امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 اهواز/حبیب خبر- سيد مهدي ابوس:

 شنیده اید که گفته اند: "همیشه از آن پاهایی پشت پا می خوری که از سر دلسوزی، خودت نشستی و بند کفش های شان را  بسته ای؟

 حالا حکایت ورزش ما درکلان و ریزش این شده ‌ که هرکسی در فضای ورزش حضور یافت و برای خود عددی تعيين کرد، به خودش اجازه می‌دهد هم پشت پا بزند و هم خود را عقل کل ورزش و سخنگو و مدیر و حامی مطلق آن بداند!

 بدتر آن، هرچه شيرين عقلی اش فرمان دهد، بگويد و اجرا کند و دیگران فقط موظف به احسن گفتن خواهند بود!

  واقعا دست مريزاد به اين ورزش و منزلتی که نفوذی های درونش، برايش از نوع شیرین عقلی زیر ساخت ارزشی و قهرمانی ساخته اند!

 به راستي بر سر آن ورزش ارزشی پهلوانی و قهرمان ساز- که روزگاری پوریای ولی و تختی و دهداری و شهیدان ورزشکار دفاع مقدس‌ و مدافع حرم و بزرگان قلم پاک ورزش را معرفی می کرد- چه آمده است که امروز شاهد این همه حواشی ریز و درشت ضد مرام ارزشی هستیم؟!

 چه بر سر اين ورزش و قلم آن آمده که‌ خبرنگاری در کنفرانس خبری به جای بحث فني با مربی، به خود اجازه دهد شادی پس از پیروزی تیم فوتبال استقلال ملاثانی را به زبان مادری بازیکنان به بهانه واهي و ناآگاهی از وجود قومیت های ایران اسلامی زیر سوال ببرد و فضای کنفرانس خبری و جامعه و نیز فضای مجازی را این چنین به چالش  بکشد؟!

بر سر این ورزش لبريز از سیاست و حسادت و خودزنی و بی هويت شده، چه آمده که ارزش تکريم و تقدیریش از مقام و مدال ورزشکار ملي و جهانی اش، اهداي یک ماهی تابه نچسب است‌؟

چرا اجازه داده مي شود مرام ارزشي ورزش و فضای درونی آن گرفتار این چنین افراد شود؟ افرادی که‌ هرگز نه لايق مدیریت و هدایت ورزش و نه امانت دار شايسته قلم ورزش هستند وگاهي دانسته یا ندانسته یا از سر شیرین عقلی، با کلامی ناروا یا کاري درمسیر بی‌حرمت کردن ارزش و مقام و منزلت واقعی ورزش و بی توجه‌ به‌ قبح و خطای خود، خيمه ارزشی ورزش را به آتش می‌کشند!

 تا چه وقت باید پيامدهاي حضور غربیه ها و نفوذ و حضور فرصت طالبان را در جایگاه تأثیر گذار ورزش تحمل کرد؟

 انصافا این فضای بی احترامي و مسموم شده- که ورزش را به مسلخ خود زنی سوق می دهد- چه زمانی به انتها می رسد و در مسیر سالم سازی قرار می گیرد؟

ان شاالله به زودی در این مورد شفاف تر خواهیم نوشت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید