امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

باور بفرمایید هیچ دولت و مجلسی را در تمام طول و عرض عمر خود خیلی دوست و گرامی نداشته ام؛ بجز همین دولت و مجلس کنونی که واقعن درمانده شده ام با چه زبان، گویش و لهجه ای از طرح ها، لوایح، برنامه ها، نشست ها و برخاست ها، تصمیم ها، شعارها و وعده های دلگرم کننده آنان تشکر و قدردانی کنم که کم نگذاشته باشم و یک مرتبه از نگارنده دلخور نشوند و خدای ناکرده انگشت سبابه شان به سویم نشانه نرود و به نمک نشناسی و شکستن نمکدان متهم نشوم!

خیلی سخت است که ما شهروندان، روستاوندان و در کل مردم کشورمان و حتا مردم دیگر کشورها و کُرات زمینی و آسمانی و اصلن آنانی که هنوز به دنیا نیامده اند، بتوانیم ذره ای از اقیانوس بی کران خدمات دولت و مجلس به خودمان را پاسخ گو باشیم!

من که فکر نکنم با هیچ زبان، دهان، چشم و نگاه هم بتوانیم سپاسگزار تابش آفتاب خدمات مسوولان همیشه خدمتگزار- که از دل خورشید دولت و مجلس می تابد- باشم و این عزیزان ولی نعمت مان را روی سر بگذارم و حلوا حلوا کنم!

پیش از آن که عرض ادب و احترام ملوکانه خود و غیر خود را ابراز کنم به محضر تک تک اعضای دولت و مجلس، لازم است اشاره ای کنم به خبری که هم اکنون به نگاهم بوسه زد و مرا غرق در شور و شادی و شعف کرد و همچون نور در حال تابش ام!

خبرگزاری ها نوشتند: "روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد: "طبیعتا کمتر از نرخ تورم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هزینه اپراتورها باشد. نرخ تورم برای ما بسیار مهم بود تا آن چیزی که مصوب می‌شود نزدیک به نرخ تورم باشد. به همین دلیل افزایش تعرفه ۳۴ درصد است."

جدن که کشور و دولت و مجلس نمی خواهد به داشتن چنین نیروهای متخصص، متعهد، مجرب، وظیفه شناس و چند واژه دیگر از این قبیل- که دیگر به مغز گردو نخورده نگارنده نمی رسد و به ناچار پنیر سفید ایرانی را با چای غیر دبش میل می فرماییم- ببالد که این کار وظیفه ما شهروندان و روستاوندان است که باید دم به دم به خاطر شنیدن و دیدن و خواندن فرمایش های گهربار چنین مسوولانی به خود ببالیم و به گوش و چشم و دل مردم برسانیم که بدانند همه و حتا بیش از همه و بیش تر از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد مسوولان مان صاف و صادق هستند و در رعایت کردن عدالت اجتماعی در دنیا نمونه ندارند به گونه ای که امروزه واژه "تبعیض" نه تنها از کتاب های فرهنگ لغات و نیز فضاهای مجازی و طبیعی غیب شده که دیگر به ذهن مردم هم خطور نمی کند.

جدن که بنازم به این دلسوزی های مسوولان برای کل اصناف و چند نقطه. بهتر است دیگر ادامه ندهم چرا که "اشکم دونه دونه داره از دیده روون می شه" و ممکن است دیگر نتوانم دین خود را به مسوولان گران قدرم ادا کنم!!

بهتر است تا اشکم سرازیر نشده از فکر خوردن صبحانه بیرون بیایم و کلن صبحانه را با ناهار یکی کنم که هم دو وعده در روز و شب غذا بخوریم که یکی از مسوولان عزیز سفارش کرده بود و هم حداقل دخل مان بتواند پانزده روز خرج مان را بدهد.

آهای بچه نفتون! شما نمی خواهی از مسوولان تشکر و قدردانی کنی...؟

چی؟ می فرمایی: "پس چرا مصوبه افزایش هجده درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان- که مشروط شد به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده- همچون افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت، نزدیک به نرخ تورم نیست؟!"

ای بابا! تو هم وقت گیرآوردی؟! لطفن بگیر بخواب همچون جناب روحانی فردا صبح بیدار شو و کارونِ "به به و چه چه" یی که جاری کردیم آلوده نکن که دیگر جایی برای آلودگی زبان سرخ شما نداریم!   

گفتنی است: مرکز آمار ایران ششم دی ماه ۱۴۰۲ اعلام کرد: شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور در آذر ماه ١٤٠٢ به عدد ٢١٧,٠ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ٢.٩ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ٤٠.٢ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٤.٤ درصد افزایش داشته است.

* صاف صادق اهوازی/ دوم بهمن ۱۴۰۲

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید