امروز:
جمعه - 31 فروردين - 1403
ساعت :

استقبال شورای همکاری از توافق ایران و عربستان

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود از توافق انجام‌شده میان جمهوری اسلامی و عربستان استقبال کردند.

در این بیانیه تاکید شده که ایران نباید از میزان غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف صلح‌آمیز تجاوز کند.

۱۵۵امین نشست وزاری خارجه شورای همکاری خلیج فارس با تاکید بر "امنیت و ثبات منطقه" به کار خود در ریاض پایان داد.

در بیانیه پایانی این نشست از توافق ایران و عربستان برای تثبیت روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌هایشان استقبال و از ابتکار شی‌ جین‌پینگ، رییس جمهوری چین برای این توافق قدردانی شده است.

اوایل ماه جاری میلادی جمهوری اسلامی و عربستان سعودی با میانجی‌گری چین توافق کردند که پس از هفت سال روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند.

 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر اهمیت تعهد جمهوری اسلامی "برای تجاوز نکردن از میزان غنی‌سازی اورانیوم مورد نیاز برای استفاده‌های صلح‌آمیز تاکید کردند".

این شورا همچنین ادامه حمایت‌های خارجی از گروه‌های تروریستی در عراق، لبنان، سوریه، یمن و سایر کشورها را که امنیت ملی اعراب در منطقه را تهدید می‌کند، محکوم کرد.

جمهوری اسلامی در عراق، لبنان و یمن حامی گروه‌های شیعه است و با ارسال سلاح و دیگر تجهیزات از آنها حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی از بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد.

ناصر کنعانی ابراز امیدواری کرد: "توافق حاصله نقش مؤثری در افزایش ثبات، صلح و توسعه منطقه‌ای و تقویت رویکردهای گفت‌وگومحور در منطقه خلیج فارس ایفاء کند".

کنعانی اما آنچه درباره فعالیت غنی‌سازی ارورانیوم ایران در بیانیه آمده را رد کرد و گفت، جمهوری اسلامی ایران "به مسئولیت‌ها و تعهدات بین‌المللی خود آشنا و همواره به آنها پایبند بوده و درباره توافق برجام نیز در چارچوب‌های فنی و سیاسی مرتبط با این توافق، در تعامل و ارتباط با طرف‌های ذیربط" عمل می‌کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید