امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 شعر

 نخستین دوره فراخوان ملی شعر تخت فولاد با محورهای جایگاه تاریخی و هنری تخت فولاد، تخت فولاد در آینه اصفهان، مشاهیر و رجال تخت فولاد، مشاهیر زن در تخت فولاد و شعرای مدفون در تخت فولاد، خردادماه سال جاری و همزمان با گرامیداشت روز تخت فولاد برگزار می‌شود.

 مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اعلام این خبر به ایسنا گفت: تخت فولاد دارای ظرفیت‌های فراوان معنوی، زیارتگاهی، گردشگری، هنری و تاریخی است و قطعاً به‌منظور برجسته‌سازی این ظرفیت‌ها بهره‌گیری از ابزار هنر مؤثر خواهد بود.

 ابراهیم عمرانی با تأکید بر شعر به‌عنوان یکی از قالب‌های هنری، افزود: شعر به‌عنوان یکی از ابزارهای اثربخش در معرفی و تبیین ظرفیت‌های تخت فولاد نقش‌آفرین است؛ ازاین‌رو برگزاری فراخوان ملی شعر با محوریت تخت فولاد فرصت ارزشمندی است تا با استفاده از نبوغ، نوآوری و خلاقیت شاعران و علاقه‌مندان حوزه شعر؛ ظرفیت‌های تخت فولاد بیشتر نمایان و در معرفی این گنجینه عظیم امکان بهتری فراهم شود.

 او بیان کرد: فراخوان ملی شعر تخت فولاد به‌منظور بهره‌مندی از توانایی شاعران ملی و علاقه‌مندان حوزه شعر و تولید آثار فاخر برای معرفی این سرزمین مقدس منتشرشده که هدف از این فراخوان تولید آثار فاخر شعری در موضوع تخت فولاد است.

 عمرانی ادامه داد: جایگاه تاریخی و هنری تخت فولاد، تخت فولاد در آینه اصفهان، مشاهیر و رجال تخت فولاد، مشاهیر زن در تخت فولاد و شعرای مدفون در تخت فولاد، به‌عنوان محورهای اولین فراخوان ملی شعر تخت فولاد در نظر گرفته‌شده است. همچنین آثار در همه قالب‌های شعری پذیرفته می‌شود و محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان نیز وجود ندارد.

 مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد یادآوری کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ به نشانی اصفهان، چهارراه دهش، مجموعه تخت فولاد ارسال کرده یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس بگیرند.

 آیین معرفی آثار برگزیده هم‌زمان با روز نکوداشت تخت فولاد در ۲۶ خرداد و هم‌زمان با ثبت ملی این سرزمین مقدس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • مرضیه نیکویی

    سه شنبه 09 خرداد 1402 - سه شنبه, می 30 2023 2:34:31pm

    بسیار عالی ??