امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

 

*معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آبفا خوزستان به مشترکان آب این شرکت توصیه کرد: "مشترکان خانگی که الگوی مصرف را نسبت به سال گذشته رعایت و  کمتر از  16 متر مکعب در ماه آب مصرف کنند، مشمول تخفیف آب‌بها می‌شوند اما در صورتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند و مصرف آب از سقف تعیین شده تجاوز کند، ملزم به پرداخت افزایش تعرفه ابلاغی وزارت نیرو هستند."

اهواز- حبیب نیوز: در استان زرخيز اما بي چيز خوزستان- كه 9 ماه از سال هوا گرم است و پنج ماه و چند روز هم دماي هوا ميان 40 تا 50 و بيش تر در نوسان است- مصرف 16 متر مكعب آب در ماه براي خانواده هاي چهار و پنج نفر به بالا خيلي سخت است و در اين باره هيچ كس نبايد شكي داشته باشد!

در غير اين صورت بايد بايد از شست و شوي ظرف ها و لباس ها و حتا دست ها و حمام كردن روزانه آن هم دو و سه روز يك بار دست كشيد و تنها هفته يا دو هفته يك بار حمام كرد!

آبي كه به تجربه و در زمان هاي مختلف ديده شده سالم و تمام بهداشتي نيست و در همين تيرماه عده ي بسياري از جمله فرزند خودم دچار بيماري اسهال و استفراغ شديد شدند كه در آزمايشگاه مشخص شد اين بيماري ناشي از مصرف آب غير بهداشتي و ناسالم بوده است!

آبي كه در لوله هاي منازل جاري مي شود و فيلتر نخست دستگاه هاي تصفيه خانگي را پر از گل و لاي مي كند و به ناچار بايد هر 20 تا 30 روز فيلتر عوض كرد؛ چه تصفيه اي مي شود و چه گونه مي توانيم دم از تصفيه و آب شرب بزنيم؟!

اگر آب تصفيه و قابل آشاميدني است پس اين همه گل و لاي در اين آب چه مي كند؟!

آيا مسوولان عزيز در هنگام تعيين 16 مترمكعب مصرف آب در ماه، گل و لاي موجود در آن را هم به حساب مي آورند يا آن ها را جداگانه حساب مي كنند و بر قبض آب مي افزايند؟!

به راستي مردماني كه دستگاه تصفيه خانگي آب ندارند اين همه گل و لاي را چه گونه جذب بدن شان مي كنند؟!

مسوولان عزيز! اين قدر به هم شهري ها و هم استاني هاي تان سخت نگيريد! مردم خوزستان زلزله زده و سيل زده و گرد و غبار و ريزگرد زده هستند و در وادي بيكاري و بي پولي و فقر و محروميت هم به سر مي برند؛

نه تنها خدا را خوش نمي آيد كه در مصرف آب بر مردم خوزستان سخت بگيريد و آن ها را از پرداخت افزایش تعرفه ابلاغی وزارت نیرو بترسانيد كه بايد يك چيزي هم به آن ها بدهيد كه آب باصطلاح شرب خوزستان را مصرف مي كنند و صداي شان هم در نمي آيد و چيزي هم به شما نمي گويند!

بايد به اين مقام آبفا خوزستان اين بيت از شعر حضرت حافظ را يادآور شويم گه گفته است:" گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع/ سخت می‌گردد جهان بر مردمان سخت‌کوش"

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید