امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

قدردانی از پیشکسوتان تئاتر خوزستان

در حاشیه برگزاری نشست تخصصی رییسان دفاتر ۲۸ گانه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان از پیشکسوتان تئاتر خوزستان قدردانی شد.

در حاشیه نشست تخصصی رییسان دفاتر ۲۸ گانه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان- که با حضور مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در اهواز برگزار شد- از ۷۰ هنرمند پیشکسوت تئاتر خوزستان قدردانی شد.

به گزارش حبیب خبر، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست اظهار کرد: تئاتر خوزستان سابقه بسیار طولانی دارد و همیشه در جشنواره ها حضور موفقی داشته گفت: در تئاتر، فرهنگ، ادبیات، موسیقی، رنگ و... وجود دارد به همین خاطر این هنر جایگاه و فرهیختگی خاصی دارد.

کاظم نظری با اشاره به وجود نجیب ترین هنرمندان در تئاتر گفت: شوربختانه در سال های اخیر به تئاتر توجه زیادی نشده است، امیدوارم بتوانیم در کنار هنرمندان باشیم و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر تئاتر در خوزستان شویم.

او بودجه تئاتر کشور را ۲۷ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: با این بودجه باید جشنواره فجر، جشنواره عروسکی، ۳۶ جشنواره استانی و ۴ جشنواره منطقه ای برگزار کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کاملا در جریان کمبود امکانات و مشکل های مالی و هزینه ای شما هنرمندان هستیم چرا که همه مشکل های شما به ما انتقال داده می شود. در کنار شما هستیم زیرا تئاتر کشور باید به وسیله شما هنرمندان توسعه پیدا کند.

او بر استفاده از فرهنگ بومی در نمایشنامه ها تاکید کرد و گفت: در نمایش ها می توانیم از تکنیک های اروپایی استفاده نماییم اما باید فرهنگ بومی و استانی و موسیقی آن شهر دیده شود.

نظری بیان کرد: همه با هم باید به اعتلای تئاتر کشور کمک کنیم. از یکدیگر حمایت و جمعی فکر کنیم، سینما موفق است زیرا همه ی اعضای آن پشت یکدیگر هستند.

* یکی از مظلوم ترین بخش ها در حوزه هنر و فرهنگ، نمایش و تئاتر است

نشست تخصصی رییسان دفاتر ۲۸ گانه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان

در ادامه این نشست، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از تکمیل و افتتاح خانه هنرمندان خوزستان و پلاتوهای نیمه کاره تالار آفتاب اهواز در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: مدیرکل هنرهای نمایشی و رییس انجمن هنرهای نمایشی کشور با این هدف به خوزستان آمدند تا مشکل های تئاتر  استان را بی پرده، صریح از زبان خود شما بشنوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج، با تاکید بر اینکه ظرفیت های تئاتر خوزستان را نیز بگویید تصریح کرد: قرار است با اتفاق هایی که در تالار آفتاب به زودی می افتد و افتتاح خانه هنرمندان و پیوستن پلاتوهای نیمه کاره و تکمیل آنها، تئاتر شهر شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: یکی از مظلوم ترین بخش ها در حوزه هنر و فرهنگ ، نمایش و تئاتر است که در شرایط بسیار دشواری به سر می برد و باید به آن توجه ویژه شود.

* خوزستان، چراغ تئاتر را در کشور روشن نگهداشت

همچنین معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این نشست اظهار کرد: در خوزستان ۲۵ تئاتر برای بازبینی و اجرا به جشنواره تئاتر فجر ارسال و ۱۲ نمایش به بخش مسابقه و نهایی راه یافت.

سید امین سپهریان، با بیان اینکه گروه های نمایشی زیادی در استان هستند که فعالیت می کنند ادامه داد: سال گذشته بیش از ۶۰۰ کلاس و کارگاه آموزشی تئاتر در خوزستان برگزار شد.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان، چراغ تئاتر را در کشور روشن نگهداشت تصریح کرد: در سال گذشته خوزستان باعث شادابی جشنواره‌های تئاتر در کشور شد و پای ثابت این جشنواره‌ها بود.

او با انتقاد از کمبود و ضعف زیرساخت های نمایش در خوزستان یادآور شد: خوزستان از لحاظ زیرساخت های آموزشی تئاتر یعنی پلاتو، سالن نمایش زیر صفر است و انتظار داریم تئاتر خوزستان بیشتر حمایت شود.

در این نشست رییسان دفاتر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان به بیان مسایل و مشکل های تئاتر استان پرداختند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید