امروز:
پنجشنبه - 13 ارديبهشت - 1403
ساعت :

احیای دوباره ورزش آموزشگاه های اهواز

اهواز/ حبیب خبر- سید مهدي ابوس:

تا زمانی که ورزش آموزشگاه ها یا به عبارت جدید( ورزش دانش آموزی) اهواز فعال بود، نه تنها ورزش این شهر بلکه ورزش کلان خوزستان شکوه خاصی داشت و سرآمد ورزش کشور بود؛ اما از وقتی که نگاه وتوجه به ورزش آموزشگاه ها کم رنگ شد بیشتر رشته های ورزشی به ویژه ورزش های توپی استان دیگر بدون استعداد شد؛ چون سیر نزولی به خود گرفت!

احیای دوباره ورزش آموزشگاه های اهواز

انکار کنندگان این چند خط کافی است سری به آمارها و وضعیت واقعی و فارغ از شعارهای دهان پرکن فوتبال، والیبال، بسکتبال و... بزنند تا واقعیت فعلی ورزش را باور کنند.

 اما بعد از مدت ها خاموشی و نادیدن ورزش مدارس به یکباره صدایی وحضوری سرشار از نشاط ورزشی از سالن ۲۲ بهمن مجموعه  فرهنگی ورزشی سپیدار اهواز به بهانه برگزاری فینال رقابت‌های فوتسال دبستان های ناحیه دو اهواز شنیده شد.

 به همت استاد شهبازی پیشکسوت ارزنده و صاحب سبک عرصه خدمت به فوتبال خوزستان و دیگر همکارانش در معاونت تربیت بدنی و سلامت ناحیه دو اهواز و با هدف ایجاد نشاط و کشف استعدادهای درخشان و خلاق فوتسال برای انتخاب تیم منتخب دانش آموزی این ناحیه ورزش دوست و ورزشکار خیز، مسابقات فوتسال آموزشگاه های ابتدایی ناحیه دو اهواز باشرکت ۳۶ دبستان منطقه سپیدار و شهید محلاتی در قالب ۱۲گروه سه تیمی آغاز شد.

احیای دوباره ورزش آموزشگاه های اهواز

پس از پایان دور مقدماتی تیم های نخست هرگروه به اضافه چهار تیم دوم برتر دیگر گروه ها، مجموعأ ۱۶ تیم به دور دوم صعود کردند که پس از پایان این دور، چهارتیم ۲۲ بهمن ، آفرینش ، رهنما و اروند به مرحله بازی های نهایی رسیدند و سرانجام دوتیم خوب پر استعداد۲۲ بهمن و اروند راهی فینال شدند.

بازی فینال در مجموعه فرهنگی ورزشی سپیدار با استقبال غافلگیر کننده تماشاگران و والدین دانش آموزان و حضور مسوولان شهری و استانی ورزش اداره کل آموزش و پرورش و خبرنگاران و پیشکسوتان فوتبال برگزار شد.

احیای دوباره ورزش آموزشگاه های اهواز

در این پیکار تیم خوش ترکیب دبستان ابتدایی ۲۲ بهمن پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی و وقت اضافه، در ضربات پنالتی موفق شد تیم پرتلاش و شایسته دبستان اروند را ۵ بر۳ مغلوب و عنوان قهرمانی فوتسال ناحیه دو اهواز را به نام خود ثبت کند. اروند دوم شد و بازیکنان اش به گریه افتادند و تیم رهنما هم به مقام سوم رسید.

علی حمید کاپیتان تیم دبستان اروند بهترین بازیکن و پدیده خلاق این پیکارها شد

در پایان این پیکار‌ها، علی حمید کاپیتان تیم دبستان اروند به عنوان بهترین بازیکن و پدیده خلاق این مسابقات شناخته شد و از ۳۶۰ دانش آموز شرکت کننده،۷۰ نفر به عنوان استعدادهای انتخاب شده برای شرکت در تمرینات تیم منتخب دانش آموزی دبستان های ابتدایی ناحیه دو اهواز به معاونت تربیت بدنی و سلامت ناحیه دو اهواز معرفی شدند.

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • منصور خا جه

    چهارشنبه 11 بهمن 1402 - چهارشنبه, ژانویه 31 2024 7:29:57pm

    باتشکر از سید مهدی ابوس

    خبر جالبی بود.