امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

گرد و خاک محلی برای خوزستان زرخیز!

 مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در برخی مناطق استان خبر داد.

 به گزارش حبیب خبر، "محمد سبزه‌زاری" بازگو کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، امروز و فردا جو آرام و پایداری بر خوزستان حاکم است، بنابراین در شهرهای صنعتی و مرکزی شاهد غبار بامدادی و در مناطق کوهستانی و جاده‌های دسترسی مه آبگونه خواهیم بود.

 او با اشاره به روند افزایشی دما تا روز جمعه گفت: پنجشنبه و جمعه در بخش‌های غربی و جنوب غربی تا مرکزی به دلیل وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی وجود دارد.

 همچنین از اوایل روز جمعه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه در اغلب مناطق سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها از بعد از ظهر جمعه تا ظهر روز شنبه در مناطق شمال شرقی و شرقی پیش‌بینی می‌شود. در دیگر مناطق هم بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

سبزه‌زاری بازگو کرد: امروز شمال خلیج فارس نیز نیمه مواج اما از بعد از ظهر فردا تا روز شنبه مواج و متلاطم، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۲۵.۲ و ایذه با ۴.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۵.۲ و ۱۲.۳ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید