال‌ها تعطیل بود ولی با تلاش شبانه روزی تمام مجموعه شهرستان بار دیگر میزبان علاقه مندان به هنر شد. این مجتمع فرهنگی به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی وهنری در شمال خوزستان به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و طدر چند هفته اخیر نهایی شد.

او تاکید کرد: دزفول شهری ملی و دارای ظرفیت‌های مهم فرهنگی و هنری در سطح کشور است که استفاده از این ظرفیت ها می تواند سبب تحول در تولیدات فرهنگی و هنری حداقل در استان شود.

* هنرمند دغدغه‌مند نمی‌تواند درباره انتخابات بی‌اعتنا باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه هنرمند دغدغه‌مند نمی‌تواند درباره انتخابات بی اعتنا باشد، گفت: مشارکت نکردن با انتخاب نماینده ای ضعیف برابر است. کسی که از حق رای خود استفاده نمی‌کند در واقع در حال انتخاب نماینده‌ای ضعیف در مجلس است.

او تاکید کرد: هنرمندان در ترغیب مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، مسوولیت دارند. تمام ابزارهای هنری برای بسترسازی مشارکت بیشینه مردم در انتخابات باید به کار گرفته شود.

* بهره گیری بیشینه از زیرساخت‌های فرهنگی موجود اولویت دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: با ساخت مکان‌های جدید فرهنگی در شرایطی که طرح‌های متعدد نیمه تمام در استان وجود دارد، مخالف هستیم. بر اساس قانون تا زمانی که طرح‌های نیمه تمام وجود دارد، امکان آغاز عملیات طرح‌های جدید وجود ندارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: فعال‌سازی و بهره گیری بیشینه از زیرساخت‌های فرهنگی موجود اولویت دارد. باید از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود بیش از پیش بهره ببریم./ایرنا

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید