امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

غرامت ۴۴۰ میلیاردی فوتبال ایران | سهم استقلال و پرسپولیس؛۲۰۰میلیارد تومان

 

اشتباه های مدیران فوتبالی در فوتبال ایران باعث رقم خورد یک فاجعه ۴۴۰ میلیاردی در سال های اخیر شده است.

 

به گزارش حبیب خبر، فوتبال ایران در ‌سال‌های اخیر به دلیل سهل انگاری و اشتباهات عجیب مدیرانش چه در حوزه باشگاهی و چه در تیم ملی مجبور به پرداخت غرامت های سنگینی شده است. 

غرامت هایی که فارغ از اصل بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی پرداخت شده است.

نگاهی کرده ایم به غرامت های سنگینی که فقط طی چند سال اخیر فدراسیون فوتبال و دو تیم مطرح پایتخت مجبور به پرداخت آن شده اند.

 

از سنگین‌ترین غرامت تاریخ ورزش ایران که در پرونده ویلموتس و توسط تاج و شرکا اتفاق افتاد تا ماجرای کشدار استراماچونی و رادوشوویچ. سه پرونده ای که به ترتیب سنگین ترین غرامت پرسپولیس، استقلال و فدراسیون فوتبال ایران را رقم زد.

 

پرونده هایی که به دلیل پرداخت نشدن اصل قرارداد چهره های خارجی فوتبال ایران و یا ترک ناگهانی ایران توسط آن ها در نهاد های بین المللی باز شد. نکته عجیب اینکه فوتبال ایران در تمامی این پرونده ها بازنده اعلام شد.

حتی در مواردی که برخی از بازیکنان به صورت غیرمنتظره تصمیم به ترک ایران گرفتند.

 

اتفاقاتی که در نهایت باعث شد تا فوتبال ایران فقط در ۳-۴ سال اخیر مجبور شود رقمی نزدیک به ۴۴۰  میلیارد تومان با احتساب نرخ امروزی ارز پرداخت کند. در این بین پرداخت غرامت به کی روش در نوع خود بی نظیر است.

 

فدراسیون فوتبال در حالی به پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به سرمربی پرتغالی محکوم شد که در قرارداد قبلی او عنوان شده بود این رقم برای کسب عنوان سومی جام ملت ها پرداخت خواهد شد.

 

ایران به نیمه نهایی جام ملت ها رسید و برابر ژاپن شکست خورد اما مسئولان فدراسیون فوتبال با اشتباهی تاریخی نمی دانستند که مسابقه رده بندی از جام ملت ها حذف شده است.

 

به این ترتیب کی روش با ادعای رساندن تیم ملی به نیمه نهایی پاداش عنوانی را گرفت که اصلا وجود خارجی نداشت.

منبع:  همشهری آنلاین

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید