امروز:
پنجشنبه - 14 تير - 1403
ساعت :

  نظری: توسعه فرهنگی ایران عراق تقویت می شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاریخچه تمدنی فرهنگی ایران و عراق گفت: همکاری در تولیدات نمایشی میان دو کشور می‌تواند برتوسعه فرهنگی دو کشور مؤثر واقع شود و آن را تقویت کند.

به گزارش حبیب خبر، کاظم نظری در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن نمایش استان‌های خوزستان و بصره عراق اظهارکرد: این تفاهم نامه برای توسعه و همکاری تولیدات نمایشی میان بصره و اهواز و هنرمندان این استان به امضا رسیده است که امیدواریم بتواند اتفاقات خوبی را در تبادلات فرهنگی رقم بزند.

او افزود: امیدوارم هنرمندان خوب کشور از این تفاهمنامه‌ای که میان استان خوزستان و استان بصره به امضا رسیده بهره لازم را ببرند.

* حمایت فرهنگ از تفاهم‌نامه‌های فرهنگی و هنری

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: وزارت فرهنگ نیز از این تفاهم‌نامه حمایت می‌کند و همچون سال گذشته که تولیداتی در عراق داشتیم امسال هم خواهیم داشت و با این تفاهم نامه تولید هنرهای نمایشی در دو کشور تسهیل خواهد شد.

این تفاهم‌نامه میان احمد الشمایی، مدیر انجمن هنرهای نمایشی بصره و محمد یاقوت‌پور، مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستانبا هدف تقویت بنیه فرهنگی و هنری امضا و تبادل شد.

بهره‌گیری از تجربیات مفید و تأثیرگذار و انتقال آن در ارتقای غنای هنری و کشف گونه‌های اجرایی فراموش شده و جدید، تعاون میان دو جغرافیا یاد شده و استحکام روابط فرهنگی هنری دو کشور از جمله اهداف اصلی این تفاهمنامه عنوان شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید