امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

با شکوه ترین قدردانی خانواده ورزش خوزستان از یک پهلوان

اهواز/ حبیب خبر- سیدمهدی ابوس:

پهلوانی یکی از عناصر هویت بخش ورزش است و پهلوان واقعی با مثبت اندیشی و خیر خواهی و جذابيت اجتماعی ورزشی محبوبیت ماندگار کسب می‌کند.

آیین قدردانی و تکریم استاد مجید قائدی پیشکسوت ارزنده و صاحب نام و محبوب و محجوب کشتی در میان اهالی ورزش و پیشکسوتان ورزش خوزستان به عنوان یک پهلوان واقعی سرزمین طلای سیاه و یادگاری از راست قامتان برجای مانده از پهلوانان سرزمین طلای سرخ شهادت خوزستان نشان داد که محبوبیت اجتماعی ورزشی به مراتب بالاتر از قهرمانی مشهور در ورزش است.

با شکوه ترین قدردانی خانواده ورزش خوزستان از یک پهلوان

یک پیشنهاد و به دنبال آن پیگیری برای حفظ حرمت ورزش از سوی فرزند استاد "مجید قائدی" و شماری انگشت شماری از دوستان صمیمی او، در مدت سه هفته آن هم بدون اطلاع استاد قائدی یا تقاضای مساعدت مالی یا همکاری از دستگاه یا هیأت ورزشی، به صورت دلی و کاملا خود جوش چنان پنجره چشم نوازی نمایان شد که درتاریخ نزدیک به صد سالگی ورزش خوزستان به گمان نگارنده دیده نشده بود و ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ماندگار و ثبت شد.

کمتر کسی باورش می شد در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز آن هم در یک روز تعطیل و با آب و هوای  بارانی،  آیین قدردانی و تکریم یک ورزشکار مورد استقبال جمعیتی ناب از پیشکسوتان شاخص فوتبال، بوکس، والیبال، بسکتبال، شنا، کشتی و دیگر رشته‌های ورزشی قرار گیرد و شمار بسیاری به صورت ایستاده  و با بهترین نوع انرژی مثبتُ آیین سه ساعته را همراهی کنند.

با شکوه ترین قدردانی خانواده ورزش خوزستان از یک پهلوان

ابتدا در این آیین، نوای دلنشین قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران در فضای تالار چهار صد نفره مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز طنین انداز شد و مرشد زیبا سخن ورزش باستانی، صدای طبل و زنگ زورخانه را به صدا درآورد. سپس استاد "کیوان لطفی" مجری توانمند و صاحب سبک آیین قدردانی، از قهرمان بودن و پهلوان شدن و محبوبیت و مقبولیت اجتماعی ورزش سخن گفت و دو کلیپ زیبا و چشم نواز به نمایش گذاشته شد.

در ادامه استاد "مجید قائدی" قهرمان دیروز کشتی ایران و پیشکسوت ارزنده و پهلوان نامی امروز ورزش خوزستان دعوت به سخنرانی شد.

با شکوه ترین قدردانی خانواده ورزش خوزستان از یک پهلوان

انبوه باشندگان در تالار، ایستاده و نشسته با تشویق و استقبال بی نظیر "مجید قائدی" را تا رسیدن به جایگاه سخن همراهی کرد. اوج احساسات درونی و اشک شوق، چهره پهلوان ورزش خوزستان را- دقیقا مانند بارش باران رحمت الهی بیرون از تالار- خیس کرد تا عملا لطف و نگاه و عزت الهی به بندگان شایسته اش به اثبات برسد.

 پهلوان قائدی در سخنانی: گفت: "خدارو شکر که در قید حیاتم و شاهد این پاداش بزرگ شدم. ای کاش استادم زنده یاد پهلوان رمضانپور و برادر عزیزم نوری خدایاری کنارم بودند. بنده در دوران ورزشکاریم نتوانستم بر سکوی المپیک بایستم ولی امروز به برکت این حضور و بزرگواری شما اهالی ورزش و پیشکسوتان، بر بلندترین سکوی افتخار و عزت رسیدم. این محبت و حضور شما خوبان غیر قابل جبران است.

 تنها می‌توانم بگویم ممنون از شما و صدها بار شکر خدا به خاطر این چنین لطف و نگاه به بنده کوچک و تشکر از بانیان این چنین جلسه مهربانی ورزش، باور کنید بی خبر بودم از برگزاری چنین مراسم و مدیون محبت های شما و برادران و خانواده ام هستم."

با شکوه ترین قدردانی خانواده ورزش خوزستان از یک پهلوان

آیین قدردانی و تکریم از پهلوان "مجید قائدی" بدون حضور هیچ یک از مسوولان ورزشی و غیر ورزشی استانی، تنها با حضور بسیار گرم و چشم نواز اهالی ورزش و پیشکسوتان ورزش خوزستان، جمعی از شاگردان و هم دوره های استاد "مجید قائدی" و خانواده کشتی  از استان های خوزستان، لرستان،  فارس، تهران، اصفهان، ایلام و پیشکسوتان چند رشته مختلف ورزشی خوزستان- که بیش ترین آمار حضور را پیشکسوتان شاخص فوتبال به خود اختصاص داده بود، به بهترین نحو ممکن برگزار شد.

با شکوه ترین قدردانی خانواده ورزش خوزستان از یک پهلوان

نام کسی از حاضران در آیین را به دلیل حفظ حرمت همه آن هایی که آمده بودند تا ویترین زیبای مرام ورزش را نمایان، دلنواز و چشم نواز تر کنند، برده نشد تا به این خرد جمعی، زیبایی، شکوه و عزت ورزش افزوده شود و با صدای بلند اعلام کنیم: اهالی و پیشکسوتان واقعی ورزش برای مطرح کردن نام خود حاضر نمی شوند.

این جماعت بزرگ اندیش و وفادار در پی حفظ حرمت و ارزش‌های والای اخلاقی ورزش هستند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید