امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اشرف عصر حجر!

* مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران: با همکاری صنایع، خوزستان قلب اینترنت اشیا می‌شود

حبیب خبر- بچه نفتون: بابا ایول! عجب فکر بکری؛ دم تان گرم که بیش از پیش به فکر راحتی و آسایش و آرامش و چند نقطه ما هستید!

به گمانم این طرح- که با اندیشه و تفکر و تدبر و تدبیر و تلاش خالصانه و با تحقیق و پژوهش و تورق کتاب های مربوط در کتابخانه ها و گاهی هم جست و جو در "گوگل" همراه بوده است- سال ها زمان برده که روز ۷ آذرماه ۱۴۰۲ آمدید و در نخستین کنفرانس ملی اینترنت اشیا- که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد- مطرح کردید؛ نه؟

باور بفرمایید نگارنده نمی داند با چه زبان و چشم و دل و قلوه ای از جناب عالی تشکر و قدردانی کنم که زیبنده باشد و حق تلاش های گوگل بار، ببخشید، گهر بارتان را به جای آورده باشم.

چون از بس در طول و عرض و پهنای شبانه روز در گوگل آمد و شد و حتا شنا می کنیم و هکذا ناشتا و ناهار و شام مان را هم در فضای این موتور دنیابین و چند نقطه به دستگاه گوارش می رسانیم، آن هم با اینترنت تری جی (H ) و (H+)  یا باصطلاح فورجی (+4G) و اینترنت های ADSL و LTE خانگی- که بعضی وقت ها پهلوی اینترنت دیال آپ (Dial-up) لُنگ می اندازد و کلافه می شویم- از خداوند بخشنده و مهربان می خواهیم که ما را به همان زمان بدون اینترنت و اینترانت و ماهواره ببرد که از تنبلی بیرون بیاییم و جست و گر فضای طبیعی باشیم که حداقل بتوانیم چند قدمی پیاده روی کنیم و تفکر و اندیشه تا خودمان تصمیم بگیریم نه امثال اینترنت و گوگل و هوش مصنوعی!

به گمانم با این وضعیتی که دهکده جهانی جلو آمده و به کلبه و اتاقک و آفتابه و لگن و و صاایران دیروز و گوشی ها و ساعت های امروزی رسیده و فکر و اندیشه جهان و جهانیان را تسخیر کرده اند، فردا پس فردا همین ابزارها به جای چشم و گوش و زبان و مغز و حتا دل و دین مردم جهان تصمیم می گیرند و اجرا می کنند و می شوند اشرف مخلوقات ولی در کشورمان ما فقط "میخ" اینترنت عصر حجر می مانیم!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید