امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

محلات بزرگ مسجدسلیمان؛ زیان دیده و فراموش شده!

حبیب خبر- محمدرضا مکوندی:

 طرح مناطق آلوده شهر نخستین ها(اولین ها)، چند هزار خانوار ساکن مناطق پنجگانه را از جمله: پشت برج، افرمبی، چاه نفتی و... گروگان گرفته است و انگار همه چیز بر وفق مراد است که صدایی از کسی بلند نمی شود!

 این طرح بی پشتوانه و گمشده در اذهان مسوولان و حتا برنامه های دولت و مجلس در نهایت نه تنها منجر به توسعه مسجدسلیمان نشد که ارزش املاک هزاران خانوار ساکن محلات بزرگ پنجگانه را هم مفرغ کرده است!

 از یک سو اعتبار و بودجه ای وجود ندارد و دولت توانایی خرید اماکن مسکونی یاجابه جایی اماکن این محلات را ندارد  و از سوی دیگر به علت ایجاد موانع قانونی اجازه ساخت و ساز هم به مردم محروم، عاشق و قانع در این مناطق داده نمی شود.

 مردم در این مناطق قدیمی زیان دیده و درمانده شده اند؛ چرا که این قانون سبب شده تا املاک مردم  بی ارزش شود و  بخش عمده ای از شهر از توسعه باز بماند.

 نتیجه اینکه مردم  در این مناطق ناچار هستند وقتی راه های قانونی به روی شان بسته  شده است؛ غیر قانونی ساخت و ساز  کنند و املاک خود را بازسازی کنند که از نظر ایمنی و فنی ممکن است با توجه به بستن راه های قانونی به روی مردم، خطر آفرین باشد و شهرداری هم از درآمدهای ساخت و ساز محروم شود.

با ادامه این قانون سراسر پرمخاطره که موجب بی ارزش شدن محلات عمده و قدیمی شده است؛ آن هم به خاطر نداشتن امکان خرید املاک، مسوولان همیشه خدمتگزار باید پاسخ گو باشند.

عاقلانه ترین کار لغو این قانون و توجه به توسعه این مناطق است تا شهروندانی که مایل هستند، اماکن تجاری مسکونی خود را بازسازی و ساخت و ساز  قانونی کنند

خواهشمند است بیشتر از این مردم مناطق باصطلاح آلوده را- که گاه و بی گاه خود را نوکر آن ها می دانید اما دارید بر آن ها آقایی می کنید- به حال خود رها نکنید و نگذارید بیش از پیش زیان ببینند و حیران و سرگران بمانند؛ که حضرت حافظ شیرازی هم اگر امروز وضعیت مناطق آلوده نفتی شهرمان را می دید و همچنین کم کاری مسوولان، حتمن این بیت از غزل شماره ۱۹۳ خود را:" عاقلان نقطه ی پرگارِ وجودند ولی/ عشق داند که در این دایره سرگردانند" چند بار با صدای بلند می خواند!

به هر روی، از جناب استاندار خوزستان، فرماندار مسجدسلیمان و همچنین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی- که خود عضو کمیسیون انرژی مجلس است- درخواست می شود هرچه سریع تر در لغو این مصوبه اقدام کنند تا امکان ساخت و ساز، تعمیر، بازسازی و نوسازی در این مناطق محروم فراهم شود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید