امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

عکاسان تاریخ ساز فوتبال را دریابیم 

اهواز/ حبیب خبر- سيد مهدی ابوس:

در فضای ورزش به ویژه مستطیل سبز فوتبال، تلاش ها و خدمات یک قشر ماندگار وتاریخ ساز ورزش است. تنها قشری که درظاهر دیده نمی‌شوند و هميشه هم در حال جابه جا شدن وتغییر مکان هستند!

در حقیقت هر نگاهی به این قشر یاد آور کوچ عشایر در هنگام ییلاق و قشلاق است؛ با این تفاوت که این قشر هميشه در اطراف مستطیل سبز فوتبال و از جنوبی ترین گوشه زمین به شمالی ترین گوشه و برعکس با وسایل فنی همراه آویزان بر دوش و گردن در حال جابه جایی هستند و گاهی هم مورد بی مهری و حتا بی حرمتی بعضی از دست اندرکاران برگزاري مسابقات یا مراسم خاص ورزشی قرار می‌گیرند ولی همیشه این بی مهری ها را با لبخندی مهربانانه و بدون کلام به معنی (تو رو خدا بذار کارمون رو بکنیم) پاسخ می‌دهند!

عکاسان تاریخ ساز فوتبال را دریابیم

 این قشر، همه عالم و آدم و دنیا را به معنی واقعی کلمه با یک چشم می بینند و با یک عدسی و صدای تیکی به تصویر می کشند! نگاه شان و تصاویری که از فضای ورزش شکار می‌کنند، ماندگار است و گاهی هم جنجال آفرین و بسیار چشم نواز و تاریخ ساز ورزش.

عکاسان تاریخ ساز فوتبال را دریابیم

دوربین به دستان دیده نشده، بی پناه ترین قشر ورزش هم محسوب می‌شوند؛ چراکه هیچ گونه سرپناهی چه در گرمای شصت درجه تابستان چه در سرمای خشک زمستان خوزستان ندارند و جالب تر اینکه همیشه در اطراف مستطیل سبز فوتبال در حال رانده شدن هستند!

عکاسان تاریخ ساز فوتبال را دریابیم

  ای کاش نگاه بهتر و مهربان تری به قشر عکاسان و تصویر برداران مستقر در کنار مستطیل سبز فوتبال بتابد. جوانان دوربین به دستی که در کنارشان چند عکاس و تصویربردار پیشکسوت ورزشی صحنه های تلخ و شیرین فوتبال و مراسم ورزشی را به تصاویر تاریخ ساز تبدیل می کنند.

عکاسان تاریخ ساز فوتبال را دریابیم

بیشتر این عزیزان زحمتکش، دارای جایگاه شغلی مديريتي و مدارک تحصیلی عالی هستند و باید احترام و حرمت آنان را نگه داشت و قدر کار ارزشمندشان را دانست.

تندرستی و توفیق روزافزون هنرمندان تاریخ سازان ورزش خوزستان و کشورمان را- که بیشتر به صورت افتخاری در حال تلاش و خدمت به ورزش و اهالی آن هستند- از خداوند بخشنده و مهربان خواستاریم و یاد پیشکسوتان افتخارآفرین صحنه های قوتبال و قلم ورزش را هم گرامی داریم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید