امروز:
يكشنبه - 9 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هوشنگ نوبخت

 حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

 سال های سال، بسیاری وعده اش را دادند و وجودش را نقطه عطفی در عبور منطقه از چالش ها می دانستند.

 بارها نمایندگان مجلس در دوره های گوناگون، آن را بهانه کرده بودند که اگر دایر شود چنین و چنان می کنند و ریل قطار توسعه در مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل را بر مبنای ظرفیت آن پایه گذاری می کنند.

 بسیاری ها هم دانسته یا ندانسته عبور منطقه از چالش بزرگ بیکاری را تاسیس این پتروشیمی دانستند و طوری وانمود کردند که همه مردم بی صبرانه منتظر راه اندازی شرکت و صنعتی بودند که با وجود رساندن آسیب های جدی زیست محیطی به منطقه قرار بود که تحولی چند منظوره در مسجدسلیمان بزرگ بوجود بیاورد.

 چند روز گذشته به واسطه تردد چندباره از اهواز به لالی و نشست با چند نفر از کارکنان پتروشیمی مسجدسلیمان ، دریافتم که طرح، برنامه، چشم انداز و  اراده ای برای انجام اندک تعهدات بزرگ و وسیعی که قرار بود این صنعت در منطقه به وجود آورد، نیست.

 ابتدایی ترین مطالبه از پتروشیمی مسجدسلیمان، ایجاد یک جاده اختصاصی برای رفت و آمد سرویس کارکنان و کامیون هایی است که محصولات این مجموعه را به نقاط مختلف حمل می کنند اما شوربختانه نه مسوولان چند شهرستان، نه مردم منطقه و نه رسانه ها تاکنون به این موضوع مهم و مطالبه حیاتی نپرداخته اند و گروه مدیران در حال تغییر شرکت هم از خدا خواسته خود را به خواب بی خیالی زده و کوچک ترین اقدامی در این باره انجام نداده اند.

 دومین انتظار از این مجموعه که اکنون هم به تولید و درآمد خوبی رسیده، اشتغال زایی عادلانه بر اساس ظرفیت های چند شهرستان و بهره گرفتن از سرمایه های انسانی و جوانان مستعد و نخبه منطقه بود که آن هم به دلایل مختلف تاکنون انجام نشده است.

 حمایت شرکت از فعالیت های اجتماعی، برنامه های فاخر فرهنگی، هنری و رسانه ای، ایجاد کمربند فضای سبز مطلوب تا شعاع چند کیلومتری اطراف شرکت و جاده های منتهی به آن و کمک به زیرساخت ها از جمله انتظارهای نخستین و درخواست برحقی بود که این مجموعه بزرگ پتروشیمی می بایست در اولویت خود قرار دهد که بجز اندک کارکنان خود، دیگر شهروندان مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل هم طعم خدمات این ظرفیت صنعتی و تولیدی را می چشیدند و نسبت به وجود و حضور این شرکت در دل طبیعت بکرشان دلبستگی پیدا می کردند.

شوربختانه دست های پشت پرده ای در این شرکت نفوذ کرده و قصد دارند این مجموعه را از انجام مسوولیت های سودرسان و اجتماعی اش در برابر مردم و شهرهای اطراف دور کرده و تنها به سود خواسته های شخصی خودشان مصادره کنند!

 ضروری است نهادهای امنیتی، نظارتی و قضایی بی هیچ ملاحظه ای نسبت به فعالیت های اخیر در این مجموعه حساس شوند و مدیران این شرکت نیز هر چه زودتر با اریه گزارشی روشن از کارهای های اجتماعی شان، علت توجه به زیرساخت هایی همچون ساخت جاده و دیگر کارهای های فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری را که لازمه و پیوست راهبردی هر صنعتی است را به آگاهی افکار عمومی برسانند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید