امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

رویایی که  اهواز/ حبیب خبر- سیدمهدی ابوس:

 مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان در گفت و گوی صریح و بدون تعارف به خبرنگار ما گفت: اگر من و همکارانم متهم به نابودی و کم کاری در ورزش خوزستان هستیم به آن هايي که چنین نگاهی به عملکرد ما دارند توصیه می‌کنم یادمان نرود اوضاع ورزش استان چطور بود و بنده وقتی امدم چه چیزی را تحویل گرفتم و اینک ورزش خوزستان کجاست.

 البته قبول دارم نباید انتظار داشت همه مردم از هر ۵۲ رشته ورزشی در سطح استان(هیأت ها و انجمن های استانی) راضی باشند.

 * گشایش ۷۴ پروژه ورزشی در ۱۰ ماه

 به گزارش خبرنگار ما، "حمید بنی تمیم" با اشاره به گشایش ۷۴ پروژه ورزشی در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۲گفت: علاوه بر آن قرار است بیست پروژه در دهه مبارک فجر افتتاح شود و در این میان حتما شاهد بهره برداری از ورزشگاه مجدیان دزفول خواهیم بود. عالم و آدم و اهالی ورزش دزفول خوب می‌دانند بازسازی این پروژه درحال تبديل شدن به رویا بود.

 مدیر کل ورزش وجوانان خوزستان که انتظار نداشت گفت و گوی ما از همان ابتدا صریح و چالشی باشد وقتی سوال ما را شنید که از برگزاری این‌ همه جلسات هدف گذاری چه سودی نصیب ورزش کلان استان شده گفت: جلسات این بخش سه هدف داشت: بخش اول مدال آوری است که خوش بختانه خوزستان در مدال آوری جزو سه استان برتر کشور قرار گرفت و هیات ها در این زمینه انصافا خوب کار کردند.

 هدف دوم و سوم مشترک بود و توجه جدی به ورزش همگانی و بحث آموزش است که در این بخش ها هم جزو سه استان برتر کشور هستیم و بنده به نوبه خودم از هیات های فعال و تاثیر گذار و پیگیری و نظارت همکاران ام تشکر می‌کنم.

 * باید در رشته های موفق و تاثیر گذار حفظ موقعيت کنيم

"بنی تمیم" اجرای طرح آمایش را ضروری دانست و گفت: باز می‌خواهم کلامی تکراری با هدف شفاف سازی بیان کنم. قرار نیست در سطح ورزش استان ۵۲ هیات ورزشی فعال و خیلی خوب داشته باشیم. لذا باید در رشته هایی که همیشه موفق و تاثیر گذار بوده ایم، حداقل حفظ موقعيت کنيم و در رشته هایی که قابلیت کسب موفقیت های بیشتری داریم مثل سوارکاری و وزنه برداری در بحث زیرساختی آنان را تقویت کنیم.

 از متولی ورزش استان پرسیدیم: کدام رشته یا هیات ورزشی تاکنون نتوانسته انتظارها و اهداف تعیین شده را  برآورده کند؟ پاسخ شنیدیم: برای این که به ارزیابی عملکرد یک رشته ورزشی پرداخته شود باید تمام جوانب را در نظر گرفت بنده ابتدا به عنوان مدیر دستگاه ورزش استان و سپس به عنوان یک خوزستانی از فوتبال و به طور کلی مدیریت تیمداری این رشته شاخص خیلی بیشتر از این انتظار داشتم و دارم.

* خود باشگاه ها باید بهتر کار می کردند

ما هنوز نتوانسته ایم ملی پوشی به فوتبال ملي بزرگسالان ارایه دهیم! این موضوع نیاز به بررسی و توجه  بسیارجدی دارد و نباید به سادگی از آن گذشت !

همه اهالی فوتبال و پیشکسوتان آن سال گذشته نگران وضعیت دو تیم نفتی خوزستانی در لیگ برتر بودند که در نهایت منجر به سقوط یکی شد و آن دیگری هم به سختی ماند. در فصل فعلی فوتبال لیگ برتر شرایط سه تیم خوزستانی به مراتب بدتر از قبل شده است. چرا باید چنین شود! به هر حال توقع از فوتبال خوزستان بالا است؛ البته نه این که از هیات فوتبال گله مند باشیم، بلکه خود باشگاه ها باید بهتر کار می کردند.

"بنی تمیم" درباره نظارت بر نوع نگران کننده عملکرد سه تیم فوتبال لیگ برتری خوزستان گفت: بدون دخالت در مسایل فنی بر عملکرد آن ها نظارت داریم. همچنین از تصمیم گیرندگان در این باشگاه ها خواستیم در انتصابات دقت نظر لازم را بر عملکرد مدیران باشگاه ها داشته باشند و نسخه ای نپیچند که گله مندی پیشکسوتان و صاحب نظران بیشتر شود که متاسفانه برعکس آن عمل کردند و این برای ما پذیرفتنی نیست که نیرویی را از بیرون بر ما تحمیل کنند.

همه هواداران و پیشکسوتان فوتبال و بنده به عنوان متولی ورزش نگران این وضعیت فعلی تیم ها هستیم اما قانون اجازه دخالت در انتصابات و امور تیمداری را از ما و هیات فوتبال سلب کرده است!

مدیر کل ورزش خوستان درباره جدید ترین وضعیت ساخت دهکده المپیک خوزستان- که قرار بود در ابتدای ورودی شهر آبادان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار کلنگ بخورد گفت: ورزشگاه پنج مهر  مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این موضوع اختصاص یافته است و کارهای اداری آن در حال بررسی توسط مهندسین ناظر است.

هم چنین برای ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری به عنوان جایگزین در شهر آبادان به ترتیب مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت در سال های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در نظر گرفته شده است و هم قرار است برای آخرین بار با بررسی دقیق تر مهندسین ناظر اعلام شود آیا ورزشگاه پنج مهر قابل ترمیم است یا اقدام به ساخت ورزشگاه جدیدی در یک منطقه دیگر آبادان نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره نارضایتی ها از عملکرد اداره ورزش و جوانان آبادان و روی کار بودن هندیجانی معاون این اداره به رغم نامه بازگشت او به اداره محل خدمتش گفت: آقای خنفری رییس این اداره از نیروهای با تجربه ما در ورزش و جوانان خوزستان است و آقای هندیجانی معاون وی نیز به دستگاه ورزش مامور به خدمت شده بود که نامه پایان ماموریت ایشان را  به آموزش و پرورش اعلام کردیم.

* قانون گذار نیستیم؛ مجری قانون هستیم

"بنی تمیم"  هم‌چنین در زمینه واگذاری اماکن ورزشی به افراد غیر ورزشی گفت: ما قانون گذار نیستیم بلکه مجری قانون هستیم؛ قانون تأکید دارد ساخت و ساز اماکن ورزشی ای که به اتمام خواهند رسید باید از طریق مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار داده شود.

 طبق اصل ۴۴ ماده ۸۸ قانون، این اماکن باید به مزایده گذاشته شوند و دستگاه های نظارتی هم رصد می کنند. بارها نیز گفته ایم ای کاش در برنامه هفتم توسعه پیش بینی می شد که به مدیران کل  ورزشی در استان ها و مدیران ورزشی در شهرستان ها این اجازه داده می شد که سالن ها تخصصی را از مزایده خارج کنند تا حداقل اماکن ورزشی بدون تشريفات مزایده در اختیار هیأت ها و پیشکسوتان ورزش قرار داده شوند ولی تاکنون چنین مجوزی صادر نشده  است و ما باید قانون را اجرا کنیم!

* لیاقت مردم خوزستان خیلی بیشتر از این است

"او" با بیان این که واقعا برای ارتقای سطح ورزش خوزستان تلاش مان را کرده ایم و همچنان در حال تلاش هستیم، گفت: خوش بختانه امسال مدال آوری ورزشکاران خوزستانی در میادین مختلف بین المللی کم نظیر بود. بدست آوردن ۱۵ در صد از مدال های کاروان بازی های آسیایی و پاراآسیایی از دیگر اتفاقات موفقیت آمیز ورزش خوزستان است.

 ضمن این که گشایش۱۰۰ پروژه در یک سال اخیر اتفاق بزرگی است ما تمام تلاش مان را می‌کنیم تا در مسیر توسعه ورزش گام برداریم و انصافا بنده و همکاران ام برای رسیدن به این هدف وقت گذاشته ایم و هیچ کوتاهی صورت نگرفته است و با صراحت و افتخار می گویم: از نظر وجدانی بسیار راضی هستم اما معتقدم لیاقت مردم استان خوزستان خیلی بیشتر از این است و بر این باورم که عوامل بیشتری باید در کنار دستگاه ورزش قرار گیرند که بتوان به موفقیت‌های بیشتر دست یافت.

درباره اجرایی شدن مصوبات شورای ورزش خوزستان  هم باید عرض کنم:  مصوباتی از استخدام ورزشکاران مدال آور و ورود برخی شرکت ها به بحث تیم داری اجرایی شده و در این مدت استاندار محترم که خودشان از جنس ورزش هستند انصافن حامی دلگرم کننده ورزش و ما بوده است. ضمن این که بر اساس همین مصوبات بود که نگرانی تیم فوتسال زنان ملی حفاری از منحل شدن برطرف شد.

 لازم است یاد آوری کنم آرامشی که برخلاف فصل قبل اینک در باشگاه استقلال ملاثانی حاکم شده به دلیل پیگیری ها و حمایت جدی استاندار برای رفع شدن بخش مهمی از مشکلات این تیم بود و امیدوارم روند خوب این تیم در ادامه رقابت های لیگ یک ادامه داشته باشد.

* ورزش خوزستان در مسیر توسعه است

بنی تمیم هم چنین گفت: حل مشکل ورزشگاه های غدیر و تختی اهواز و افتتاح ۷۰ پروژه ورزشی به نظر کارهای بزرگی هستند که با یک همت همه جانبه صورت گرفته است. بنابراين ورزش خوزستان در مسیر توسعه است و آنان که می فرمایند ورزش استان پسروی کرده است کاش تشریف می‌آوردند و با یک بازید میدانی و مطابقت آن با آمارهای ارایه شده قبل مقایسه کنند.

او درباره ساخت زمین چمن شماره ۲ در ورزشگاه غدیر اهواز گفت: بنده به همراه مسوولان استانی و مهندسین عمرانی چندین بازدید از ورزشگاه داشتیم و در تلاشیم زمین تمرینی برای تیم استقلال خوزستان بدون این که ساختار ورزشگاه به هم بخورد، آماده کنیم. فعلا در بحث جانمایی مشکل داریم. نباید برای ساخت زمین از پارکینگ های ورزشگاه استفاده کرد. باید در اندیشه این باشیم که ان شاءالله روزی مجددا میزبانی لیگ قهرمانان آسیا شویم و  شاخصه های AFC باید رعایت شود.

* پاداش ورزشکاران مدال آور پرداخت می شود

مدیر کل ورزش وجوانان خوزستان درباره حمایت از ورزشکاران المپیکی- که احتمالا خوزستان فقط در دو رشته کشتی و وزنه برداری نماینده خواهد داشت- گفت: قول داده بودیم پاداش ورزشکاران مدال آور پرداخت شود که  در ماه جاری قدردانی خواهیم کرد.

مقام معظم رهبری نیز هدایای ارزشمندی برای مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی خوزستان ارسال کردند که به آن ها  در همین مراسم اهدا خواهیم کرد

متولی نخست ورزش خوزستان درباره کمک مالی به هیات های ورزشی اشاره ای  کرد و گفت: ما  تلاش کردیم از نظر مالی از هیات های ورزشی حمایت خوبی داشته باشیم و در حد توان برمبنای یک شاخص خاص عمل کردیم.

بنی تمیم همچنین با اشاره به در پیش بودن کنگره ملی شهدای خوزستان و انتخابات پیش رو گفت: شهیدان و خانوادهای معزز آنان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند. تلاش داریم رویکردهای فرهنگی، ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به این سمت حرکت کند. امیدواریم اهالی ورزش سهم بزرگی در ایفای حضور حماسی در فضای انتخابات داشته باشند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید