امروز:
سه شنبه - 1 خرداد - 1403
ساعت :

 شب گذشته در برنامه ورزشی شبکه خبر سیما، افشاریان یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال اعلام کرد: "جلسه تصمیم گیری نهایی در مورد ابقا یا تغییر سرمربی شنبه آینده تشکیل خواهد شد و اضافه کرد: رییس فدارسیون فوتبال- که دربحرین همراه کاروان اعزامی تیم ملی بود- برای خود دلایلی  دارد که در آن جلسه مطمینن می خواهد مطرح نمایند."

  این کلام جناب افشاریان عاملی شد تا قلم ورزش خوزستان، اعضای بزرگوار هیات رییسه فدراسیون فوتبال را مورد خطاب قرار دهد و به آنان یاد آور شود: تصمیم عاقلانه به از آمرانه خواهد بود و باید مواظب بود با یک تصمیم آمرانه یا نزدیک به خوش خدمتی، باعث به هم ریختگی فضای خوب فعلی تیم ملی نشوید؛ چون درآینده شما به عنوان مسوول حواشی یا عدم موفقیت تیم ملی معرفی خواهید شد.

  اهالی  فوتبال و پیشکسوتان واقعی و همه ایرانیان چشم انتظار تصمیم قاطع شما هستند. این را هم بدانید مربی تیم ملی که اینک شماری از اندرونی ها با بیرونی های فدراسیون فوتبال بر سر نخواستن اش به مخرج مشترک رسیده اند تا نور چشمی های دلال پسند شفارش شده را جایگزین آن کنند؛ انصافا بر عکس بعضی ها، کلام و مرام اش بوی راستگویی و عطر صداقت می دهد.

 اسکوچیچ، نه کلاس من بهترم، من برترم گذاشت نه ادعای شق القمر کردن را سرداده است.

 او بدون هرگونه پاچه خواری و بسیار ساده و خوش سخن، عنوان کرد: "تیم خوب و بازیکنان با اراده ای داشتیم. خواستیم و توانسیم و شد."

 این چنین راحت و جنتلمن سخن گفتن و تزریق اعتماد به نفس در تیم ملی و در میان جامعه، یک هنر بزرگ است که می توان آن را یک  تاکتیک فنی فوتبالی انگیزه ساز نامید.

 خیلی از آن مربیان مثلا بزرگ پول پارو کن این تاکتیک کلامی تاثیر گذار را نداشتند. اسکوچیچ مثبت اندیش و مثبت گراست و از هرگونه  قلمبه و سلمبه گویی پرهیز کرده و صادقانه و با تدبیر مدیریتی خود به خوبی از همکاران و بازیکنانش دفاع کرد.

 افکار و مرام اش بزرگ، ورزشی و تخصصی فوتبالی است و به جای غوطه ور شدن در حواشی فقط مشغول کارش بود و فوتبال ملی ما را که قصد صعود و حضور مجدد به جام جهانی دارد، فعلا چنین آقا بالا سری را طلب می کند، نه آن که یک مربی جدید بیاورند و هزار و یک حاشیه درون تیم ملی تزریق شود!

 پس لطفا اجازه دهید این بار فوتبال ایران با کم ترین هزینه ارزی و بدون حاشیه و شکایت و شکایت کشی و محکوم شدن به پرداخت غرامت سنگین دلاری، باهمین اسکوچیچ راهی رقابت های فوتبال جام جهانی شود.

سخن قلم ورزش خوزستان با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال همین بود.

 ختم کلام: فضای آرام و صمیمی و با انگیزه تیم ملی فوتبال را به هم نریزید. از ما و همه آن هایی که می گویند: نکنید اینکار را گفتن بود. 

در پایان از دفتر شعر حضرت سعدی وام می گیرم: "من آنچه شرط بلاغ است، با تو (شما) می گویم/ تو (شما) خواه از سخنم پندگیر، خواه ملال"

  سید مهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید