امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

  

اهواز/ حبیب خبر- هوشنگ نوبخت:

خارج از عرف سال ها که همه فرهیختگان و نخبگان و نویسندگان شهرم از نفت و گاز و ثروت پیشین جغرافیای مسجدسلیمان بزرگ و احوال ناخوشایند سال های اخیرش سخن راندند و قلم زدند، من می خواهم کمی از احوال کنونی و آینده زادگاهم بگویم.

در نشستی که اخیرا در اهواز برگزار شد، دقایقی خدمت جناب آقای یوسف داودی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان بودیم و پای درد دل های این کارآفرین بزرگ نشستیم.

کارآفرینی که می توانست، ثروت و وقت خود را در بهترین نقطه کشور خرج یک پروژه کم دردسر و پر درآمد کند اما اراده کرد که برای شهر اولین های سابق، قدمی بردارد و کاری کند کارستان تا بلکه رنگ و بوی امید و اشتغال و زندگی دوباره به این وارگه از گوشه جنوبی زاگرس باصلابت برگردد.

در میان انبوه صحبت هایش، دقایقی را تا مرز سکته پیش رفتم آنجا که از سختی دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت این پروژه در منطقه زیلایی لالی سخن گفت و از بی اطلاعی یا شاید هم بی توجهی وزیر وقت (زنگنه) که منکر وجود منابع زیرزمینی نفت و گاز لازم در منطقه مسجدسلیمان برای توجیه اقتصادی این طرح شده بود.

وزیری از خود راضی و نالایق که سال ها بر مسند مهم ترین صنعت و سرمایه کشور تکیه زد و چنان چشم بر مسجدسلیمان و خوزستان بست که اگر انصافی باشد باید تابلوی او را وارونه بر سردرب ورودی دروازه شهر مسجدسلیمان آویزان کنند تا کسی دیگر به خودش اجازه ندهد با مردم اصیل و نجیب و غریب منطقه ای که چشمه ثروت کشور از آن می جوشد، این گونه رفتار کند!

آقای زنگنه و دیگر همفکران او بدانند: مسجدسلیمان هم هویت و تاریخ دارد، هم اصالت و نجابت دارد و هم نخبه های با درایت و پایتخت عزیز کرده ترین قوم وفادار به ایران و اسلام است و هیچ بهانه ای از سوی هیچ مسوولی پذیرفتنی نیست که طرح های بزرگ گردشگری، اقتصادی و کشاورزی این منطقه را وتو کند و در عوض آن ها را به استان های کویرنشینی بدهد که هیچ توجیه اقتصادی و عقلانی ندارند!

جناب آقای رییس جمهوری! مسجدسلیمان بزرگ یعنی مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، هفتکل و عنبر، صدقه نمی خواهند بلکه ابتدایی ترین سهم خود را از جغرافیای خدادادی خود می خواهند و در این میان ، هیچ وزیر و وکیلی حق ندارد همچون زنگنه ها ، سال ها مانع توسعه این جغرافیا شوند.

هم اینک پتروپالایش بختیاری مترصد دست اندازی های دیگری از نوع زنگنه هاست و شما باید بنا به فرمان رهبری، همت کنید و طرح پتروپالایش مسجدسلیمان، بازسازی اندیکا، آب کشاورزی دشت لالی، احیای نفت عنبر و دیگر پروژه ها و طرح های خوابیده این منطقه را بیدار کنید؛ بلکه وجدان بیمار خیلی ها هم در این میان بیدار شود و آمارهای ناخوشایند قتل و خودکشی و اعتیاد و بیکاری در این جغرافیای طلا خیز کمتر شود.

باور کنید مسجدسلیمان بزرگ و هزار شهیدی که تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنان جزیی از ایران عزیز است اگر بگذارند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید