امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

گذر (نوبخت) از گردنه اروند تا تجارت خانه آریا!

 اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

 بی مقدمه و شفاف و بی هیچ واهمه ای می گویم: شبکه فساد در بخشی از سیستم درمان خوزستان، نهادینه و عادی شده است.

 در بیمارستان اروند، یک سنگ کلیه چند میل را تنها در چند دقیقه لیزر می کنند و به راحتی ۱۷ میلیون تومان از ملت می گیرند.

 در بیمارستان آریا بیماران را به عمد و با هماهنگی پزشکانی که در چند نقطه و مرکز درمانی به صورت همزمان به تجارت مشغول اند چند شبانه روز در بخش ها بستری و معطل می کنند و سپس به قیمت هتل های چند ستاره  بابت هر شب حضور، چند میلیون پول ملت را به جیب می زنند.

 این همه شعار مبارزه با فساد سر می دهیم و گاهی تمام قوانین ریز و درشت مملکت را برای یک دکه دار بدبخت یا یک دستفروش بیچاره اعمال می کنیم و تا ریال آخر از آن ها مالیات می گیریم اما جلوی اختلاس میلیاردی در بیمارستان های خوزستان را نمی گیریم، سوال و ابهام بزرگی است که مراجع نظارتی و قضایی باید پاسخگوی آن باشند.

 تجارت با جان و سلامت مردم در بیمارستان های خصوصی نیازی به کنکاش و کارآگاه بازی ندارد، تنها کافی است که به عنوان یک بیمار به یکی از این مراکز مراجعه کنید تا متوجه شوید که چه بلاهایی سر ملت بیچاره می آورند.

پزشکانی همچون فلانی های بیمارستان آریا که در مطب شخصی شان در حال کسب درآمد آنچنانی هستند و همزمان به صورت تلفنی به وسیله پرستاران، امثال من و دیگران را در بخش بستری بیمارستان ها مدیریت و به اصطلاح درمان می کنند و به خاطر دو ریال پول مالیات هم بیماران را به خیابان ها می فرستند چه کسی باید بازخواست کند؟

این که مرا با عنوان بیمه تکمیلی پذیرش می کنند و بعد به ده ها بهانه از لحاظ کردن بیمه امتناع می ورزند و پول های هنگفت به جیب می زنند تنها یک نمونه از صدها تخلفی است که مدیران بیمارستان ها و پزشکان تحت امرشان به صورت شراکتی بر سر ملت می آورند.

این که  بعد از سی ساعت یک بیمار بستری شده را بدون مداوا و تجویز دارو  نه تنها مرخص نکنند بلکه از فرار کردن آن و پناه بردنش به جایی دیگر ممانعت کنند غیر از گروگانگیری و نقض حقوق بشر چه می تواند باشد؟

ضعف مدیریت در بیمارستان های دولتی، ازدحام بیماران، رعایت نکردن مسایل بهداشتی و استفاده از دانشجویان پزشکی برای درمان مردم باعث شده که بیماران به ناچار به بیمارستان های خصوصی پناه ببرند و برای مداوا و رسیدن به سلامتی شان که مهم ترین خواسته هر بشر است تن به هر خواسته نامعقولی بدهند و اگر هم کوچک ترین اعتراضی کنند به بدترین شکل ممکن از آن مرکز اخراج می شوند.

شوربختانه به رغم اطلاع داشتن همه مسوولان ارشد استان اعم از نیروهای نظارتی، امنیتی، قضایی و درمانی از وضعیت نابهنجار موجود در استان تاکنون هیچ تنبیه بازدارنده ای در این حوزه شاهد نبوده ایم این در حالی است که هر روز خبر بازداشت چند عضو شورای شهر یک نقطه دورافتاده از استان را شاهد هستیم که تمام مبلغ اختلاس شان به اندازه ی یک هفته ی تخلفات نهادینه شده در یکی از بیمارستان های اهواز نیست.

اگر غیر از تعارف و مصلحت و شعار دنبال مبارزه با فساد هستید لطفا تنها یک ماه پرونده های بیمارستان های خصوصی اهواز را طبق موازین ملی، دینی، عرفی و قانونی بررسی کنید تا متوجه شوید که خیلی ها به جای طبابت و قسم به مقدسات برای حفظ سلامت مردم، هم با سلامت شهروندان تجارت می کنند و هم قسم خورده اند که به هیچ بیماری رحم نکنند!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید