امروز:
جمعه - 7 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بازگشت ۳۵ درصد از حق آلایندگی محیط زیست به خوزستان

اهواز- حبیب خبر: سرپرست شهرداری اهواز تصریح کرد: "ورودی‌های اهواز چهره شهر را نازیبا و بی‌نظم کرده است!" این درحالی است که او سال های سال در شهرداری اهواز فعالیت کرده و تاکنون در این باره سخنی نگفته بود! شاید هم حالا که شهردار اهواز شده دریافته که ورودی‌های اهواز چهره شهر را نازیبا و بی‌نظم کرده است! به هر روی برخی موضوعاتِ اظهرالمن الشمس، نیاز به بازگویی ندارد و باید به جای گفتن آستین همت بالا زد و فقط عمل کرد."

ابراهیم نوشادی گفت: ٣۵ درصد از حق آلایندگی خوزستان بر اساس قانون از استان رفته بود و در صندوق سازمان محیط زیست قرار داشت که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و با پیگیری استاندار خوزستان، در تلاش هستیم که ۵٠ میلیارد تومان از آن را در قالب وام به استان برگردانیم.

او در حاشیه دیدار امروز با استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائلی در شهرستان اهواز وجود دارد که باعث مشکلات برای شهروندان اهوازی شده است؛ سایت صفیره محل دفع زباله‌ها، به یک بحران جدی مانند بحران دفع آب‌های سطحی تبدیل شده و حدود پنج سال، روزانه نخاله‌های غیر بهداشتی و ٨٠٠ تن زباله در ١٢٣ هکتار تخلیه شده است و با گرم شدن هوا، آتش‌سوزی‌هایی در این محل ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به دلیل حجم زیاد زباله‌ها در چهار سال گذشته اطفای حریق در این محل قابل انجام نبود، افزود: با هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها با شهرداری اهواز، شرکت‌های نفت، فولاد، فولاد اکسین، نورد لوله و ملی حفاری ماشین‌آلات خود را در اختیار شهرداری قرار می‌دهند که این روند، کار بسیار خوبی است و نوعی فرهنگ‌سازی در استان است تا صنایع و شرکت‌ها با سایر دستگاه‌ها نیز هم‌افزایی داشته باشند.

سرپرست شهرداری اهواز در خصوص وجود نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر تصریح کرد: طبق دستور استاندار خوزستان تمام شرکت‌ها و صنایع باید ماشین‌آلات خود را در اختیار شهرداری قرار دهند تا در دو ماه آینده تمام نخاله‌های سطح شهر را پاکسازی کنیم و شهر اهواز از نظر بهداشتی و نظافت در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست زمین‌هایی در خارج از شهر برای انتقال نخاله‌ها در نظر گرفته شده و در تلاش هستیم که نظافت را به شهر بازگردانیم.

وی با اشاره به معضل وجود سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر نیز افزود: ۵ هکتار زمین آماده شده است و دیوارکشی آن با شرکت توسعه نیشکر پیگیری می‌شود و مقرر شده است که سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری و در این محل نگهداری شوند.

نوشادی با بیان اینکه ورودی‌های اهواز چهره شهر را نازیبا و بی‌نظم کرده است، گفت: مقرر شد زمینی آماده شود و با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی، ورودی شهر اهواز به خصوص از سمت زرگان را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت‌های ما بر اساس اولویت‌های شهروندان است، تصریح کرد: لکه‌گیری خیابان‌های اهواز را شروع کرده‌ایم و مقرر شده که جلسه‌ای نیز با شرکت آبفا برگزار شود و وضعیت لکه‌گیری خیابان‌ها که خواست شهروندان اهواز است، انجام شود.

سرپرست شهرداری اهواز گفت‌: ٣۵ درصد از حق آلایندگی استان خوزستان بر اساس قانون از استان رفته بود و در صندوق سازمان حفاظت محیط زیست قرار داشت که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و با پیگیری استاندار خوزستان، در تلاش هستیم که ۵٠ میلیارد تومان از آن را در قالب وام به استان خوزستان برگردانیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید