امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 منادی در آیین بزرگداشت قیصر امین پور در گتوند: فاصله ما از شعر، ادب و فرهنگ زیبنده نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین بزرگداشت قیصر امین پور در گتوند، فاصله ی مان را از شعر، ادب و فرهنگ کشور زیبنده ندانست.

به گزارش حبیب خبر، "مجید منادی" در آیین بزرگداشت شاعر دفاع مقدس- که به مناسبت شانزدهمین سالروز عروج "قیصر امین پور" با حضور مسوولان استان و شهرستان، شاعران، اهالی فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست خوزستان در تالار اجتماعات اداره فرهنگ شهرستان گتوند برگزار شد- اظهار کرد: شعر جزو ادب و فرهنگ اصیل ما و دارای اهمیت بالایی است. یکی از برنامه های ما با توجه به ظرفیت و استعداد بالای خوزستان در زمینه شعر، این است که این برنامه ها و محافل شعرخوانی محدود به مناسبت ها نباشد، بلکه به صورت هفتگی برگزار شود.

او ادامه داد: خداوند این ارزش، افتخار و استعداد را در اختیار ما قرار داده است، که از میان تمام ملت ها حافظ، سعدی و فردوسی را در میان ما قرار داده است.

منادی عنوان کرد: امروز در خوزستان در هر شهر با هر گویش و زبانی و همین طور شعر- که مادر ادب و فرهنگ است- وقتی مراجعه می کنیم بزرگانی را می بینیم در دوره معاصر، چه آنان که در گذشته اند و چه آن هایی که حضور دارند و حجاب معاصرت بر آنان سایه افکنده است.

منادی در آیین بزرگداشت قیصر امین پور در گتوند: فاصله ما از شعر، ادب و فرهنگ زیبنده نیست

او افزود:  امیدوارم با این برنامه های محفلی، گرامیداشت، هفتگی و ماهانه ای که داریم، بتوانیم این فاصله ای که میان فرزندان، نوجوانان و دانش آموزان ما ممکن است ایجاد شده باشد با آن میراث معنوی و فرهنگی مهم که با هویت و فرهنگ ما در آمیخته تکمیل کنیم. فاصله ما از شعر، ادب و فرهنگ مان زیبنده نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: یکی از برجستگی ها و ویژگی های دکتر قیصر امین پور که امروز تا این حد به آن افتخار می کنیم، حضور در دانشگاه و شاگرد پروری او بود، در خوزستان بعضی از شاعران بزرگ هستند که افتخارشان این است که یک مراوده ادبی با دکتر قیصر امین پور داشته اند.

امام جمعه شهرستان گتوند گفت: قیصر امین پور انسان بزرگی بود و شان و جایگاه او نیازمند مراسمی ملی و بزرگ و در خور شان و منزلت این شاعر است.

منادی در آیین بزرگداشت قیصر امین پور در گتوند: فاصله ما از شعر، ادب و فرهنگ زیبنده نیست

 "حجت الاسلام فتحی نیا" افزود: نام قیصر با نام انقلاب و دفاع مقدس عجین شده است. انتظار می رود از همه مسوولان شهرستان و استان که در سال های آینده مراسمی ملی و باشکوه تر گرفته شود، قیصر برای همه نسل هاست و برای الگو گرفتن از این شاعر باید کار بیشتری صورت گیرد.

 "حمید بهداروندی" رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند نیز اظهار کرد: نیاز به یک همت و حمایت خاصی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بودجه مشخصی برای برگزاری جشنواره ملی شعر در کوچه آفتاب تعیین کند تا این مراسم بزرگ را هر چه با شکوه تر برگزار نماییم.

از برنامه های جانبی این آیین می توان به برگزاری نمایشگاه عکس، خوشنویسی، سیاه قلم توسط انجمن های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و رونمایی از کتاب به نویسندگی "فرهاد منجزی ویسی" اشاره کرد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید