امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر ضرورت نگاه جدی‌تری به مقوله رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: دستگاه ها باید به صورت مستمر پای کار باشند و با کمک رسانه های استان دستاوردهای امیدآفرین شان را به مردم ارایه دهند.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج در نشست با اصحاب رسانه با موضوع  کمیته رسانه دهه فجر انقلاب اسلامی با تبریک ایام مبارک ماه رجب گفت:  امروز جنگ، جنگ‌ رسانه است و برای تقویت این حوزه باید نگاه جدی‌تری به مقوله رسانه‌ها داشته باشیم.

او افزود: رسانه نقش مهم و تأثیرگذاری در انعکاس رویدادها دارد و اگر اتفاق و حرکت مطلوبی بیفتد اما انعکاس رسانه ضعیف باشد این حرکت دیده نمی‌شود و برعکس آن نیز رسانه می‌تواند با انعکاس قوی اتفاق‌های کوچک را تاثیرگذار نشان دهد.

کلاه‌کج نقش دستگاه‌ها را در دهه فجر مهم دانست و اظهار کرد: دستگاه‌ها باید عملکردشان امیدآفربن باشد و به صورت نوبتی پای کارآمده و دستاوردشان را به مردم ارایه دهند؛ به ویژه دستگاه‌هایی که تاثیر مستقیم با مردم دارند باید بتوانند با تولید محتوای مناسب و نماهنگ اصول هویت ساز انقلاب و جهاد تبیین را به تصویر بکشانند.

او یکی از راهکارهای پیشرو رسانه در دهه فجر را تشکیل اتاق خبر با حضور مدیران کلیدی عنوان کرد و گفت: اتاق خبر این اداره کل از زمان راه‌اندازی تاکنون توانسته در ارایه آمار و گزارش درست به مردم نقش مثبتی ایفا کند و در این باره تشکیل این اتاق با موضوعات مشخص و هدفمند و با حضور مدیران کلیدی- که با مردم ارتباط موثر دارند- می‌تواند به خوبی خبرها را به مردم انعکاس دهد.

* اقتدار نظام جمهوری اسلامی نشان داده شود

در این نشست رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: خداوند به برکت موالید ایام مبارک ماه رجب توفیق حرکت به انقلاب را کرامت دهد. قطعا دست خداوند و ائمه معصومین از آستانه انقلاب تاچهل و چهارمین سال که از آن می‌گذرد، به پایداری و عظمت این انقلاب کمک کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا قربانی یکی از ضعف‌ها در ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را گرفتار شدن در دام خودسانسوری دشمن بیان کرد و افزود: رعبی که دشمن با تبلیغات سو در دل مردم انداخته ما را دچار خودسانسوری کرده و با این تله در دام دشمن گرفتار شدیم. تنها راه رهایی از این تله همان‌طور که حضرت آقا بیان کردند خنثی کردن با جهاد تبیین است.

او راه برون از مغلوب امپراطور رسانه غرب را به تصویر کشیدن دستاوردها و توانمندی‌های نظام انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: برخلاف مشکل معیشتی یکی از موضوعات مهم تبیین که دلسوزان و دغدغه‌مندان باید به آن بپردازند، نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.  

او اضافه کرد: در اغتشاشات اخیر جوانان ما فریب هجمه رسانه‌ای دشمن را خوردند. باید تلاش کنیم نه تنها در دهه فجر بلکه در همه سال به مقوله مهم دستاوردها و توانمندی‌های نظام عمل کنیم و بر همین اساس مسایل کلان اقتصادی نیز حل می‌شود.

قربانی یادآور شد: ۲۰ کارگروه با برش‌های موضوعی تشکیل شد و کارگروه رسانه همچون خونی است که در بافت و اندام‌های بدن حرکت می‌کند.  وظیفه هماهنگی میان دستگاه‌ها بر عهده  شورای هماهنگی است و امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها برای تجلیل از حماسه بزرگ فجر که منتهی به راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌شود ، از همه ظرفیت استان استفاده کنیم.

* تولید محتوا، حلقه مفقوده در انعکاس خبرها

در این نشست معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حلقه مفقوده در انعکاس خبرها را تولید محتوا بیان کرد و گفت: ضعف اصلی رسانه‌ها نبود تولید محتوا و برگزاری میزگردهای تخصصی است.

مجید منادی افزود: هر رسانه‌ی توانمند می‌تواند با تشکیل میزگردهای تخصصی مخاطب خاص و عام را جذب کند. همچنین علاوه بر این میزگردها پیوست خبرهای دهه فجر برای مردم اطلاع ضروری است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید