امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

بحث شكر و توزيع آن اين روزها در استان به وي‍ژه كلان روستاي شهرمان داغ داغ است و حتا گرماي هواي شهر را به چالش و مالش كشيده است! به گونه اي كه مسوولان دست اندركار و بيكار را به تلاش واداشته كه هر طوري شده با توزيع عادلانه شكر، كام مردم را شيرين كنند.

در اين باره خبرنگار ما جناب سي سي بي اهوازي پايش را كرده در گيوه يكي از مسوولان استان تا ببيند اوضاع شكري استان چه گونه است. يكي به دو خبرنگار مان را با يكي از مسوولان استان بخوانيد: 

*يك مقام مسوول: خوش بختانه در حال حاضر قیمت مرغ در بازار به ثبات رسیده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سي سي بي اهوازي: دست شما درد نكند كه قيمت مرغ را ثابت كرديد و ديگر متغير نيست!! اما خود مرغ كه پيدايش نيست و معلوم نيست كجا در رفته است! البته اگر حسابي بگرديد دنبالش به شرطي كه تحت تاثير اين بيت از غزل مولوي قرار نگيريد:" دلال بي چراغ همی‌گشت گرد شهر/ کز دیو و دد ملولم و مرغانم آرزوست/گفتند یافت می نشود گشته ایم ما/ گفت آن که یافت می‌نشود آنم آرزوست" و نيز زود خسته نشويد. اگر دست از گشتن خود برنداريد؛ حتمن به مرادتان- كه قيمت اش هم در بازار به ثبات(!) رسيده- دست مي يازيد.

 

*يك مقام مسوول: 3 هزار تن شکر با قیمت هر کیلوگرم 3 هزار و 400 تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سي سي بي اهوازي: تا تو چايي به لب آري و به تلخي نخوري!

 

* برای حل مشکل شکر تصمیم گرفته‌ایم بحث توزیع شکر را در سطح وسیعی در استان آغاز کنیم و شکر را در اختیار مردم قرار دهیم تا مشکلات کنونی که برای توزیع شکر در استان وجود دارد حل شود.

سي سي بي اهوازي: باز هم از شما تشكر مي كنيم كه اين قدر به فكر مردم هستيد و توزيع را هم سراسري كرده ايد تا كام همه ي مردم را شيرين كنيد و تا اين مهم را هم به سرانجام نرسانيد؛ دست بردار نيستيد!! اما به نظر نگارنده مردم كام شان سال هاي سال است كه از درآمدهاي استخراج نفت در سرزمين خود و بر روي سفره هاي شام، شيرين شده و ديگر نيازي به شكر ندارند كه شما بخواهيد خود را به زحمت بيندازيد. لطفن به ديگر هماهنگي امور اقتصادي تان بپردازيد كه واجب تر از شكر است.  

 

* سازمان صمت قبلن اعلام ‌کرد: شکر نباید بدون حضور بازرسان این سازمان توزیع شود اما اکنون این قانون برداشته شده تا شکر با کمک شرکت‌های پخش و در سطح وسیعی در سراسر استان توزیع شود.

سي سي بي اهوازي: اي بابا! توزيع شكر كي تبديل به قانون شد كه ما خبر نداريم؟! يعني با برداشتن اين قانون بازرسان سازمان صمت بيكار و دهان شان تلخ مي شود!؟ اين كه درست نيست؛ دهان عده اي را تلخ كنيد و دهان عده ديگري را شيرين!؟

 

* اینکه شکر در اختیار مردم نباشد و قیمت آن روز به روز افزایش پیدا کند صحیح نیست و باید این حجم از شکر میان مردم توزیع شود.

سي سي بي اهوازي: اگر شكر در اختيار مردم نباشد حتمن در اختيار مسوولان است. بجز مردم و مسوولان كه كس ديگري در كشور نيست! تازه! همه حجم شكر را كه نبايد ميان مردم توزيع كرد. لطفن بگوييد ميان مسوولان هم شكر توزيع كنند كه يك وقت كام شان تلخ نشود و كار دست مردم بدهند!

كام تان شيرين تر از شكر باد ان شاا...

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید