امروز:
يكشنبه - 17 تير - 1403
ساعت :

برگزپدگان جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی در آیینی باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در رامهرمز معرفی شدند.

به گزارش حبیب خبر، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و اداره رامهرمز، انجمن شاهنامه و مفاخر و همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، اداره کتابخانه ها، بنیاد شهید و موسسه فرهنگی و هنری ریواس آیین پایانی نخستین جشنواره ملی شاهنامه خوانی و نقالی ویژه نکوداشت دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی در تالار هنر رامهرمز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه- که با حضورعبداله خیران پور فرماندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر مسوولان استان و هنرمندانی از استان های قزوین، خراسان شمالی، کهگلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، خراسان، بوشهر، فارس و کرمانشاه برگزارشد- خیران پور فرماندار شهرستان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و هنرمندان و تکریم  پاسداشت زبان فارسی، با بیان این نکته که می طلبد هنرمندان با هنرشان حوادث اخیری که در جنگ غزه و کودک کشی صورت گرفته را در آثارشان ارایه دهند گفت: بخشی از این جشنواره که در نکوداشت عبدالجلیل کلانتر هرمزی که از مفاخر شهرستان و کشور می باشد بسیار پسندیده است.

 در ادامه "مجید منادی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با قدردانی از کلانتر هرمزی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت شاهنامه فردوسی و پاسداشت مفاخر و آثارشان اشاره کرد و افزود: تجلیل از مفاخر بخشی از فعالیت های فرهنگی در هر شهرستان است که برگزاری چنین جشنواره هایی به این امر نیز کمک می کند.

در بخش دیگری از این آیین "عبدالجلیل کلانتر هرمزی" ضمن بیان سخنانی درباره شاهنامه فردوسی و ارزش آن در ادبیات فارسی و حفظ زبان، به خاطراتی از حضور خود در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود: حضور ما مردم و مسوولان و برپایی این جشنواره حاصل رشادت های جوانان و شهیدانی بود که به جبهه رفتند.

در ادامه حمزه تیژده دبیر اجرایی جشنواره در سخنانی گفت: تعداد ۳۱۵ اثر به دبیرخانه رسید که پس از بررسی، ۲۱ اثر به مرحله نهایی رسیدند که در نوبت صبح و در حضور داوران به اجرای رقابت پرداختند.

گفتنی است از دیگر برنامه های این جشنواره برپایی نمایشگاه دفاع مقدس به پاس رشادت ها و حماسه های شهدا که پهلوانان این مرز بوم هستند، اجرای نقالی، شاهنامه خوانی، تکریم واهدای لوح سپاس به خانواده شهید هنرمند علیرضا ویسی و موسیقی محلی بود.

در پایان پس از خوانش بیانیه هیات داوران متشکل از (جواد خسروی نیا نوربخش احمد زاده، مجید بهداری و مهراب مدرسی) برگزیدگان ذیل لوح سپاس، تندیس و جوایز خود را دریافت کردند.

* آرای هیات داوران:

اجرای برتر گروهی شاهنامه : گروه مهربان مجید توسلی پور از شهرستان اندیمشک

پیرشاه نامه خوان حاج بشیر قاسم پور از بهبهان کهن سالترین شاه نامه خوان این جشنواره

خوانش ویژه این جشنواره کیخسرو طاهری از شهرستان باشت استان کهگیلویه  با گرامیداشت خوانشی برگرفته از لالایی مادرانه

- مقام مشترک اول : سید ضیاالدین میر شاکی از شهرستان الیگودرز استان لرستان/ حیدر نظری از رامهرمز

مقام مشترک دوم  : علی شیر دهقانی از الیگودرز لرستان و اسماعیل کیانی از رامهرمز

مقام مشترک سوم : مژگان بایمانی از رامهرمز  و مریم نو دهی از شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی

شایستگان تقدیر این بخش اجرای خردسالان دوقلو : ساقی و ساغر غزنوی از استان قزوین

* برگزیدگان  بخش نقالی

۱- امین کریمیان از شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد و یسنا بهداری از شوشتر

۲- ابولفضل صفاری از شهرستان بهمئی  استان کهگیلویه و بویراحمد و فرزاد کرمی از شهرستان برازجان استان بوشهر

۳- حورا تیلا آبادان و آذین طلاوری از شهرستان رامهرمز ، باران اسکندری از شهرستان سنقر کرمانشاه

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید