امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

سید مهدي ابوس اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

 رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فصل الخطاب اظهار کردند: "ما شعار ایران قوی داده ایم، ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد. قوت و اقتدار ورزش به چيست؟ به اتخاذ تدابیر درست در انتخاب مربی و ترکیب تیم های ملی در همه رشته‌ها و همه رده ها ورزش در مراقبت جدی از بروز آفت در ورزش کشور."

 ایشان فرمودند:" آفت بوجود نیاید یعنی چی؟ يعني جلوگیری از فساد اقتصادی یعنی جلوگیری از تشکیل مافيای ورزشی درداخل، یعنی جلوگیری از آفت های اخلاقی برای ورزشکاران پاکیزه و پاک دامن ما، این ها باید در فضای ورزش مراقبت شوند. "

 این کلام حضرت آقا در ملاقات با ورزشکاران مدال آوران آسيايي و پار آسیایی به همراه مسوولان ورزشی کشور بود. محتوای بیان سرشار از پیام است. باید برای تحقق انتظارهای شخص اول نظام‌ جمهوری اسلامی ایران- که خواسته به حق همه اهالی ورزش است- دیگر نباید شاهد خودشیفتگی و میلی کاری در فضای ورزش باشیم.

 همه می دانیم خیلی از واقعیت‌های تاريخ ساز ورزش بنا بر هر دلیل عمدی یا سهوی  و ناکار آمدی به زیر خاک رفته، اما با این کلام و بیان امام امت دیگر هر گونه انکار و کم کاری در ورزش تمام شد و هر مدیری که کاربلد نیست یا دلش از درون سنخیتی با ورزش ندارد باید از فضای ورزش برود!

دیگر ورزش نه سکوی پرتاب موفقیت برای نابلدان و نه جای مدیر نماهای به ظاهر دکتر و مهندس بدون اهلیت و تخصص ورزشی است.

 وقتی ورزش خود به اندازه کافی کاربلد و متخصص و اعتبار و پول لازم را دارد و اینک با کلام شیوای حضرت آقا اعتبار ورزش دو چندان شد پس دیگر دلیلی ندارد متوسل به غیر شود.

عالم و آدم، دوست و دشمن می دانند حالا هم مديران ریز و درشت مقام دار در فضای ورزش خوب بدانند که کلام حضرت آقا فصل الخطاب است؛ همان طور که فرمودند باید ورزش قوی داشته باشیم و شک نکنید به وقتش پیگیر این درخواست خود خواهند بود و مطمینن یقه هر کم کاری را خواهند گرفت.

 بنابراین آن هایی که در ورزش تأثیر گذار نبوده و برای سازندگی و توسعه ورزش فقط چارت سازمانی ورزشی را اشغال کرده اند از هم اکنون چاره اندیشی کنند و به فکر انتقال و تحویل پست به مدیران ورزشی کاربلد از جنس و هویت ورزش و آشنا به مرام ارزشی ورزش باشند؛ چون ورزش قوی نیازمند مدیران قوی تر و جهادی ورزشی است و به یقین در گام اول بیش از آنکه به عملکرد ضعیف فدراسیون‌های ناکام و هزینه بر پرداخته شود باید به عملکرد ضعیف مدیریت‌ها در عرصه تیمداری و هیات های ورزشی استانی هم توجه جدی شود.

 امید است با این فصل‌ الخطاب رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شاهد سعادتمندی و رشد واقعی ورزش شویم. ان شاءالله

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • علی

    سه شنبه 07 آذر 1402 - سه شنبه, نوامبر 28 2023 5:54:21am

    احسنت،حجت شرعی است
    ولی مفسدین ودلال ها،قاطعیت قانون لازم دارند
    تشکر