امروز:
سه شنبه - 1 خرداد - 1403
ساعت :

 در سال ۱۳۴۷ سیل بزرگی شهرستان اهواز و حومه را در آغوش گرفت. خانه های گلی که مردم در آن ها زندگی می کردند و هر آنچه داشتند به طور کل از میان رفت.

  در زمین شوره زار لم یزرع هر خانواده ای با شاخه های درختانی همچون خرما اقدام به ساخت کپر کردند و با همان شاخه و برگ ها حصاری به عنوان اینکه منزل من هست درست کردند...

  صاحب زمین وقتی متوجه شد زمین او به تصرف رفته است؛ با اقدام به نقشه کشی و مشخص کردن محدوده ای مبلغ هر قطعه زمین را اعلام کرد. هر کس مبلغ زمین را پرداخت کرد می توانست در آن نماز بخواند.

  کم کم به علت نداشتن آب اقدام به حفر چاه و از طرفی شروع به ساختن اتاق گلی کردند و سال های زیادی در همان اتاق های گلی زندگی کردند.

  از طرفی تابلوی شاه آباد در کنار جاده معلوم نشد از طرف چه کسی نصب شد! در آن موقع که مردم را سیل برد هیچ گونه کمکی به آن ها نشد! نمی دانم چطور اسم روستا تبدیل به شاه آباد شد!

  مردم در آن زمان با کشاورزی و فقر و بدبختی زندگی می کردند و در آن خانه های گلی بدون امکانات برق، آب و.... ادامه دادند. زمان بدبختی سپری شد تا دوران انقلاب که توسط مردم انقلابی اسم روستا از شاه آباد به اسلام آباد رتبه گرفت.

  با توجه به اینکه جوانان تحصیل کرده سهم بزرگی در پیروزی انقلاب داشتند از مسجد محل به عنوان پایگاه انقلاب استفاده می شد. تا اینکه با شروع جنگ تحمیلی، جوانان کوی اسلام آباد به طرف جبهه های جنگ هجوم بردند که حاصل آن حدود ۴۰ شهید و شماری آزاده سرافرازو جانباز بود که تقدیم انقلاب اسلامی شد.

  اکنون که از آغاز زندگی در آن منطقه  سال ها می گذرد و عده ای به رحمت ایزدی پیوستند، کوی اسلام آباد مسیر کوت عبداله نه فاضلاب و آب تصفیه دارد نه آسفالت خیابان و نه امکانات بهداشتی و...!  

 واقعاً این کوی در انقلاب اسلامی سهم کوچکی از امکانات زندگی معمولی نباید داشته باشد؟ آیا مسوولان دولت ها تا کنون بی اطلاع بوده اند؟!

 آیا اکنون مردمی که آنجا زندگی می کنند باید در عذاب بی توجهی مسوولان به سر ببرند؟! باید آب تصفیه آن ها بوی لجن بدهد؟! فاضلاب منطقه باید به مردم دهن کجی کند؟! آیا وضعیت بهداشت اسلام آباد باید اسفبار باشد؟!

 البته، وقت انتخابات که می شود همه هجوم می آورند برای گرفتن رأی و وعده های آنچنانی هم می دهند که سر هیچ خرمنی هم داده نمی شود!

 به راستی چه کسانی بابت بی توجهی به این منطقه- که در برزخ میان اهواز و کارون گرفتار شده است- باید خجالت بکشند؟!

 مسوولان شهرستان کارون می گویند: اسلام آباد مربوط به شهرستان کارون است. شهرستان اهواز هم همین ادعا را دارد. اگر مربوط به کارون است چه اقداماتی انجام شده است؟ چرا فقط به فکر گرفتن عوارض شهرداری و انتخابات هستند؟

 اگر مربوط به اهواز است چرا هیچ اقدامی صورت نمی پذیرد؟!  اکنون چه باید کرد؟ تکلیف بر عهده چه اشخاص و چه دستگاه هایی است؟ که در ۴۳ سال گذشته فقط تابلوی آن عوض شده است!

 آیا مردم شهید داده باید در چنین وضعیت اسفباری زندگی کنند؟! خدا راضی است؟

 باید به صراحت اعلام کرد: منطقه شاه آباد سابق و اسلام آباد فعلی را- که چند هزار خانواده در آن زندگی می کنند- هیچ شخص یا دولتی آباد نکرد و انگار قرار هم نیست آباد شود!

  خدا به دادمان برسد.

 هادی قطبی زاده- اهواز

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید