امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

ابوس: سرپرست فعلی، وزیر ورزش و جوانان شود

اهواز/ حبیب خبر- سید مهدی ابوس:

نگارنده این یادداشت، پنج دهه است که فعالیت بدنی و قلمی در فضای ورزش و رسانه دارد و تاکنون هیچ ارتباط کلامی یا دوستی و حتا کاری با سرپرست فعلی وزارت ورزش و جوانان نداشته است؛ اما هميشه کارها و فعالیت های درون و برون ورزش را بنا به رسالت قلمی خود زیر نظر داشته و به موقع هم، پیشنهادهایی سازنده ارایه داده است.

بنابراین، این بار هم یادآور می شود: انتصاب دکتر کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان توسط رییس جمهوری محترم در حقیقت همان رٱی اعتماد و اعتقاد دولت سیزدهم به مدیریت ورزش توسط ورزشی ها بوده است.

 خانواده بزرگ ورزش این حسن اعتماد و انتصاب را به فال نیک گرفته و امیدوار است رییس دولت برای اثبات این حسن اعتماد، همین سرپرست فعلی وزارت ورزش و جوانان را برای کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس معرفی نماید تا بیش از این فدراسیون ها و به طور کلی ورزش و جوانان در بلاتکلیفی نماند و دچار زیان نشود.

 شوربختانه این روزها از گوشه و کنار شنیده می‌شود که عده‌ای در تلاش اند وزیر آینده ورزش از بیرون شاکله ورزش باشد! اگر چنین شود ورزش دچار زیان بیش تری خواهد شد.

 آقایان! به اندازه کافی ورزش کلان کشور در دهه‌های اخير از غیر ورزشی های منتصب و تحمیل شده  به فضای مديريتي ورزش لطمات جبران ناپذیری خورده است؛ در صورتی که بخواهید سکان کشتی وزارت ورزش و جوانان را از ورزشی ها جدا کنند به یقین توسعه ورزش به  ناکجا آباد خواهد رفت!

 ورزش، مطالبه‌ گر اهلیت خود است و اهالی کلان ورزش اعتقاد دارند نباید به ورزش نگاه درجه چندم داشت و باید در اولویت قرار گیرد؛ همان طور که رییس جمهوری مرجعیت ورزش را مورد حمایت قرار داده است.

 اهالی ورزش کشور ضمن مطالبه گر نگاه ویژه به ورزش در برنامه هفتم توسعه کشور، خواهان حضور یک وزیر تمام ورزشی هم چون دکتر کیومرث هاشمی در وزارت ورزش و جوانان هستند.

 وقتی سرپرست فعلی وزارت ورزش این چنین مورد اقبال عمومی به ویژه اهالی ورزش قرار گرفته، باید به این اقبال عمومی ورزشي و مردم نهاد، نگاه مثبت داشت و دامنه اختیاراتش هم بیشتر نمایان شود.

 سرپرست فعلی آشنایی کامل با زیر و بم ورزش دارد و در حقیقت فرزند ناب و خروجی ورزش و یکی از مدیران موفق ورزشی ارزشی کشور است.

 ایشان در این مدت کوتاه که در فضای سرپرستی وزارت ورزش حضور پیدا کرده احیای شورای عالی ورزش را به صورت جدی پیگیری کرده است؛ چون اعتقاد دارد فعالیت شورای عالی ورزش کارساز خواهد بود.

 همچنین در تلاش است دولت و خانه ملت در برنامه هفتم توسعه کشور نگاه خاصی به ورزش داشته باشند. بنابراین، چنین فردی شايسته پیشنهاد شدن به خانه ملت برای احراز رای اعتماد پست‌ وزارت ورزش و جوانان از نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

 ختم کلام: هدف از نگارش این متن جلوگیری از آسیب به ورزش است که امیدواریم ورزش به ساحل آرامش خود برسد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید