امروز:
دوشنبه - 31 ارديبهشت - 1403
ساعت :

امضای تفاهمنامه همکاری میان انجمن نمایش خوزستان و بصره

تفاهمنامه همکاری میان انجمن های نمایش خوزستان و بصره امضا شد.

به گزارش حبیب خبر، تفاهمنامه همکاری میان مدیران انجمن نمایش خوزستان و مدیر انجمن نمایش استان بصره روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

این تفاهم نامه میان احمد الشمایی، مدیر انجمن هنرهای نمایشی بصره و محمد یاقوت‌پور، مدیر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در تقویت بنیه فرهنگی و هنری امضا و تبادل شد.

بهره‌گیری از تجربیات مفید و تأثیرگذار و انتقال آن برای ارتقای غنای هنری و کشف گونه‌های اجرایی فراموش شده و جدید، تعاون میان دو جغرافیا یاد شده و استحکام روابط فرهنگی هنری دو کشور از جمله اهداف اصلی این تفاهم‌نامه عنوان شده است.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی بصره ضمن ابراز امیدواری نسبت به انعقاد این تفاهم‌نامه اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های هنری هر دو کشور به خوبی بهره ببریم.

احمد الشمایی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور گفت: امیدواریم به نحو احسن از این تفاهم‌نامه استفاده و اجرای‌های خوبی در دو کشور داشته باشیم.

* قرابت فرهنگی ایران و عراق زمینه‌ساز تبادل فرهنگی

امضای تفاهمنامه همکاری میان انجمن نمایش خوزستان و بصره

در ادامه مدیر انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: امضای این تفاهم‌نامه موجب خوش حالی و خرسندی است. خوزستان و استان بصره با یکدیگر قرابت فرهنگی دارند و این قرابت می‌تواند زمینه‌ساز تبادل اجراها میان کشور ایران و عراق شود.

محمد یاقوت پور بیان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی را یکی از افتخارات انجمن هنرهای نمایشی خوزستان دانست و گفت: تفاهم‌نامه می‌تواند بر غنای این جشنواره بیافزاید و روزهای خوبی را برای اجرا تئاتر و استادان این حوزه و تبادل تجارب میان دو کشور رقم بزند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید