افراد می توانند با مصرف سرخارگل که یک گیاه دارویی است به جنگ با سرماخورگی بروند.

به گزارش رکنا، سرخارگل (اکیناسه) یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که از فرآورده‌های آن برای درمان عفونت‌ها، سرماخوردگی، گلودرد و انواع بیماری‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.

 

 سرخارگل توانایی بدن انسان برای مقاومت در برابر عفونت و مسمومیت را تقویت می‌کند. این خاصیت دارویی و درمانی سرخارگل، بارها به روش علمی و چاپ مقاله تایید شده است.

سرخارگل تقویت کننده بدن

دکتر غفارزادگان متخصص نانوفناوری دارویی و سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی در خصوص خواص سرخارگل گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته سرخارگل همچنین به‌عنوان محرک دستگاه هاضمه و تصفیه کننده عالی خون مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین صورت که این گیاه قدرت بدن برای نابودی عوامل بیماری زا را افزایش داده و رفتارهای ایمنی بدن مانند بیگانه خواری را تقویت و تحریک می‌کند و از این طریق خون را تصفیه می‌کند.

وی در خصوص مصرف این گیاه عنوان کرد، در مسمومیت خونی و مسمومیت غذایی می‌توانید دوزهای بزرگ سرخارگل را به صورت 40 قطره یا 4 کپسول هردوساعت یک بار به صورت خوراکی مصرف کنید. پس با توجه به این‌که فرآورده دارویی سرخارگل از پشتوانه محکمی برگرفته از تحقیقات آزمایشگاهی و بالینی برخوردار است و هزاران پزشک امروزه آن را برای درمان تعداد زیادی از بیماری‌های عفونی تجویز می‌کنند از آشنایی با خواص و مصرف آن غافل نشوید.

سرخارگل موثر در درمان عفونت‎های باکتریایی، ویروسی و قارچی

سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی، همچنین درباره‌ خواص درمانی و کاربردهای این گیاه، تصریح‌ کرد: مطالعات نشان می‎دهد که اکیناسه و ترکیبات روی سیستم ایمنی فاگوسیتی اثر دارد، اما روی سیستم ایمنی اختصاصی اثر ندارد، امروز اکیناسه برای عفونت‎های باکتریایی، ویروسی و قارچی به کار می‌رود. همچنین بومیان آمریکا از اوایل قرن 17 میلادی از این گیاه برای درمان مارگزیدگی بیماری‎های لثه و دهان، سرماخوردگی استفاده می‎کرده‎اند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی، غفارزادگان از گیاه سرخارگل به‌عنوان یکی از مهم‎ترین گیاهان دارویی که در جهان مطرح است و کشت آن به صورت فزاینده‎ای در حال افزایش است، نام برده و خاطر نشان کرد: از آنجا که این گیاه خاصیت تقویت سیستم ایمنی بدن و ضد ویروس‎ دارد، در درمان بسیاری بیماری‎های ویروسی می‎توان از آن استفاده کرد و امروزه به عنوان کاندیدای درمان بیماری ایدز مطرح است.