امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 گشایش خانه انجمن نویسندگان و شاعران دزفول

خانه انجمن نویسندگان و شاعران دزفول جمعه شب در آیینی با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران خوزستان گشایش یافت.

مسوول انجمن نویسندگان و شاعران دزفول در این آیین در محل خانه نویسندگان و شاعران دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از سال‌ها خانه‌ای با نام شهید جاویدالاثر سعید آژنگ برای انجمن نویسندگان و شاعران دزفول اختصاص یافت.

غلامرضا کاج افزود: ساختمان خانه انجمن نویسندگان و شاعران دزفول ۵۵۰ مترمربع مساحت و دارای ۶ اتاق است و از آموزش و پرورش اجاره شده است، این ساختمان به دلیل اینکه سال‌ها بدون استفاده بوده نیاز به مرمت داشت که نزدیک به ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت آن هزینه شده است که سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نزدیک به ۲۰۰ میلیون ریال از این اعتبار را کمک کرده است.

وی افزود: حدود ۲۵۰ نویسنده در شهرستان دزفول در زمینه‌های مختلف دفاع مقدس، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کتاب نوشته و فعال هستند.

کاج درباره موشک باران دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: نویسندگان زیر نظر انجمن نویسندگان کتاب‌هایی در موضوعات مختلف از جمله جانفشانی مردم دزفول نوشته‌اند و قرار است در خانه انجمن نویسندگان و شاعران دزفول به نقد و بررسی کتاب و شعر بپردازند ضمن اینکه فعالیت‌هایی در زمینه نقاشی، گرافیک، خطاطی، تعزیه، کارهای نمایشی و فعالیت در فضای مجازی انجام می‌شود.

شعرسرایی، اجرای موسیقی زنده و تجلیل از پرستاران به مناسب روز پرستار از دیگر بخش‌های این آیین بود.

آیین افتتاح خانه انجمن نویسندگان و شاعران دزفول امروز همزمان با میلاد حضرت زینب(س) برگزار شد، این خانه در نزدیکی امامزاده علی مالک در کوچه اخگر واقع است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید